Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2014, 11:00   #1
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard Servische nationalist vrijgelaten uit het Tribunaal

Servische nationalist vrijgelaten uit het Tribunaal

De leider van de Servische Radicale Partij, Vojislav �*ešelj, arriveerde gisteren in Servië. Vanaf 2003 tot voor kort bevond hij zich wegens zijn berechting in Den Haag. Deze week besloot het Tribunaal hem voorlopig vrij te laten. Zijn slechte gezondheidstoestand werd aangevoerd als reden daartoe. Het Den Haag Tribunaal werpt zich op als een gerechtshof dat oorlogsmisdadigers uit ex-Joegoslavië zou vervolgen. Echter, het Tribunaal is een illegaal en irregulier instituut aangezien het opgericht werd door een instelling van VN, de veiligheidsraad, die daartoe niet bevoegd is. Dus zelfs uit de oprichtingsfase van het Tribunaal blijkt dat er geen sprake kan zijn van rechtvaardigheid.

De berechting van Seselj lijkt het langste stafrechtelijke proces in de geschiedenis te zijn. Na een periode van ruim twaalf jaar kon het Haagse gerechtshof de aanklachten tegen de Servische politicus niet met feiten bewijzen. Het Joegoslavië Tribunaal beschuldigde Seselj van oorlogsmisdaden. Echter, het Tribunaal kon tijdens de berechting geen een concrete oorlogsmisdaad koppelen aan het beleid van Seselj tijdens de jaren 90.

Vojislav Seselj was in 2003 de leider van de grootste oppositionele partij in Servië die geen toenadering wilde tot de Europese Unie. Echter in 2008 stapte een groot deel van zijn partijleden over naar een pro-Europese partij. Het feit dat in een tijdsbestek van maar liefst twaalf jaar niets concreets tegen hem bewezen werd, roept bepaalde vragen op. Was de aanklacht tegen hem voortgekomen uit belangstelling voor waarheidsvinding en gerechtigheid, of daarentegen uit geopolitieke belangen met als doel: de grootste anti-EU politicus van Servië uit te schakelen en zodoende de weg te bereiden voor de integratie van Servië met de EU.

De media in het Westen blijven Seselj demoniseren door hem een gruwelijke oorlogsmisdadiger te noemen, ondanks het feit dat zijn aandeel in de oorlogsmisdaden in ex-Joegoslavië niet feitelijk bewezen is. Als hij daadwerkelijk politiek zou hebben gevoerd om zekere etnische bevolkingsgroepen te zuiveren en zelfs uit te moorden, dan had het Tribunaal die aantijgingen toch makkelijk binnen twaalf jaar hebben kunnen bewezen.

De manier waarop het proces tegen Seselj verliep is het bewijs dat het Tribunaal een onrechtvaardig politiek instrument is dat politieke tegenstanders van de NAVO en de EU uit ex-Joegoslavië (onder de dekmantel van mensenrechten) vervolgt, wat gelijkenissen vertoont met de beruchte middeleeuwse inquisitie.

Stelling: het Den Haag Tribunaal is een politiek tribunaal dat geopolitieke vijanden van de NAVO en EU vervolgt.

http://nos.nl/artikel/720663-heldeno...in-servie.html
Gerard_Leek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 17:37   #2
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Vojislav Seselj als held in Servië ontvangen. De man die het Haagse tribunaal pijnlijk vernederd heeft en het anti-Servische beleid daarvan heeft blootgelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=ytknTGQAASc#t=56
Oud 13 november 2014, 18:35   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard_Leek Bekijk bericht
Servische nationalist vrijgelaten uit het Tribunaal

De leider van de Servische Radicale Partij, Vojislav �*ešelj, arriveerde gisteren in Servië. Vanaf 2003 tot voor kort bevond hij zich wegens zijn berechting in Den Haag. Deze week besloot het Tribunaal hem voorlopig vrij te laten. Zijn slechte gezondheidstoestand werd aangevoerd als reden daartoe. Het Den Haag Tribunaal werpt zich op als een gerechtshof dat oorlogsmisdadigers uit ex-Joegoslavië zou vervolgen. Echter, het Tribunaal is een illegaal en irregulier instituut aangezien het opgericht werd door een instelling van VN, de veiligheidsraad, die daartoe niet bevoegd is. Dus zelfs uit de oprichtingsfase van het Tribunaal blijkt dat er geen sprake kan zijn van rechtvaardigheid.

