![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1juli-standard
Op de site van deredactie krijgt Kristien Emmerechts om een blogpost te maken over hoe ze eerst uitgenodigd was voor een een 11 juli viering en vervolgens toch niet meer mocht komen. Ze geft dit zelf de titel Goede en slechte Vlamingen? Echter in de teksten die ze citeert komt er nergens Goede of slechte Vlaming aan bod... Haar blogpost heeft geen enkele relevantie bijdrage. Het enigste nut dat ik kan zien is vlaams-nationalisten afschilderen als enggeestig. Waarom VRT haar dit forum geeft is me een mysterie
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zou dat dwaas mens al weten dat de communautaire problemen op zich niks met Vlaams Nationalisme te maken hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus niet Emmerechts maar Hemmelinks..
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien omdat de VRT het graag heeft dat de Vlaams-nationalisten als enggeestig worden afgeschilderd ? Maar wacht, waarom zou de VRT dat graag hebben ? Misschien heeft de VRT dat graag omdat ze tegen al wat Vlaams is gekant is ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Persoonlijk zou ik er niet echt een probleem mee hebben om iemand als Hemmerechts uit te nodigen op een 11-juliviering. Een beetje controverse moet wel kunnen.
Langs de andere kant kan ik wel begrijpen dat het voor sommige mensen in Dilbeek wat moeilijk kan liggen. Dilbeek ligt immers midden in het vroegere BHV-territorium en het groepje progressieve Vlaamse culturo's waar Hemmerechts deel van uitmaakt heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze de splitsing van BHV (die totaal verkeerd opgelost is, maar dit terzijde) een onbelangrijke prul vond, de vele Vlaamsvoelenden uit Dilbeek en andere gemeenten van het arrondissement die zich jarenlang voor de splitsing ingezet hebben daarmee een mes in de rug plantend. En ik kan me voorstellen dat in dat feestcomité wel meer dan één Vlaamsgezinde zal zitten die destijds mee gestreden heeft voor de splitsing. Dus de reactie die er nu gekomen is heeft Hemmerechts waarschijnlijk wel voor een stuk over zichzelf afgeroepen. Als ik me voortdurend denigrerend uitlaat over mijn buurman ga ik wellicht ook geen uitnodiging krijgen voor zijn barbecue... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() VRT= SPART
SPA radio en Televisie Dat verklaart denk ik alles |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ze doet toch haar best om op zijn minst een béétje genuanceerd te zijn want in haar artikel lees ik dit:
"Tot slot nog dit. Op de avond van 25 mei was ik in het Vlaams Parlement van waaruit de VRT zijn verkiezingsshow uitzond. Op een bepaald moment wandelde Geert Bourgeois naar binnen. Heel vriendelijk kwam hij me groeten, goed wetende dat ik niet voor hem of voor zijn partij had gestemd. Even hoffelijk wenste ik hem proficiat met de score van zijn partij. Zo hoort het op een verkiezingsavond." Zo een monster is ze dan toch ook weer niet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De linkse staatszender heeft er belang bij die omhooggevallen schrijfster te steunen. Ze spuit propaganda, maar is volledig incapabel om zelfstandig te denken.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze schrijft nochtans Vlaamse boeken
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog zo'n blogpost van iemand die ik absoluut niet ken...
Waar zijn ze mee bezig bij de VRT. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/blog/celialedoux/140528-blog-celialedoux-briefaanbart-standard Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 30 mei 2014 om 15:43. Reden: sp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, en ze is zelf Vlaams ook, niettemin is ze fanatiek anti-Vlaams.
Het ene sluit het andere dus niet uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens jouw perceptie is dat iedereen die geen nva of vb stemt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 30 mei 2014 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat "iedereen die tegen Vlaamse zelfbeschikking is" een betere omschrijving is.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amaai, er zijn hier ook nogal wat fundamentalisten met veel VVK gehalte.
Mijne geigerteller begint overuren te maken.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en is er een meerderheid voor die "vlaamse zelfbeschikking" ??
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Duivels weer beginnen te verliezen, na en tijdens hun afgang op het wk, zitten we weer zonder "eenheidsgevoel".
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer dat anders te weerleggen.
![]() |
![]() |