Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2015, 18:20   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard bedelaars

Citaat:
Vier leden van een Roemeens gezin zijn door de Brusselse correctionele rechtbank veroordeeld tot celstraffen van 5 jaar omdat ze in 2012 maandenlang gehandicapte bedelaars hadden uitgebuit.

De Roemeense familie dwong hun slachtoffers om op straat te gaan bedelen en nam vervolgens het geld af dat ze op die manier verdienden. Dat geld, 39.868 euro, werd door de rechtbank verbeurd verklaard. De vier Roemenen werden in 2012 opgepakt maar nadien vrijgelaten en daagden niet op voor hun proces.

Volgens het Brusselse parket ging het om een zeer schrijnende vorm van mensenhandel en uitbuiting. De daders gingen de gehandicapten in Roemenië ophalen en beloofden hen dat ze in de hemel op aarde zouden terechtkomen. Eenmaal in België werden ze echter gedwongen op straat te bedelen.

De slachtoffers bevonden zich allemaal in een zeer kwetsbare positie, niet alleen omwille van hun handicap. Ze waren meestal ook afkomstig uit kansarme of gebroken gezinnen en kenden in België niemand, zodat ze volledig afhankelijk waren van de daders.

De politie kon het doen en laten van de verdachten en hun slachtoffers verschillende malen observeren en vaststellen dat één van de verdachten steeds een oogje in het zeil hield terwijl de gehandicapten aan het bedelen waren. Uiteindelijk werden de vier Roemeense familieleden opgepakt en aangehouden maar later kwamen ze weer vrij en vluchtten ze naar Roemenië.

uit DSonline vandaag
Op sommige plaatsen een dagelijks tafereeltje.
Maar na het lezen van dergelijke artikelen heb je toch geen zin meer om nog een cent te spenderen aan die zo zielige gehandicapten die, moesten ze naar het OCMW gaan waarschijnlijk (naar hun normen) op rozen zouden zitten zonder een klop te hoeven doen!
Weer mooi voorbeeldje van de fantastische multiculturele verrijking die sommige paljassen hier georganiseerd hebben...
Laat ze maar verder met duizenden binnenstromen!
Sommigen nemen zelfs een goedkoop vliegtuigticket om hier diefstallen te komen plegen en weg zijn ze weer! De truc bestaat er dan in de gestolen spullen ergens onder te brengen bij een hier wonende vriend die ze een tijdje later gewoon per auto/camion naar Roemenië brengt.
Leuk toch, met dank aan Europa en onze politiekers.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 18:26   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Op sommige plaatsen een dagelijks tafereeltje.
Maar na het lezen van dergelijke artikelen heb je toch geen zin meer om nog een cent te spenderen aan die zo zielige gehandicapten die, moesten ze naar het OCMW gaan waarschijnlijk (naar hun normen) op rozen zouden zitten zonder een klop te hoeven doen!
Andev. Als ik je goed lees en het zou moeten geloven dan merk ik dat je het verschil niet ziet tussen een bedelaar en een oplichter. Wat ik betwijfel. Nuanceren. Ja, er lopen een pak oplichters met manke poten rond. En in het slechtste geval zitten ze op de grond met een baby op de schoot. Gewoon de politie bellen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 18:42   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De flikken zouden daar inderdaad best wat actiever mogen zijn.

Als iemand die bedelaars "coördineert" dan is die te beschouwen als werkgever van de gehandicapte of andere bedelaar.

En van handicap herkennen: er zijn toch mooie filmpjes op het internet !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 maart 2015 om 18:42.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 20:41   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Andev. Als ik je goed lees en het zou moeten geloven dan merk ik dat je het verschil niet ziet tussen een bedelaar en een oplichter. Wat ik betwijfel. Nuanceren. Ja, er lopen een pak oplichters met manke poten rond. En in het slechtste geval zitten ze op de grond met een baby op de schoot. Gewoon de politie bellen.
In Gent staat er dikwijls zo een op ring van Gent. Zijn voeten hangen los als je hem ziet.
Maar ze zitten vastgenaaid aan zijn broek en hij loopt op zijn tenen.
Je ziet die voet er zo wat naast hangen en je zou er medelijden met krijgen.
Puur bedrog.
Oud 3 maart 2015, 21:05   #5
vlaams realist
Banneling

Standaard

De profesionelen nemen tegenwoordig de trein , tussen Broekzele-Noord en Broekzele Midi krijgen ze toch geen controle . Crapuleuze gangsters nemen jonge kinderen mee om geld af te troggelen van reizigers .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 02:00   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Een paar jaar terug:
Vrouwen met kind liggend in hun handen in station Brussel Zuid ,
en dan maar blijven roepen: De l'argent !!
Straal negeren zulke handel is beste wat je kan doen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 11:49   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Die mensen regelen het zo dat er niemand moet opdraaien voor de kosten, ze verdienen wat geld ook al gaat het dan over wat bruine centen een een paar stukjes van tien en twintig cent.