De berechting van Seselj lijkt het langste stafrechtelijke proces in de geschiedenis te zijn. Na een periode van ruim twaalf jaar kon het Haagse gerechtshof de aanklachten tegen de Servische politicus niet met feiten bewijzen. Het Joegoslavië Tribunaal beschuldigde Seselj van oorlogsmisdaden. Echter, het Tribunaal kon tijdens de berechting geen een concrete oorlogsmisdaad koppelen aan het beleid van Seselj tijdens de jaren 90.

Vojislav Seselj was in 2003 de leider van de grootste oppositionele partij in Servië die geen toenadering wilde tot de Europese Unie. Echter in 2008 stapte een groot deel van zijn partijleden over naar een pro-Europese partij. Het feit dat in een tijdsbestek van maar liefst twaalf jaar niets concreets tegen hem bewezen werd, roept bepaalde vragen op. Was de aanklacht tegen hem voortgekomen uit belangstelling voor waarheidsvinding en gerechtigheid, of daarentegen uit geopolitieke belangen met als doel: de grootste anti-EU politicus van Servië uit te schakelen en zodoende de weg te bereiden voor de integratie van Servië met de EU.

De media in het Westen blijven Seselj demoniseren door hem een gruwelijke oorlogsmisdadiger te noemen, ondanks het feit dat zijn aandeel in de oorlogsmisdaden in ex-Joegoslavië niet feitelijk bewezen is. Als hij daadwerkelijk politiek zou hebben gevoerd om zekere etnische bevolkingsgroepen te zuiveren en zelfs uit te moorden, dan had het Tribunaal die aantijgingen toch makkelijk binnen twaalf jaar hebben kunnen bewezen.

De manier waarop het proces tegen Seselj verliep is het bewijs dat het Tribunaal een onrechtvaardig politiek instrument is dat politieke tegenstanders van de NAVO en de EU uit ex-Joegoslavië (onder de dekmantel van mensenrechten) vervolgt, wat gelijkenissen vertoont met de beruchte middeleeuwse inquisitie.

Stelling: het Den Haag Tribunaal is een politiek tribunaal dat geopolitieke vijanden van de NAVO en EU vervolgt.

http://nos.nl/artikel/720663-heldeno...in-servie.html
Lijkt me een correcte stelling. Zo wil het ICC ook graag de zoon van Kaddafi op bezoek. Het ICC veegt schoon na militaire NAVO-operaties. Dat blijkt hun taak te zijn. Eigen criminelen blijven trouwens steevast buiten schot.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 november 2014 om 18:36.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 20:18   #4
Shalom
Vreemdeling

Shalom's schermafbeelding

Standaard

Slecht nieuws, hij had levenslang in de cel moeten zitten. De stelling is overigens correct maar wat is daar is mee?
Shalom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 21:28   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shalom Bekijk bericht
Slecht nieuws, hij had levenslang in de cel moeten zitten. De stelling is overigens correct maar wat is daar is mee?
Moest de NAVO en het ICC wat tegen Shalom hebben, maar pas dan zou U beseffen wat daar fout mee is.

Blijf voorlopig maar vasthouden aan de waanvoorstelling "if they are not with us, they are against us" en uiteraard terroristen.

Shalom!

BTW, waarom bent U tegen nationalisten terwijl het Heilige Land verzadigd is van nationalisme en hun ideologie ver de wereld in verstuifd?

Heb ik nu net mijn eigen vraagstelling beantwoord?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 november 2014 om 21:31.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 08:30   #6
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik kan me toch maar moeilijk inbeelden dat deze leider van de tsjetniks onschuldig is. Een man die zich verheugd van het moord op een andere politicus kan alvast allerminst op mijn sympathie rekenen.

Denk je trouwens dat hij nog iets kan betekenen in de Servische politiek tegen de oppermachtige Vučić?
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 08:55   #7
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna Bekijk bericht
Ik kan me toch maar moeilijk inbeelden dat deze leider van de tsjetniks onschuldig is.
Men kan zich moeilijk onttrekken aan de gevolgen van een systematische propagandavoering. Seselj wordt uit politieke overwegingen gedemoniseerd door het Westen. Hij is een tegenstander van de NAVO en de EU en daarom werd hij vervolgd door het Tribunaal dat een politiek instrument is. We moeten conclusies trekken op basis van feiten. Het is een feit dat het Haagse gerechtshof in een periode van 12 jaar geen een aantijging tegen hem heeft bewezen. Rationeel gezien is het aandeel van Seselj in de oorlogsmisdaden die wel degelijk in ex-Joegoslavië (ook door bepaalde Serviërs) begaan werden, niet bewezen. Daarentegen is door het toedoen van de media het beeld ontstaan dat Servische nationalisten per definitie misdadigers zijn. Natuurlijk hebben ook bepaalde Serviërs deelgenomen aan misdaden tijdens de oorlog. Maar dit betekent niet dat alle Serviërs daarbij betrokken waren.

