Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 september 2004, 15:09   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Rob Verreycken wil vrije pers muilkorven.

Terwijl Philip Dewinter de krantenkolommen haalt met een verbod op gewelddadige videogames (iets waarmee de Vlaams Blok Jongeren al in 1994 uitpakten overigens, zoveel verandert er dus ook weer niet aan dat Blok-programma), droomt Vlaams parlementslid Rob Verreycken nog van een ander verbod. Dat kan toch geconcludeerd worden uit het wat hij in het recentste nummer van ‘Vrij Vlaanderen’ vertelt, het ledenblad van de Vlaams Blok Jongeren dat hem naar zijn parlementaire plannen peilde:

“Buiten mijn wil om speelde ik een turbulente rol in deze kiescampagne, gelukkig zonder dat dit de verdiende overwinning van het Vlaams Blok in de weg stond. Nu het gerecht gesproken heeft (de zaak werd geseponeerd, nvdr) ben ik vast van plan om in het Vlaams parlement hard te werken om onze fractie te helpen. (...) In de Commissie Media lijkt het me zinvol het debat eens te voeren over de haatkrant De Morgen; een samenleving moet maatregelen nemen tegen hetzes zoals die door dat blad continu gevoerd worden.”

Dat belooft dus nog vuur te geven met fan van de vrije meningsuiting Jurgen Verstrepen, die eveneens in de Commissie media zetelt. Verstrepen liet zich onlangs nog kritisch uit over de voorgeschiedenis van Verreycken. Op de vraag “Wat kan er volgens u absoluut niet meer in het nieuwe Vlaams Blok?” antwoordde hij (in Het Laatste Nieuws, 11/09/2004): “Excessen waarbij bepaalde mandatarissen onaanvaardbare feiten plegen, zoals voor de recente verkiezingen, kunnen helemaal niet meer.”

In navolging van Verstrepen (en van ondergetekende uiteraard!) beschikt Rob Verreycken sinds kort trouwens ook over een eigen weblog. Een initiatief dat we alleen maar kunnen toejuichen met het oog op directe informatieverwerving: de inhoud van dergelijke weblogs wordt nl. niet eerst door de partijleiding goedgekeurd, wat met alle andere publicaties wel het geval is. Al is Rob Verreycken natuurlijk een bijzonder trouw partijsoldaat. Veel staat er nog niet op te lezen, maar van zodra dat wel het geval is houden we u daarvan uiteraard op de hoogte. Afwachten maar…

Bron: Blokwatcher http://blokwatch.skynetblogs.be/

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 september 2004 om 15:10.
thePiano is offline  
Oud 17 september 2004, 15:14   #2
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
Nu het gerecht gesproken heeft (de zaak werd geseponeerd, nvdr) ben ik vast van plan om in het Vlaams parlement hard te werken om onze fractie te helpen.
ik dacht dat Rob Verryecken als onafhankelijke buiten de fractie zetelde? Dat waren alleszinds de gevleugelde woorden van Filip Dewinter?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 17 september 2004 om 15:14.
Seba is offline  
Oud 17 september 2004, 15:14   #3
4x
Banneling

4x's schermafbeelding

Standaard

Wat een lieve jongen, die Rob Verreycken...
4x is offline  
Oud 17 september 2004, 15:22   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik dacht dat Rob Verryecken als onafhankelijke buiten de fractie zetelde? Dat waren alleszinds de gevleugelde woorden van Filip Dewinter?
Nee, dat is nooit geweest maar wel gezegd geweest. In de praktijk is Rob nooit gepasseerd. Bovendien werd Rob met veel tamtam voor de schijn weer binnengehaald toen die affaire met zijn ex geseponeerd werd. Sommige Blokkers leggen seponering graag uit als vrijspraak, maar dat was het dus niet.
Oud 17 september 2004, 15:25   #5
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ge loopt een klein beetje achter Seba, maar al bij al valt het nog mee.
Het lot van Verreycken hing min of meer af van wat de onderzoeksrechter ging beslissen ivm de vechtpartij. Nu dat deze zaak geseponeerd is, werd hij terug lid van de Vlaams Blok fractie.

