Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2014, 16:20   #1
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard Krant/tijdschrift-internetversie/papieren versie

De meeste discussies hier worden opgestart na het lezen van de internetversie van een artikel. Daar staan echter ongelooflijk weinig details in.
Het zal dus waarschijnlijk af en toe (om niet te zeggen 'meestal') wel eens afwijken naar een discussie over iets waar eigenlijk geen discussie zou mogen over zijn indien het in de papieren versie staat.
Zijn er hier geen forumleden die uit de goedheid van hun herte, indien ze natuurlijk toegang hebben tot de volledige internetversie of de papieren versie, stukken van het volledige artikel zouden willen posten als er zoiets gebeurt/gevraagd wordt ?
Ik denk dat een aparte draad hiervoor niet slecht zou zijn, omdat nu eenmaal niet iedereen elke draad volgt.

Ik begin alvast :
In de draad over het weren van een bepaalde zanger in het cultureel centrum van SInt-Niklaas werd allusie gemaakt op de 'beleidsvisie' van het centrum. Staat er iets over die beleidsvisie in het volledige artikel daarover ?
Oud 23 november 2014, 16:25   #2
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier ook al eens zo'n draad gestart om krantenartikels te delen. Geen reactie.
Soms vraagt wel eens iemand naar een artikel per pm. Dat gaat ook natuurlijk. Misschien veiliger.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 16:35   #3
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Ik ben hier ook al eens zo'n draad gestart om krantenartikels te delen. Geen reactie.
Soms vraagt wel eens iemand naar een artikel per pm. Dat gaat ook natuurlijk. Misschien veiliger.
't Is altijd 't proberen waard, hé ?
(Mijn pm-dinges is afgesloten, ik ben nu eenmaal bijzonder wantrouwig wat 't intersmet betreft.)
Oud 23 november 2014, 17:17   #4
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
[..]
Delen van full-abbo artikels op publieke media mag niet.
Ik dacht ook dat het verboden wordt in het forumreglement.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 17:20   #5
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Pff in de panos en de bij en op het werk liggen ook gazetten en dan mag het wel.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 17:24   #6
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ook geen specifiek stukje van een tekst ? BIjv. of er al of niet een uitleg gegeven is over die 'beleidsvisie' in St-Niklaas ?

"""krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.""
'aanzet tot discussie' interpreteer ik nu eenmaal niet letterlijk zoals 'in de openingspost'. Als je in een discussie een element kan aandragen in die discussie door een stuk verduidelijking uit een krantentekst te plaatsen, is dat toch ook 'aanzet tot discussie' ?
Oud 23 november 2014, 19:42   #7
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ook geen specifiek stukje van een tekst ? BIjv. of er al of niet een uitleg gegeven is over die 'beleidsvisie' in St-Niklaas ?

"""krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.""
'aanzet tot discussie' interpreteer ik nu eenmaal niet letterlijk zoals 'in de openingspost'. Als je in een discussie een element kan aandragen in die discussie door een stuk verduidelijking uit een krantentekst te plaatsen, is dat toch ook 'aanzet tot discussie' ?
Daar net onder staat ook nog dit:

Citaat:
berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s).
Maar wat is een "bericht" is de vraag natuurlijk?
Oud 23 november 2014, 20:21   #8
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Daar net onder staat ook nog dit:

Maar wat is een "bericht" is de vraag natuurlijk?
Bijv., zoals daarboven staat, 'krantenbericht' ?

En tot overmaat van onduidelijkheid staat daaronder nog :
"""De Belgische wetgeving zegt het volgende hierover (artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) :
Citaat:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt."""
M.a.w. met dat forumreglement kan je volgens mij niks aanvangen wat dit probleem betreft.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 november 2014 om 20:22.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 21:42   #9
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Bijv., zoals daarboven staat, 'krantenbericht' ?

En tot overmaat van onduidelijkheid staat daaronder nog :
"""De Belgische wetgeving zegt het volgende hierover (artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) :
Citaat:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt."""
M.a.w. met dat forumreglement kan je volgens mij niks aanvangen wat dit probleem betreft.....
Ik begin al schrik te krijgen om hier nog gifs te posten...
Oud 24 november 2014, 12:09   #10
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik begin al schrik te krijgen om hier nog gifs te posten...
Zolang je maar geen gif post.....giften, daarentegen, zijn altijd welkom zolang ze geen gif zijn.....
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be