Helaas maakt men in het Westen geen onderscheid tussen politieke argumenten en objectieve argumenten. Die elementaire begrippen worden door elkaar gehaald. Ze hadden 12 jaar de tijd om een concrete oorlogsmisdaad te identificeren en aan Seselj's beleid te koppelen. Volgens de normale gang van zaken zou je zoiets binnen 3 jaar moeten kunnen bewijzen. Dat er niets concreet bewezen is, impliceert dat Seselj geen oorlogsmisdadiger was. Hij nam wel deel aan de oorlog. Echter zijn doel was om een halt toe te roepen aan de genocide tegen de Serviërs in Kroatië en Bosnië en Herzegovina. Daartoe organiseerde hij vrijwilligers om Serviërs in die gebieden te behoeden voor scenario's uit 1941, toen Kroatië, destijds een bondgenoot van Hitler, een uitgesproken genocide tegen het Servische volk uitvoerde.

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 14 november 2014 om 08:57.
Oud 14 november 2014, 09:03   #8
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een man die zich verheugd van het moord op een andere politicus kan alvast allerminst op mijn sympathie rekenen.
Dat vind ik persoonlijk ook moreel onder de maat. Maar die andere politicus had in 2003 verklaard dat Seselj nooit uit het Tribunaal vrij mag worden gelaten. Met andere woorden: hij zou daar moeten sterven. Dus die andere politicus was ook geen lieverdje.

Echter, Seselj is een van de weinige politici die zijn persoonlijke kapitaal niet vergroot heeft ten tijde van zijn politieke carrière. In tegenstelling tot andere politici in Servië, leeft Seselj bescheiden en is hij niet kapitaalkrachtig. Dit zegt wat over zijn integriteit. Seselj was niet corrupt en hij probeerde slechts zijn volk te behoeden voor de gevolgen van de kwalijke globalisering waaraan wij allemaal zijn blootgelegd. Seselj zal de geschiedenis in gaan niet als een Servische oorlogsmisdadiger maar als een Servische Nelson Mandela die vervolgd werd omdat hij opkwam voor de rechten van het Servische volk.

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 14 november 2014 om 09:12.
Oud 14 november 2014, 09:08   #9
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Denk je trouwens dat hij nog iets kan betekenen in de Servische politiek tegen de oppermachtige Vučić?
Tijdens de laatste verkiezingen toen de partij van Vucic aan de macht kwam werd daarbij fraude gepleegd. Het is aangetoond dat ongeveer honderdduizend overleden Serviërs hun stem daarbij hadden uitgebracht. Sorry maar hoe kan iemand die niet meer leeft stemmen? Hij is helemaal niet oppermachtig want zijn mandaat is uit verkiezingsfraude voortgekomen.
Oud 14 november 2014, 18:50   #10
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind ik persoonlijk ook moreel onder de maat. Maar die andere politicus had in 2003 verklaard dat Seselj nooit uit het Tribunaal vrij mag worden gelaten. Met andere woorden: hij zou daar moeten sterven. Dus die andere politicus was ook geen lieverdje.

Echter, Seselj is een van de weinige politici die zijn persoonlijke kapitaal niet vergroot heeft ten tijde van zijn politieke carrière. In tegenstelling tot andere politici in Servië, leeft Seselj bescheiden en is hij niet kapitaalkrachtig. Dit zegt wat over zijn integriteit. Seselj was niet corrupt en hij probeerde slechts zijn volk te behoeden voor de gevolgen van de kwalijke globalisering waaraan wij allemaal zijn blootgelegd. Seselj zal de geschiedenis in gaan niet als een Servische oorlogsmisdadiger maar als een Servische Nelson Mandela die vervolgd werd omdat hij opkwam voor de rechten van het Servische volk.
Persoonlijk vind ik uw bewondering voor een vulgaire, psychopathologisch gestoorde volksmenner als Seselju behoorlijk schokkend. Volgens mij heb je te veel YouTube-propaganda van de Radikalna Stranka opgelepeld. Serviërs geloven die rotzooi voor geen meter meer, weet je dat dan niet?

V.S had zijn kans mooi geroken in '91 om zijn frustraties en geschifte fantasietjes te voltrekken. Een ordinaire opportunist, die zoals zovelen naast hem, een paramiltair doodseskader uit de grond stampte gevuld met zattekloten en moordenaars.
Veel was daar niet voor nodig, behalve luid kelen in een micro en de angstpsychose aanwakkeren bij de, laat ons eerlijk zijn, toen nog compleet achterlijke Joegoslaven.

