Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 september 2004, 14:22   #1
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard B.U.B. op Mise Au Point (rtbf)

[size=2]Deze morgen heeft Alain Mahiat, nationaal ondervoorzitter van de Belgische Unie de B.U.B. en de Belgische kleuren zeer goed verdedigd op de RTBF in het programma Mise au point (tegenhanger van Zevende Dag) ! Hij heeft weinig spreektijd gehad, maar heeft duidelijk gemaakt wie wij zijn en wat wij willen: een jonge partij voor een unitair België ! Dank aan de RTBF voor deze nationale primeur die zeker een herhaling verdient, ook op de VRT, op VTM en op RTL.

Na de uitzending heb ik volledig in het Nederlands met Charles Picqué (PS) gesproken die benieuwd was naar de wensen van de Nederlandstalige burgers. Ik heb hem uitgelegd dat de kloof tussen de Nederlanstalige Belgen en hun politici zeer groot is en dat de bevolking, op enkele hardliners na, de eenheid van België wil. Hij was verbaasd (want zelf niet goed op de hoogte), maar zeer geïnteresseerd ! Ik heb hem ook gezegd dat hij een nationale partij moet vormen (zoals in elke federale staat) als hij de problemen wil oplossen.

Uiterst sympathiek man, trouwens.
[/size]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 12 september 2004 om 14:34.
Hans1 is offline  
Oud 12 september 2004, 14:52   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Harde uitspraken van Waalse politic, zoals Picqué, aan het adres van de Vlamingen, komen dikwijls door onwetendheid... Separatistische instellingen voeden de gedachte dat alle Vlamingen separatisten, en alle Walen profiteurs zijn.
Alain Mahiat laat zien dat de werkelijkheid anders is. En dat is goed voor de debatcultuur.
Patriot! is offline  
Oud 12 september 2004, 15:23   #3
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Hopeloos

Hopeloos wordt het als Piqué zijn informatie over Vlaanderen haalt bij het BUB.
Oud 12 september 2004, 15:57   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Neen, uiterst positief. De BUB beseft het zelf niet, maar met hun overtuigingen komt de secessie sneller dichterbij dan ze willen. Jammer dat de BUB totaal niet populair is.
Oud 12 september 2004, 16:03   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb hem uitgelegd dat de kloof tussen de Nederlanstalige Belgen en hun politici zeer groot is en dat de bevolking, op enkele hardliners na, de eenheid van België wil. Hij was verbaasd
Een mens zou idd van minder verbaasd zijn dan van wat de BUBbelblaasjes een PS-er proberen wijs te maken...
Oud 12 september 2004, 16:05   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Neen, uiterst positief. De BUB beseft het zelf niet, maar met hun overtuigingen komt de secessie sneller dichterbij dan ze willen. Jammer dat de BUB totaal niet populair is.
Inderdaad, ik heb na de 7e dag ook eens even doorgezapt en picqué ong net horen zeggen dat zijn (hun) standpunt van NON een "therapeutische" uitwerking heeft gehad tov de Vlamingen.
Hij heeft ook zijn vrees uitgesproken dat als BHV wordt gesplitst Brussel dan volledig ingebed in Vlaanderen zou komen te liggen!?

Dat zijn zo van die uitspraken van een heltergende wereldvreemdheid waarbij het gebubbel van sommige neo-romatici in het niet verdwijnt.
Fieseler is offline  
Oud 12 september 2004, 16:07   #7
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
[size=2]Deze morgen heeft Alain Mahiat, nationaal ondervoorzitter van de Belgische Unie de B.U.B. en de Belgische kleuren zeer goed verdedigd op de RTBF in het programma Mise au point (tegenhanger van Zevende Dag) ! Hij heeft weinig spreektijd gehad, maar heeft duidelijk gemaakt wie wij zijn en wat wij willen: een jonge partij voor een unitair België ! Dank aan de RTBF voor deze nationale primeur die zeker een herhaling verdient, ook op de VRT, op VTM en op RTL.

Na de uitzending heb ik volledig in het Nederlands met Charles Picqué (PS) gesproken die benieuwd was naar de wensen van de Nederlandstalige burgers. Ik heb hem uitgelegd dat de kloof tussen de Nederlanstalige Belgen en hun politici zeer groot is en dat de bevolking, op enkele hardliners na, de eenheid van België wil. Hij was verbaasd (want zelf niet goed op de hoogte), maar zeer geïnteresseerd ! Ik heb hem ook gezegd dat hij een nationale partij moet vormen (zoals in elke federale staat) als hij de problemen wil oplossen.

[/size]
De kloof tussen de Vlamingen en hun politici van traditionele partijen is inderdaad heel groot. Daarom dat bijna 1 miljoen Vlamingen voor de politici van het separatistische Vlaams Blok stemt.

