![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Korte vraag.
Wat gebeurt er indien je elektrische wagen (400 volt batterijspanning) onder water komt te staan? Is het zoiets als met je haardroger/radio/broodrooster onder de douche gaan staan of loopt het zo'n vaart niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt er als je diesel invriest en je blijft onderweg liggen ? http://raschlebens.com/diesel-ingevr...w-wat-te-doen/
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2014 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's in alle geval met onze robots en RC voertuigen zo. En da's met niet afgeschermde electronica. Om een vergelijking te geven, de spanning die naar de bougies gaat is enkele 10 000 volts. Krijgt U schokken bij regenweer als u achter het stuur zit?
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Dat vergelijken met een vonkje van een ontstekingskaars.... het is wel 10000 volt maar ook amper enkel milliampères en een fractie van een seconde.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Water is geen goeie geleider. Bof, ge moet me niet geloven, maar volgens mij is het simpel, rij met een electrische wagen in een kanaal en heb een kapotte wagen. De andere gevolgen zijn krek dezelfde.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Stel dat er zo eentje in uw garage staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant, die tank met 50 liter ontvlambare benzine of diesel is ook niet geheel zonder risico's (50 L benzine heeft evenveel chemische energie als 240 kg dynamiet, trouwens). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik had nog nooit van een wagen gehoord die bij wateroverlast in brand vliegt en/of ontploft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn LiPo accu's ontploffen ook niet als ik die in water gooi.
Er gaten in prikken levert wel leuke rookbommetjes op. En wat betreft die Fiskers. Als er een orkaan nodig is om ze kapot te krijgen, dan lijkt me een accu het laatste van de problemen.
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Punt is: EV's hebben andere, zij het minder risico's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fossiele auto´s kunnen daarentegen "niets verkeerd doen", wslk werkt hij in die sector maar hij heeft blijkbaar een electrofobie heb ik de indruk. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2014 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is een kritische instelling ook een fobie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() De vraag is nochtans duidelijk. Wat gebeurt er met een EV bij wateroverlast. Gezien de foto van de uitgebrande hybrides lijkt dit toch een terechte vraag niet?
Moest ik morgen een hybride aanschaffen dan wil ik die specifieke risico's wel weten. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 augustus 2014 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Een Tesla onder water?
Geen nood! Elon is eraan aan het werken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over E-auto's of hybrides. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 augustus 2014 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Electrische voertuigen onder water. Da's niet bepaald nieuwe technologie.
Hier een voorbeeldje. En natuurlijk, de avonturen van deze mensen, hier testen aan het doen met electrische motoren zonder enige afscherming in zout water.