Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2014, 20:51   #1
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard Geen besparingen op onze allochtoonse 'vrienden'...

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-l...r-wereld.dhtml

Hebben wij daar wel geld voor? Ik dacht dat we moesten besparen... En wat hebben die Turken en Marrokanen ons eigenlijk voor 'verrijking' gebracht? Wat hebben zij tot onze Westerse cultuur bijgedragen? Het enige wat ik ervan hoor is gezaag over subsidies voor slachtplaatsen, gezaag over het kopvoddenverbod, gezaag en problemen tijdens de ramadam...

Och nee, ik zal weer een vuile autochtoonse racist zijn, zeker...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 10:56   #2
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stekeltje 't egeltje Bekijk bericht
Doen ze eigenlijk echt iets anders dan roepen over "haram! haram!", ethisch conservatisme uitstralen, eisen dat ze allerlei kledij en rituelen mogen uitvoeren, en sociologie studeren?
Och, volgens die mannen is alles 'haram'. Ze spugen op de Westerse liberale waarden, waarden waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Dit Belgenlandje maakt me soms toch echt misselijk als ik lees hoe onze politici door het stof kruipen voor 'n stel woestijnbarbaren...
Oud 15 augustus 2014, 11:04   #3
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ieder jaar wordt er een bloementapijt gemaakt en dat mag zeker een bepaald thema hebben ook één dat niet Belgisch is.
Maar ... ik heb er nog nooit één gezien met de Vlaamse Leeuw of de Waalse Haan.
En nu in een jaar dat WOI herdenkt, hadden ze toch wel iets in het teken daarvan kunnen maken.
Oud 15 augustus 2014, 11:06   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-l...r-wereld.dhtml

Hebben wij daar wel geld voor? Ik dacht dat we moesten besparen... En wat hebben die Turken en Marrokanen ons eigenlijk voor 'verrijking' gebracht? Wat hebben zij tot onze Westerse cultuur bijgedragen? Het enige wat ik ervan hoor is gezaag over subsidies voor slachtplaatsen, gezaag over het kopvoddenverbod, gezaag en problemen tijdens de ramadam...

Och nee, ik zal weer een vuile autochtoonse racist zijn, zeker...
Ze hadden beter een zwart tapijt gemaakt als teken van rouw.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 12:07   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zijn tapijten niet meestal exotisch?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 12:27   #6
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

ik wandel over tapijten.
Oud 15 augustus 2014, 12:46   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ieder jaar wordt er een bloementapijt gemaakt en dat mag zeker een bepaald thema hebben ook één dat niet Belgisch is.
En nu in een jaar dat WOI herdenkt, hadden ze toch wel iets in het teken daarvan kunnen maken.
na nie zwaanse hé Marie.... toch geen vlaamse leeuw ter gelegenheid van WOI?

Of bedoel je gewoon een tapijt ter gelegenheid van WOI? d�*t was een idee geweest: alleen, hoe maak je een tapijt dat eruit ziet alsof het vol met poppies staat met begonia's? zou nochtans moeten lukken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 13:00   #8
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een eentonig bloementapijt, met een Vlaamse leeuw of Waalse haan, 2 kleurtjes maar. Probeer bovendien maar eens zwarte begonia's te vinden.

Voor degenen die zitten te zagen over besparingen; tenzij u Brusselse gemeentebelasting betaalt, hebt u niets te klagen.

Laatst gewijzigd door Zeus : 15 augustus 2014 om 13:01.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 13:17   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat is wel een eentonig bloementapijt, met een Vlaamse leeuw of Waalse haan, 2 kleurtjes maar. Probeer bovendien maar eens zwarte begonia's te vinden.

Voor degenen die zitten te zagen over besparingen; tenzij u Brusselse gemeentebelasting betaalt, hebt u niets te klagen.
ha nee?

Citaat:
Het engagement van de paarsgroene meerderheid om de specifieke middelen voor Brussel (2 miljard per jaar) de komende vier jaar telkens met 500 miljoen te verhogen en de herfinanciering van de gemeenschapscommissies (vgc en cocof) noemen de PSC-ers maar matig. Ze willen ondermeer dat de jaarlijkse verhoging met 500 miljoen 10 jaar geldt.
http://www.standaard.be/cnt/dmf23062001_032

Hoeveel was het nu ondertussen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 augustus 2014, 13:26   #10
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Dat gaat over de financiering van de gewesten.
Oud 15 augustus 2014, 13:47   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat over de financiering van de gewesten.
waar is uw bronnetje dat dit door de gemeente Brussel betaald wordt (?) en niet door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest?