Dat de BUBbers voor een keer aandacht krijgen op de Radio et Télévision Belge Francophone vind ik ergens normaal. Dat de BUBbers geen aandacht krijgen op de Vlaamse Televisie Maatschappij en op de Vlaamse Radio en Televisie is al evenzeer normaal. 8)

Het is bij deze overigens genoteerd dat de BUBbers naast de dienaar van de Waalse belangen Louis Michel, nu ook Vlamingenhater Picqué sympathiek vinden. Belgicisten en de francofonie: als 174 jaar één en dezelfde strijd.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 12 september 2004, 16:17   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgicisten en de francofonie: als 174 jaar één en dezelfde strijd.
'Dat klopt als een Blokker', zou de Piano zeggen.
Oud 12 september 2004, 16:39   #9
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

[/size]
Toch raar dat jij altijd afkomt met dingen die je niet kan bewijzen...

Eens kijken of die Picqué nog zo sympathiek is eens Vlaanderen ook eens NEEN durft te zeggen. Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk één van de eersten zijn die roepen om secessie, maar natuurlijk ook BXL bij WL willen voegen...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 september 2004, 16:46   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Eens kijken of die Picqué nog zo sympathiek is eens Vlaanderen ook eens NEEN durft te zeggen.
Wanneer moet Vlaanderen ooit 'neen' zeggen?
't Zijn niet de Walen die onophoudelijk communautaire vuurtjes stoken.
't Zijn niet de Walen die steeds komen zagen om vanalles te splitsen.
't Zijn niet de Walen die om de vijf voet met nieuwe eisen staan te betogen en ambras te maken.

De Walen zijn content, en hebben geen nood aan een halve auto per jaar méér op hun oprit.

Citaat:
Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk één van de eersten zijn die roepen om secessie, maar natuurlijk ook BXL bij WL willen voegen...
Wat had ge gedacht?
Dat Brussel bij Vlaanderen gaat komen voor Letermes schone ogen?
Vlaanderen heeft Brussel leeggezogen en er de infrastructuur ervan versleten. Als datzelfde Vlaanderen België dan de ezelsstamp geeft, verwacht ge toch niet dat de Brusselaars zich met een strop rond de hals gaan aanbieden in Vlaanderen, om zich te onderwerpen aan een vreemd taalregime?
Ze zijn daar misschien goed maar niet zot.
Oud 12 september 2004, 16:47   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Toch raar dat jij altijd afkomt met dingen die je niet kan bewijzen...

Eens kijken of die Picqué nog zo sympathiek is eens Vlaanderen ook eens NEEN durft te zeggen. Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk één van de eersten zijn die roepen om secessie, maar natuurlijk ook BXL bij WL willen voegen...
Doe er dan iets aan!
Patriot! is offline  
Oud 12 september 2004, 17:19   #12
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Och, die Vlaams Blokkers toch altijd met hun 1.000.000 kiezers die denken dat ze allemaal het separatisme of het barsting van België willen gaan zwaar in de fout. Dat ze niet vergeten dat ze meer en meer proteststemmers krijgen.
Ik heb maar het einde van 't debaat gezien maar wat ik vond schandalig is da mens die het republek aan het promoten was : Dien vent is nie goed in z'n hoofd, peis ik.
Oud 12 september 2004, 18:00   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Och, die Vlaams Blokkers toch altijd met hun 1.000.000 kiezers die denken dat ze allemaal het separatisme of het barsting van België willen gaan zwaar in de fout. Dat ze niet vergeten dat ze meer en meer proteststemmers krijgen.
Ik heb maar het einde van 't debaat gezien maar wat ik vond schandalig is da mens die het republek aan het promoten was : Dien vent is nie goed in z'n hoofd, peis ik.
Ik moet zeggen dat ik het eerder belachelijk vindt dat het clubje van Hans de eerste, dat 13.000 stemmen aantrok, denkt dat heel Belgique, op een paar hardleerse flaminganten na, terug naar het unitaire Belgique wil.

De vraag is dan niet wat er door één van die 13.000 gepeist wordt maar wiens hoofd er barst van de pretentie.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 september 2004 om 18:01.
Knuppel is offline  
Oud 12 september 2004, 18:13   #14
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=2]Ik heb hem uitgelegd dat de kloof tussen de Nederlanstalige Belgen en hun politici zeer groot is en dat de bevolking, op enkele hardliners na, de eenheid van België wil.[/size]
Wat een wansmakelijke grap, zo met die mens zijn voeten rammelen. Foei.
Xanthippe is offline  
Oud 12 september 2004, 18:16   #15
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Ach, als die Picqué behalve zijn sympathiek karakter ook de verdienste heeft een minimum aan intelligentie te bezitten, kijkt hij naar de opeenvolgende verkiezingsuitslagen en trekt hij zelf zijn conclusies over hetgeen hij gehoord heeft van de BUB.

