![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
Meer stewards na de werkuren, een weekendnachtdienst of gratis openbaar vervoer voor senioren. Brussels parlementslid Jef Van Damme (sp.a) lanceert een nieuwe enquête op www.metr-o-net.be waarmee Brusselaars en pendelaars de prioriteiten voor de volgende regering kiezen.
The people vs. the metro De metro als visitekaartje voor onze hoofdstad. Vijf jaar lang ijverde Jef Van Damme (sp.a) voor een veilige en comfortabele metro en bestreed hij de berusting over urinevlekken en defecte roltrappen. Elk jaar werden de metrostations onderzocht (www.metr-o-net.be). De laatste online enquête waaraan 1000’en mensen participeerden miste zijn effect niet. Van Damme: “Onveiligheid en defecte roltrappen storen reizigers het meest. Vóór de laatste enquête zei de regering dat er geen netheidsproblemen waren, na onze enquête besliste de MIVB 20% meer poetsbeurten te voorzien.” Uit parlementaire vragen bleek dan weer dat er op 69 stations slechts 3 openbare toiletten zijn (in Londen is er 1 toilet elke drie stations). Toiletten die helemaal in orde zijn, zoals in het centraal gelegen Beurs, blijven al jaren gesloten omdat de minister “geen toiletmadam vindt”. Ook kwam de jarenlange vertraging van dringende renovatiewerken aan het licht (Kunst-Wet, Beurs, Anneessens) Huiswerk voor de nieuwe minister Ter afsluiting vraagt Van Damme nu naar de grootste prioriteiten voor de volgende minister: “De enquête ging vorige week online. Veel deelnemers vragen de renovatie van vergane stations en meer schoonmaakrondes. Ook nachtdiensten in het weekend en een mobiele FixMyMetro app om snel problemen te melden, scoren hoog. Tegelijk peilt de enquête naar de meest en minst populaire (pre)metrostations. Hier staat Sint-Katelijne op kop en bengelt Kunst-Wet voorlopig achteraan.” De enquête is te raadplegen op www.metr-o-net.be. info: Jef Van Damme - -- Pieter Van Damme Fractiesecretaris sp.a-fractie Brussels Hoofdstedelijk Parlement Raad van de Vlaamse Gemeenschapscommissie Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
Jef van Damme wil dus minister van Metro worden, dan kan hij lekker met de opbrengst van de Vlaamse brandschatting zijn vriendjes bedienen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
Ik begrijp dat dus niet he, er gaat jaarlijks MILJOENEN naar het openbaar vervoer en toch kan men dat maar niet proper en stipt krijgen.
Ik denk dat, als men daar eens een onderzoekje naar zou doen, men ook wel wat op acw-achtig gefoefel zal uitkomen. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 20 april 2014 om 14:51. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
|
Mede door een voortdurende versnippering van het openbaar vervoer en een voortschrijdende politizering heb ik de indruk dat het een en ander efficiënter zou kunnen.
In Btrussel is men toch wel op het goede pad : met het GEN project zou men de stap kunnen zetten om alle OVin Brussel te integreren in één systeem zoals dat in de grotere duitse steden het geval is : daar werken de DB en de stedelijke vervoersmaatschappijen samen in één verband met één tarief en wordt er samen overlegd of men de nationale spoorwegmaatschappij dan wel de stedelijke tram- en busmaatschappij laat investeren in bepaalde projecten. Voor de verbruiker zal het worst wezen of hij met een S bahn of een U bahn treinstel vervoerd wordt en het globale budget voor het stadsvervoer wordt vergroot ! In België zouden de agglomeraties Brussel-Antwerpen en Gent op die manier in één grootstedelijk netwerk van De Lijn, MIVB en Spoorwegen verenigd kunnen worden; syqsteem dat onmiddelijk een ontlasting van de wegeninfrastructuur met zich zou kunnen brengen.
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" (V. Hugo) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
|
Huh, hoeveel steden hebben een Metro? Liggen die in Vlaanderen? Wat hebben wij daar dan mee te maken? Behalve dat we de kosten dragen dan.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
|
Citaat:
Hoeveel "steden" hebben we ? Het is wel zo daty de kleinere steden die we tellen in België op een kleine afstand van elkaar liggen & dat bovendien door de lintbebouwing men vanuit een auto op de nationale wegen de indruk krijgt voortdurend in een stad te rijden. De uitzwerming van de bevolking naar kleinere gemeenten maakt bovendien dat heel ons openbaar vervoer van De Panne tot Maasmechelen op het OV van een modale grootstad is gaan lijken en dus een nogal kostelijke aangelegenheid is. Meer samenwerkng met de spoorwegen en de tram- metrp- en busmaatschappijen zou zeker geen kwaad kunnen & ook een eenheid van prijzenstructuur - één ticket voor de ganse vervoersketen...
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" (V. Hugo) |
|
|
|
|