Oud 15 augustus 2014, 14:32   #12
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!

Zoiets bijvoorbeeld:
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 14:35   #13
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar is uw bronnetje dat dit door de gemeente Brussel betaald wordt (?) en niet door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest?
Nog beter zelfs, het bloementapijt is een initiatief van VZW Bloementapijt van Brussel, dat zijn financiering haalt van privésponsors http://www.flowercarpet.be/wp-conten...er-nl-2014.pdf
Oud 15 augustus 2014, 14:39   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog beter zelfs, het bloementapijt is een initiatief van VZW Bloementapijt van Brussel, dat zijn financiering haalt van privésponsors http://www.flowercarpet.be/wp-conten...er-nl-2014.pdf
ha voil�*. Dus hoeft er ook geen commentaar gegeven te worden op de NVA. Het beleid heeft er dus nix mee te maken.

Oud 15 augustus 2014, 14:41   #15
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha voil�*. Dus hoeft er ook geen commentaar gegeven te worden op de NVA. Het beleid heeft er dus nix mee te maken.
Had er iemand al een verwijzing naar de N-VA gemaakt misschien? Tijd voor je pilletjes, want je begint dingen te zien die er niet zijn.
Oud 15 augustus 2014, 14:48   #16
Lance
Banneling

Standaard

Waarom staat het woord 'vrienden' in de topictitel tussen aanhalingstekens? Ik vind dat verdacht. Zo verdacht als een donkere man met een lange baard in een wit kleed op sandalen die in de supermarkt staat aan te schuiven voor de kassa.

Belachelijk topic en ergens diep vanbinnen zult ge dat ook wel beseffen.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 14:49   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had er iemand al een verwijzing naar de N-VA gemaakt misschien? Tijd voor je pilletjes, want je begint dingen te zien die er niet zijn.
Er stond toch:

Citaat:
Hebben wij daar wel geld voor? Ik dacht dat we moesten besparen...
WIJ ... dat is tegenwoordig toch altijd de NVA als het over besparingen gaat?

Oud 15 augustus 2014, 15:01   #18
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Waarom staat het woord 'vrienden' in de topictitel tussen aanhalingstekens? Ik vind dat verdacht. Zo verdacht als een donkere man met een lange baard in een wit kleed op sandalen die in de supermarkt staat aan te schuiven voor de kassa.

Belachelijk topic en ergens diep vanbinnen zult ge dat ook wel beseffen.
Wacht jij maar tot ze u tijdens de ramadam met 'n stok vol spijkers afrossen omdat je het ook maar aandurft een blikje bier te drinken in hun zicht. En ik lees dagelijks meer miserie over die gasten dan dat ze iets bijbrengen aan onze maatschappij. Lees misschien zelf eens een krant. Bijvoorbeeld tijdens uw maandelijks regentonbad.
Oud 15 augustus 2014, 15:12   #19
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Wacht jij maar tot ze u tijdens de ramadam met 'n stok vol spijkers afrossen omdat je het ook maar aandurft een blikje bier te drinken in hun zicht. En ik lees dagelijks meer miserie over die gasten dan dat ze iets bijbrengen aan onze maatschappij. Lees misschien zelf eens een krant. Bijvoorbeeld tijdens uw maandelijks regentonbad.
Weet ge wat er zo grappig is aan uw reactie? Dat ik me dagelijks bevind tussen allochtonen. Daar zitten moeilijke mensen bij, akkoord, maar witte autochtone smeerlappen ken ik ook genoeg.
Het enige dat ik weet is dat wanneer ge een mens positief benadert, wie het ook moge zijn, ge een positieve reactie zult terugkrijgen.

Beschouw mij niet als een wereldvreemde burger die nog nooit een allochtoon van dichtbij heeft gezien, want ik woon in een sociale wijk die voor meer dan de helft wordt bewoond door allochtonen en ik werk dagelijks samen met allochtonen. De meesten zijn degelijke, respectvolle mensen. En op een warme zomeravond genieten we samen van een lekkere duik in de regenton, in een warme gloed van raciale harmonie die mijn hart met liefde vervult.

Belachelijk topic.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 15:16   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht

Beschouw mij niet als een wereldvreemde burger die nog nooit een allochtoon van dichtbij heeft gezien, want ik woon in een sociale wijk die voor meer dan de helft wordt bewoond door allochtonen en ik werk dagelijks samen met allochtonen. De meesten zijn degelijke, respectvolle mensen. En op een warme zomeravond genieten we samen van een lekkere duik in de regenton......
...... een koteletje op de barbecue en een fris pintje.

Tja als je zo samen kan genieten!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be