Zijn White Eagles waren in Vukovar en ik kan mij voorstellen dat dat niet was om erop toe te zien dat de Kroaten werden behandeld volgens de Conventies van Genève. Het Servisch leger had te kampen met gigantische desertieproblemen. Vojislav en zijn hersenloos kanonnenvlees moesten dat opvangen waar nodig.

Mijn kop eraf dat de zot zelf of minstens zijn meute incivieke moordenaars 'with a cause' er zeker bij waren in Ovcara, toen ze 261 mensen uit het ziekenhuis in Vukovar haalden en doodmartelden in een hangar. Slivancanin, Raznatovic, Martic ... en Seselj.

Seselj is veel groter crapuul dan Slobo of Radovan Karadzic, simpelweg omdat het een randfiguur was die zichzelf in de kijker heeft gewrongen en zich gewillig heeft laten gebruiken om aan de genocidale orgieën te kunnen deelnemen.

Volgens mij wist hij van meet af aan dat hij in Den Haag ofzo zou eindigen, maar dat was voor hem nu allemaal net de bedoeling. Hij wilde zijn stempel op het hele gebeuren zetten uit geldingsdrang, een 'junak' worden, een moderne Chetniklegende ... En zie ... Uilskuikens 25 jaar later helpen hem alvast een handje om de geschiedenis andermaal geweld aan te doen.

Een raad: je kunt geen partij kiezen in het Balkanverhaal. Er zijn argumenten en perspectieven voor elke betrokken partij te vinden + de allianties waren zeer los!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 20:06   #11
Shalom
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
BTW, waarom bent U tegen nationalisten terwijl het Heilige Land verzadigd is van nationalisme en hun ideologie ver de wereld in verstuifd?
Ik ben helemaal niet tegen nationalisten, wel tegen nationalisten die tegen het belang van ons (de NAVO) ingaan.
Oud 14 november 2014, 20:36   #12
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik uw bewondering voor een vulgaire, psychopathologisch gestoorde volksmenner als Seselju behoorlijk schokkend.
Dat is jouw mening over hem. Ik begrijp dat je zo over hem denkt omdat hij tijdens de jaren 90 op een structurele wijze gedemoniseerd werd door de West-Europese media. Echter dat beeld zou men moeten kunnen onderbouwen met feiten en gegevens. Het is beter om conclusies te trekken op basis van de feiten en niet op basis van propaganda en aannames.

Citaat:
Volgens mij heb je te veel YouTube-propaganda van de Radikalna Stranka opgelepeld.!
Nee. De video's van de Servische Radicale Partij zijn niet vertaald in andere talen. Dus als westerling heb je er niet veel aan. Daarentegen heb ik wel enkele transcripties over zijn berechting gelezen. Tijdens de berechting werd door een team van juristen het aandeel van Seselj in de oorlog diepgaand behandeld. Op die manier kun je een weloverwogen beeld over de kwestie vormen. Daarentegen vermoed ik dat jij afgaat op West-Europese propaganda over de Serviërs uit de jaren 90.

Citaat:
Serviërs geloven die rotzooi voor geen meter meer, weet je dat dan niet?
Seselj werd onlangs in Belgrado als een held ontvangen door duizenden burgers van Servië. Onder hen had je ook leden van nationale minderheden zoals zigeuners. Dus niet alleen Serviërs waren blij met zijn terugkeer.

Citaat:
V.S had zijn kans mooi geroken in '91 om zijn frustraties en geschifte fantasietjes te voltrekken.
Seselj pleitte destijds voor het behoud van de Servische rechten in de opstandige Joegoslavische federale eenheden (Kroatië en Bosnië en Herzegovina). Hij had zich voor een legitieme zaak ingezet. Politiek voeren om de mensenrechten van een volk te waarborgen, kun je niet als iets slechts aanmerken.

Citaat:
Een ordinaire opportunist, die zoals zovelen naast hem, een paramiltair doodseskader uit de grond stampte gevuld met zattekloten en moordenaars.
Hij was een mensenrechtenactivist. Het is waar dat hij vrijwilligers voor het Servische leger rekruteerde. Maar dat was ter preventie van een herhaalde genocide tegen Serviërs in Kroatië en Bosnië en Herzegovina.

