![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Groen en Open VLD leggen samen een Oosterweel-resolutie neer in het Vlaams Parlement waarin ze de regering Peeters oproepen alle tracés te berekenen, aan tafel te zitten met de actiegroepen en op korte termijn oplossingen uit te werken. Voorzitter Wouter Van Besien: “De betrokkenheid en vastberadenheid van de Antwerpenaren in dit dossier is groot. Het is een historische vergissing als de Vlaamse regering dit blijft negeren. Beide partijen delen de vrees voor een complete stilstand en voor de effecten van een nieuwe stellingenoorlog en willen daarom graag bijdragen tot dialoog en oplossingen op korte termijn.”
Een modern bestuur gaat op zoek naar draagvlak en verwelkomt de inbreng van kritische burgers in plaats van te kiezen voor polarisatie. In de gezamenlijke resolutie vragen Groen en Open VLD dat alle tracés uit het plan-MER op gelijke wijze onderzocht worden in een scenario met gedifferentieerde tol. Beide partijen vragen ook de gezondheidseffecten kort bij de ring nader te onderzoeken. En ze willen dat alle relevante informatie openbaar gemaakt wordt. Van Besien: “Wat Groen en de actiegroepen al lang vragen zit vervat in de resolutie. In de 21ste eeuw moet je burgers en actiegroepen ernstig nemen en worden de voorstellen die ze doen ook op een eerlijke manier mee onderzocht. Samenwerken zorgt voor een snellere besluitvorming.” Tegelijk dringen Groen en Open VLD aan op het nemen van structurele maatregelen op korte termijn om de files te verminderen. “Vrachtwagens in de spits worden zo snel mogelijk verplicht om gebruik te maken van de tolvrije Liefkenshoektunnel. Overdag wordt de snelheid beperkt 70 km/u. Ten slotte willen we de komende jaren meer en sneller investeren in openbaar vervoer en fietswegen” zegt Wouter Van Besien. Groen zal haar oplossingen voor de Antwerpse mobiliteitsknoop uit de doeken doen in een folder die over heel de stad zal gebust worden en de partij zal in verschillende wijken informatie- en debatavonden organiseren. ”Daarmee maken we duidelijk dat de Antwerpenaren die tegen het BAM-tracé blijven, best op Groen stemmen op 25 mei. Alleen een sterk Groen aan de onderhandelingstafel kan dit dossier nog doen bewegen,” besluit Wouter Van Besien. Contactpersonen voor de pers: Voorzitter Wouter Van Besien Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Juist ja, na 15 jaar pleiten voor 'dialoog'
![]() Heeft Agalev, nu vermomd als Groen!, in 2002 trouwens niet zelf het Oosterweeltracé, inclusief viaduct, goedgekeurd? Waar stonden ze toen met hun "dialoog"?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Maar godverdomme, het is goedgekeurd, voldoet aan alle eisen en nu gaan ze wéér niet akkoord.
België staat dus letterlijk stil. |
![]() |
![]() |