Laatst gewijzigd door Xanthippe : 12 september 2004 om 18:24.
Xanthippe is offline  
Oud 12 september 2004, 18:24   #16
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
[size=2]Na de uitzending heb ik volledig in het Nederlands met Charles Picqué (PS) gesproken die benieuwd was naar de wensen van de Nederlandstalige burgers. Ik heb hem uitgelegd dat de kloof tussen de Nederlanstalige Belgen en hun politici zeer groot is en dat de bevolking, op enkele hardliners na, de eenheid van België wil. Hij was verbaasd (want zelf niet goed op de hoogte), maar zeer geïnteresseerd ! Ik heb hem ook gezegd dat hij een nationale partij moet vormen (zoals in elke federale staat) als hij de problemen wil oplossen.

[/size]
Wat ik mij dan afvraag: hoe reageerde die uiterst sympathieke man toen hij hoorde dat de BUB een kiessysteem voorstaat waarbij de stem van elke Belg evenveel doorweegt, wat dus concreet inhoudt dat het parlement zal bestaan uit hooguit 40% Walen, en alle Waalse partijen zo'n slordige 1/3 van hun zetels zullen moeten inleveren?
Xanthippe is offline  
Oud 12 september 2004, 18:26   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Doe er dan iets aan!
Het enige dat hier aan gedaan hoeft te worden is: niet langer Belgique gehoorzamen als slaafse honden maar standvastige Vlaamse vertegenwoordigers die voor één keer allemaal tegelijk Di Rupo van antwoord dienen met zijn eigen, welbekende NON!

En geloof het of niet, Patriot.
Meer is er niet (meer) nodig om een einde te maken aan jouw Belgique.
Oud 12 september 2004, 18:27   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Wat ik mij dan afvraag: hoe reageerde die uiterst sympathieke man toen hij hoorde dat de BUB een kiessysteem voorstaat waarbij de stem van elke Belg evenveel doorweegt, wat dus concreet inhoudt dat het parlement zal bestaan uit hooguit 40% Walen, en alle Waalse partijen zo'n slordige 1/3 van hun zetels zullen moeten inleveren?
D�*t hebben ze er niet bij gezegd, natuurlijk.
Oud 12 september 2004, 18:39   #19
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wanneer moet Vlaanderen ooit 'neen' zeggen?
't Zijn niet de Walen die onophoudelijk communautaire vuurtjes stoken.
't Zijn niet de Walen die steeds komen zagen om vanalles te splitsen.
't Zijn niet de Walen die om de vijf voet met nieuwe eisen staan te betogen en ambras te maken.
't Zijn niet de Walen die betalen.

Citaat:
De Walen zijn content, en hebben geen nood aan een halve auto per jaar méér op hun oprit.
Als ik er zou in slagen om mijn wanbeleid en wanbeheer te laten betalen door een ander volk, en dat volk ondertussen nog zou kunnen manipuleren en chanteren, ... wel om de analogie te doen kloppen, zou hier eigenlijk moeten komen: "dan zou ik ook content zijn", maar dan zou ik liegen, want ik zou dan beschaamd zijn over mezelf, mijn volk en mijn leiders.

Citaat:
Wat had ge gedacht?
Dat Brussel bij Vlaanderen gaat komen voor Letermes schone ogen?
Vlaanderen heeft Brussel leeggezogen en er de infrastructuur ervan versleten.
Het is Vlaanderen dat betaalt voor Brussel.

Citaat:
Als datzelfde Vlaanderen België dan de ezelsstamp geeft, verwacht ge toch niet dat de Brusselaars zich met een strop rond de hals gaan aanbieden in Vlaanderen, om zich te onderwerpen aan een vreemd taalregime?
Brussel is een hoer.
Als Brussel kan kiezen tussen Vlaanderen en Wallonië, zal het rap zijn kazak keren naar de kant waar het het meeste profijt kan halen, zoals het dat in de loop van de geschiedenis steeds gedaan heeft.

Laatst gewijzigd door Xanthippe : 12 september 2004 om 23:10.
Xanthippe is offline  
Oud 12 september 2004, 18:42   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Ach, als die Picqué behalve zijn sympathiek karakter ook de verdienste heeft een minimum aan intelligentie te bezitten, kijkt hij naar de opeenvolgende verkiezingsuitslagen en trekt hij zelf zijn conclusies over hetgeen hij gehoord heeft van de BUB.
Sinds wanneer is een verkiezingsuitslag een graadmeter voorintelligentie?????

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be