Citaat:
Zijn White Eagles waren in Vukovar en ik kan mij voorstellen dat dat niet was om erop toe te zien dat de Kroaten werden behandeld volgens de Conventies van Genève.
Tijdens de berechting van Seselj werd vastgesteld dat de zogenoemde Witte adelaren niet onder zijn commando stonden. Dat was een paramilitaire eenheid van een andere politieke partij. Je kunt de misdaden van paramilitairen die geen verband hadden met Seselj en zijn partij niet aan hen toeschrijven.

Citaat:
Mijn kop eraf dat de zot zelf of minstens zijn meute incivieke moordenaars 'with a cause' er zeker bij waren in Ovcara, toen ze 261 mensen uit het ziekenhuis in Vukovar haalden en doodmartelden in een hangar. Slivancanin, Raznatovic, Martic ... en Seselj.
Tijdens de berechting kwam naar voren dat er geen verband was tussen de misdaad in Ovcara en Vojislav Seselj. Daarbij waren zijn vrijwilligers niet betrokken. Maar in de jaren 90 werd de verantwoordelijkheid van dat bloedbad in de schoenen van Seselj gelegd. Echter tijdens het proces werd er bewezen dat dat een misleidende voorstelling van zaken was, zeer waarschijnlijk met als doel de Serviërs als natie te demoniseren.
Oud 14 november 2014, 20:42   #13
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet tegen nationalisten, wel tegen nationalisten die tegen het belang van ons (de NAVO) ingaan.
België is lid van de NAVO. Maar het belang van de NAVO is niet per definitie ook het nationale belang van België. De mensenrechten mogen nooit ondergeschikt zijn aan het belang van de NAVO.
Oud 14 november 2014, 20:42   #14
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
België is lid van de NAVO. Maar het belang van de NAVO is niet per definitie ook het nationale belang van België. De mensenrechten mogen nooit ondergeschikt zijn aan het belang van de NAVO.
Oud 14 november 2014, 20:42   #15
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

dubbel...

Laatst gewijzigd door Gerard_Leek : 14 november 2014 om 20:42.
Oud 14 november 2014, 20:42   #16
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oud 14 november 2014, 20:51   #17
Shalom
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De mensenrechten mogen nooit ondergeschikt zijn aan het belang van de NAVO.
Waarom?
Oud 14 november 2014, 21:12   #18
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waarom?
Dan krijg je toestanden uit WOII. Toen werden er ook mensen uitgeroeid wegens politieke belangen. En daarom zijn in Europa na 1945 de mensenrechten in het leven geroepen om dergelijke scenario's te voorkomen.
Oud 14 november 2014, 21:42   #19
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening over hem. Ik begrijp dat je zo over hem denkt omdat hij tijdens de jaren 90 op een structurele wijze gedemoniseerd werd door de West-Europese media. Echter dat beeld zou men moeten kunnen onderbouwen met feiten en gegevens. Het is beter om conclusies te trekken op basis van de feiten en niet op basis van propaganda en aannames.

Nee. De video's van de Servische Radicale Partij zijn niet vertaald in andere talen. Dus als westerling heb je er niet veel aan. Daarentegen heb ik wel enkele transcripties over zijn berechting gelezen. Tijdens de berechting werd door een team van juristen het aandeel van Seselj in de oorlog diepgaand behandeld. Op die manier kun je een weloverwogen beeld over de kwestie vormen. Daarentegen vermoed ik dat jij afgaat op West-Europese propaganda over de Serviërs uit de jaren 90.

Tijdens de berechting van Seselj werd vastgesteld dat de zogenoemde Witte adelaren niet onder zijn commando stonden. Dat was een paramilitaire eenheid van een andere politieke partij. Je kunt de misdaden van paramilitairen die geen verband hadden met Seselj en zijn partij niet aan hen toeschrijven.

Tijdens de berechting kwam naar voren dat er geen verband was tussen de misdaad in Ovcara en Vojislav Seselj. Daarbij waren zijn vrijwilligers niet betrokken. Maar in de jaren 90 werd de verantwoordelijkheid van dat bloedbad in de schoenen van Seselj gelegd. Echter tijdens het proces werd er bewezen dat dat een misleidende voorstelling van zaken was, zeer waarschijnlijk met als doel de Serviërs als natie te demoniseren.
VIDEO!!! (met ondertitels, uit de beste documentairereeks over de Balkanoorlog: The Death of Yugoslavia)

Vojislav Seselj in vol ornaat met Kalasjnikov en Yugo-helmpje door de straten van Vukovar

Laatst gewijzigd door Stormram : 14 november 2014 om 21:44.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 21:47   #20
Gerard_Leek
Partijlid

Standaard

Citaat:
VIDEO!!!
Ik kan de link niet vinden ? Maar ben wel benieuwd naar je video.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be