Voila nu zijde ineens bij. zonder dank.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 17 september 2004, 15:29   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ge loopt een klein beetje achter Seba, maar al bij al valt het nog mee.
Het lot van Verreycken hing min of meer af van wat de onderzoeksrechter ging beslissen ivm de vechtpartij. Nu dat deze zaak geseponeerd is, werd hij terug lid van de Vlaams Blok fractie.

Voila nu zijde ineens bij. zonder dank.
mét dank (was met vakantie)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 september 2004, 15:33   #7
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

.... en sommige anti-blokkers vereenzelvigen een geval van wederzijdse schuld als een totale veroordeling over de hele lijn van slechts 1 van de 2 kampen.

Hypocrisie is toch wel troef bij sommigen.
Oud 17 september 2004, 15:37   #8
Tegendradigaard

Standaard

Eigenlijk moet ge die titel zo lezen : Piano kan niet verkroppen dat de SPA er voor gezorgd heeft dat de GVA journalist Van Houtte zijn job niet meer kan doen en daardoor opent hij een forum om de aandacht af te wenden van de SPa en ondertussen zijn eigen vijand te kunnen beschieten.

Mijn beste Piano, 'k hem U wel door zenne.

Smakelijk eten of slaapwel. Of heb je iets beters te doen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 17 september 2004, 15:46   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet ge die titel zo lezen : Piano kan niet verkroppen dat de SPA er voor gezorgd heeft dat de GVA journalist Van Houtte zijn job niet meer kan doen en daardoor opent hij een forum om de aandacht af te wenden van de SPa en ondertussen zijn eigen vijand te kunnen beschieten.

Mijn beste Piano, 'k hem U wel door zenne.

Smakelijk eten of slaapwel. Of heb je iets beters te doen ?
Ik denk dat, als de Piano idd zo slim geredeneerd had, hij er zelfs niet aan gedacht had om die reden een topic te openen.

Vermits Piano (net zoals zijn partij) zijn weerga niet vindt voor wat betreft censuurdrift, kan hij immers alleen maar afgaan als een gieter bij het aanklagen van dezelfde (vermeende) trekjes bij anderen.
Oud 17 september 2004, 15:51   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet ge die titel zo lezen : Piano kan niet verkroppen dat de SPA er voor gezorgd heeft dat de GVA journalist Van Houtte zijn job niet meer kan doen en daardoor opent hij een forum om de aandacht af te wenden van de SPa en ondertussen zijn eigen vijand te kunnen beschieten
Nee, maar het valt wel op dat de wereldverbeteraars van het Vlaams Blok zichzelf gecensureerd vinden en jammeren dat de dikke vriend (letterlijk en figuurlijk) van Filip Dewinter gepasseerd werd.... dat datzelfde Blok pleit tegen de vrije meningsuiting als er kritiek op hen wordt gebracht of gepubliceerd.

Of om het met een Georgisch gezegde te verduidelijken: Toen men sprak: Laat ons gaan en de slechte mensen vernietigen, begon de grootste slechterik zijn mes te scherpen.

Het is geen toeval dat je de fans van Roger Van Houtte bij extreemrechts en bij het Vlaams Blok moet zoeken en vinden. Ik heb net wat teksten (opiniestukjes) opgezocht via het net, en ik zou opnieuw een reeks tendieuze berichtgeving kunnen oprakelen van Roger VH, maar ik laat het maar zitten. De vent is het niet waard.

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 september 2004 om 15:55.
thePiano is offline  
Oud 17 september 2004, 15:55   #11
Tegendradigaard

Standaard

en piano sleep zijn mes ....

Oud 17 september 2004, 15:56   #12
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Tjah, hebde zijne kop al bezien? Daar druipt de zwartzakkerij gewoon van af...
Bhairav is offline  
Oud 17 september 2004, 15:58   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik denk dat, als de Piano idd zo slim geredeneerd had, hij er zelfs niet aan gedacht had om die reden een topic te openen.

