![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nog eens tijd voor een X=Y topic, niet?
Het huwelijk tussen Vlamingen en Walen werkt niet. Dat kan je betreuren, maar niet ontkennen. Op vele punten in het bestuur komen we niet meer overeen. Maar geen paniek, de unitaristen hebben een oplossing. In plaats van nog meer punten te splitsen, zodat de Vlamingen en de Walen er geen ruzie meer over kunnen maken en België zich kan stabiliseren, willen ze nog meer punten gemeenschappelijk behandelen, ook zaken waar in het verleden al zware twisten rond waren. Kwestie van België te stabiliseren??? Hoe is me een raadsel. Ik bedoel, dit is toch uitermate surrealistisch? Hebben ze daar nu echt niet nagedacht?
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al het feit dat Vlamingen en Walen in een totaal andere wereld leven en elkaar niet meer kennen, is een duidelijke bewijs dat dit huwelijk niet werkt.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
|
Citaat:
Ik denk dat unitarisme zelfs een betere strategie naar onafhankelijkheid is, of er voor zorgen dat Wallonië nadeel leidt van de unie ipv Vlaanderen.
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De Belgen beginnen dit echter grondig beu te geraken. Het unitair België is niet ver af meer. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat is er dan wel, als er geen huwelijk is?
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Ja, niet iedereen kijkt naar VTM, hè. Als dat van 10 "BV's" een waardemeter is, pfff, ik ken zelfs geen tien "BV's".
Ik zou juist zeggen dat we steeds méér en méér met elkaar gemeen hebben, want de wereld wordt een dorp door al die moderne communicatietechnieken en de steeds betere vervoersmiddelen zonder de Europese Unie en het Belgisch gevoel van de bevolking te vergeten. Alleen de TV moet nog mee, maar dat zal wel komen. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citaat:
Een belgisch natiegevoel had mss kunnen ontstaan indien er geen frans TAALimperialisme was geweest. Hoedanook, terug de unitaire provincie Brabant willen invoeren(!), de randgemeenten als 2-talige gemeenten bij Brussel voegen (zoals door HANS1 in een posting 'voorgesteld') is meer als bewijs genoeg dat we hier gewoon te maken hebben met FRANSKILJONS. Meer stelt dat volk niet voor.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 17 september 2004 om 06:33. |
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
Die 173 jaar wis je niet zo maar uit, en aangezien die samen hangt met het ontstaan van de Belgische staat, is die automatisch gecompromiteerd. Had België pas na 100 jaar een Frans taalimperialisme gekend, zou dat minder het geval zijn, maar dat is -jammer voor de belgicisten- niet zo. Het is dank zij de belgicisten/franskiljons dat een Vlaams besef kon ontstaan dat tot de huidige toestand heeft geleid. En maar gefrustreerd "beeeeih!" roepen zoals Hans... Ach heer, vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen.
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2004 om 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meer en meer leden, ook heel vooraanstaande mensen, stromen naar de BUB. De mensen beginnen jullie zever beu te worden. België zal weer opstaan met de BUB.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is blijkbaar een spektakulaire toename van de bevolking aan de gang?
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 september 2004 om 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of een polarisatie.
|
|
|
|
|
|
#17 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door jusbou : 17 september 2004 om 14:14. |
|||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meer en meer leden, ook heel vooraanstaande mensen, stromen naar de BUB.
Alle water stroomt nu eenmaal naar de zee. En Urine is ook water.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2004 om 14:22. |
|
|
|
|
|
#19 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|||
|