![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Luxleaks zijn wat ze zijn: de rijken spelen vals. Maar dat is al zo vanaf het ontstaan van het moderne kapitalisme, dus niks nieuws. Sterker zelf: het kapitalisme is van nature een vals spel. Dus dat kan kloppen.
We moeten echter veel meer focussen op de echte valsspelers, de kleine zelfstandigen, die elke dag opstaan met de vraag "hoe kan ik vandaag weer foefelen?" Wij staan heel veel van onze koopkracht af aan die kleine zelfstandigen en ondernemingkjes, die zonder onze consumptie natuurlijk niet kunnen bestaan. Laten we hen dus helpen, door het opstellen van de nieuwe bestseller Het grote foefelboek voor kleine zelfstandigen: praktische tips om zonder kleerscheuren elke dag weer te kunnen foefelen. Om dat boek op te stellen zal ik natuurlijk zelf eerst kleine zelfstandige worden. Om de daad bij het woord te voegen. Al foefelend denk ik met de publicatie van Het grote foefelboek heel rijk te worden. Want daarna word ik zo'n bekende vlaming die overal kan gaan liggen lullen op de radio, op TV en op Youtube, waarna ik een consultingbureauke opricht (als kleine zelfstandige) om vooral voort te lullen, samen met de collega's - de kleine zelfstandigen. Ik foefel, dus ik ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ga u mijn tips & trics niet uitleggen hoe je zonder hard werken aan een dikke villa, dure wagens, buitenverblijven, koffers vol geld en luxe leven gaat komen. En dit zonder dat de fiscus of de'n John er iets kan tegen doen. Zoek het eens zelf uit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrienden van PWC helpen u daarbij! En in andere afdelingen zitten consultants die studies schrijven waar instaat dat er geen andere mogelijkheid is om de overheidsfinanciën te saneren dan aan de lonen en wedden te zitten, de sociale zekerheid terug te schroeven en akkerlei voorzieningen duurder te maken.
En op basis van die studies mag een partijleider met een heel serieus gezicht op tv vertellen dat er helaas geen alternatief is. En intussen blijven gebieden als Monaco, Gibraltar, de Kanaaleilanden en Luxemburg binnen de EU als afvoerputje voor kapitaal bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat van die hielen zie ik niet zitten.
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij is proportioneel belastingen betalen op wat ge produceert, niet het kenmerk van het kapitalisme. Het is dus niet tegen het kapitalisme dat er "vals gespeeld wordt". In tegendeel. Kapitalisten proberen vals te spelen tegen het collectivisme dat hun spullen probeert aan te slaan. Citaat:
Waren mensen die onder een soviet regime probeerden wat eigen tomaten te kweken, ook schandalige foefelaars ? Was het volk dat een konijn ging stropen in 't bos van de lokale hertog, ook een volk van schandalige foefelaars ? Waren degenen die Joden tijdens de bezetting niet wilden aangeven, ook foefelaars ? Waren mensen die verborgen dat ze konden lezen onder het regime van Pol Pot, ook foefelaars ? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2014 om 08:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ban de materie uit je leven en de verwelkom de vrijheid ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2014 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2014 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een van de kamers is een 'bureau' waar je de administratie doet. In een andere kamer is het je dochter die af en toe de boekhouding bijwerkt. Ten slotte is er een derde ruimte waar een externe boekhouder zogezegd alles komt fine-tunen. Je trekt gewoon alle kosten in IB af en recupereert alle btw mbt die leefruimtes. Dat houdt ook in dat je dak op het huis voor een stuk voor beroepsdoeleinden wordt gebruikt. De keuken breng je in mindering omdat er zakenrelaties komen een sandwich eten, en je er 'onderhandelt'. Ook de tuinbeplantingen breng je overeenkomstig in mindering. Enzovoort. Uiteraard zal er bij een controle een correctie gebeuren, maar zelden voor een groot stuk. Bovendien speculeer je erop dat die controle ofwel niet ofwel te laat komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben zo'n consultant. En geld opstrijken die ik absoluut niet
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is John?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij dat gij totaal geen verstand hebt van het onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel niet verschieten dat je er niet mee wegkomt.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een feit natuurlijk dat er jaren terug veel eigendom onder vennootschappen als privé werden aangekocht.
Leraars leerden hun studenten dat nu zo eenmaal. Zovele jaren nadien vervloeken die studenten hun leraars van toen hiermee want ze zitten er in zak en as mee em de klok laat zich niet terug draaien.
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Op de andere zeveraars antwoord ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Maar als gij controles hebt gedaan dan weet gij zo goed als ikzelf dat hetgeen gij schrijft vooral door foefelende werknemers toegepast wordt die hun onkosten bewijzen. Of werknemers die in bijberoep als zelfstandige werken. En niet bij de gewone zelfstandigen. |
|
![]() |
![]() |