Vermits Piano (net zoals zijn partij) zijn weerga niet vindt voor wat betreft censuurdrift, kan hij immers alleen maar afgaan als een gieter bij het aanklagen van dezelfde (vermeende) trekjes bij anderen.
Ga samenwonen met Fieseler Miss Knuppel, die kan veel beter pianobashen dan jij. Begin maar al naar een andere pispaal te zoeken want vanaf maandag ga je het vooral veel zonder dan mèt thePiano moeten doen. Je zal me nog missen

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 september 2004 om 16:05.
thePiano is offline  
Oud 17 september 2004, 16:05   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ga samenwonen met Fieseler Miss Knuppel, die kan veel beter pianobashen dan jij. Begin maar al naar een andere pispaal te zoeken want vanaf maandag ga je het vooral veel zonder dan mèt thePiano moeten doen. Je zal me nog missen
Was het zo raak dat je me, nog maar eens, een ander forumlief probeert aan te smeren?
Oud 17 september 2004, 16:06   #15
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Was het zo raak dat je me, nog maar eens, een ander forumlief probeert aan te smeren?
Speciaal voor Fieseler en Knuppel (tegendraads mag meelezen) een Georgisch gezegde:
"De ene blinde volgde de andere en ze vielen allebei in de gracht."

Ciao!
Oud 17 september 2004, 16:11   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb net wat teksten (opiniestukjes) opgezocht via het net, en
Citaat:
ik zou opnieuw een reeks tendieuze berichtgeving kunnen oprakelen van Roger VH, maar ik laat het maar zitten. De vent is het niet waard.
Ik denk eerder dat de stukjes van RvdH niet waard waren wat jij beweert dat ze waard zijn.
Als ze dat wél waren zou je jezelf de kop boven de kont uitlopen om ze voor je fanatieke doeleinden te kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2004 om 16:11.
Knuppel is offline  
Oud 17 september 2004, 16:14   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Speciaal voor Fieseler en Knuppel (tegendraads mag meelezen) een Georgisch gezegde:
"De ene blinde volgde de andere en ze vielen allebei in de gracht."

Ciao!
Zo kan ik het ook.
In het land van Piano zijn blinden de baas.
Oud 17 september 2004, 16:15   #18
giserke
Banneling

Standaard

En nu eens wat commentaar op de uitspraak van rob klop graag?
Graag zou ik hebben dat de patij van de vrije meningsuiting daar wat over uitlegt.
giserke is offline  
Oud 17 september 2004, 16:24   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
En nu eens wat commentaar op de uitspraak van rob klop graag?
Graag zou ik hebben dat de patij van de vrije meningsuiting daar wat over uitlegt.
Bedoel je dit?

Citaat:
In de Commissie Media lijkt het me zinvol het debat eens te voeren over de haatkrant De Morgen; een samenleving moet maatregelen nemen tegen hetzes zoals die door dat blad continu gevoerd worden.”
Waar lees jij het woordje: censuur?

Ik lees 'maatregelen' tegen een haatkrant.
En een krant die maar één kant van een verhaal belicht met een welbepaalde bedoeling IS een haatkrant.

Of niet soms?

Niet dat voor mijn part die krant niet rustig mag verder gaan op de door haar ingeslagen weg.
IK koop ze immers al veel langer niet meer. En d�*t, beste Giserke, was omdat ze destijds even hatelijk was tegenover de toenmalige Vlaamse minister-president als vandaag tegenover eender welke Vlaams Blokker.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2004 om 16:25.
Knuppel is offline  
Oud 17 september 2004, 16:28   #20
Hamer en Sikkel
Vreemdeling

Hamer en Sikkel's schermafbeelding

Standaard

Shcandalig dat deze nazischoften zich mogen uiten en voor het muilkorven van de vrije pers mogen ageren.

Geen spreekrecht voor nazi's!!

Fascisme is geen mening, fascisme is MOORD!!!

Ps. waarom schrijft Philip de Winter zijn naam als Filip op het Vlaams Blok site? Is hij misschien bang voor Fransman versleten te worden???

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be