Als je dan de reacties hier en daar leest, dat krapuul moet levend gekookt worden en dergelijke, terwijl het ACW elk jaar miljarden ontvreemd uit onze zakken en de vlaming juicht....
Oud 4 maart 2015, 12:05   #8
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Dit is het perverse gevolg van het geven van aalmoezen. Mensen denken dat ze goed doen terwijl ze eigenlijk fout bezig zijn.

Geef nooit geld aan bedelaars en het houdt sowieso op. Trouwens, bedelen zou moeten verboden zijn, net zoals het leven op straat. Door dit allemaal te aanvaarden ontstaan er schrijnende toestanden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 12:08   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is het perverse gevolg van het geven van aalmoezen. Mensen denken dat ze goed doen terwijl ze eigenlijk fout bezig zijn.

Geef nooit geld aan bedelaars en het houdt sowieso op. Trouwens, bedelen zou moeten verboden zijn, net zoals het leven op straat. Door dit allemaal te aanvaarden ontstaan er schrijnende toestanden.
Hoe gaan we dat oplossen?
Oud 4 maart 2015, 13:13   #10
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe gaan we dat oplossen?
Misschien door mensen die buiten of in openbare gebouwen liggen te slapen opsluiten in één of ander opvangcentrum.
Oud 4 maart 2015, 13:54   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien door mensen die buiten of in openbare gebouwen liggen te slapen opsluiten in één of ander opvangcentrum.
De opvangcentrums die er zijn zitten overvol.
Zaken zoals vroeger de kolonie in Wortel - toen landloperij nog strafbaar was, die is omgebouwd tot gevangenis.

Dus neen, als het zo simpel was, dan waren er geen mensen die in kartonnen dozen wonen.

Nog andere idee's?
Oud 4 maart 2015, 15:01   #12
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De opvangcentrums die er zijn zitten overvol.
Zaken zoals vroeger de kolonie in Wortel - toen landloperij nog strafbaar was, die is omgebouwd tot gevangenis.

Dus neen, als het zo simpel was, dan waren er geen mensen die in kartonnen dozen wonen.

Nog andere idee's?
Alle kerken openstellen als publieke opvangcentra. Die pastoorkes zijn toch grote vriendjes van bedelaars en armoedzaaiers. Dat ze er dan maar voor zorgen ook.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 4 maart 2015 om 15:02.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 15:08   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De flikken zouden daar inderdaad best wat actiever mogen zijn.

Als iemand die bedelaars "coördineert" dan is die te beschouwen als werkgever van de gehandicapte of andere bedelaar.

En van handicap herkennen: er zijn toch mooie filmpjes op het internet !

.
Ik heb in die sector gewerkt, en in een zaak zoals deze gaat het bijna steeds om échte, vaak zwaar, gehandicapten die inderdaad naar hier gelokt worden en hier uitgebuit worden door 100% crapul. De grootste slachtoffers zijn dan ook de bedelaars zelf.

Al is het spijtig dat zij naar Roemenië zijn kunnen vluchten, is het goed dat ze hier zwaar gestraft zijn. Hopelijk zal Roemenië hen arresteren en hun straf ginder laten uitzitten.
Oud 4 maart 2015, 16:28   #14
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb in die sector gewerkt
Hoe ben je eruit geraakt?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 16:40   #15
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Alle kerken openstellen als publieke opvangcentra. Die pastoorkes zijn toch grote vriendjes van bedelaars en armoedzaaiers. Dat ze er dan maar voor zorgen ook.
Ik denk dat ze dit al doen en dit is net het probleem. Door er voor te zorgen wordt het in stand gehouden.

Niet tolereren lijkt me een belangrijke stap. Maar als iemand iets doet om daklozen te verwijderen uit de buurt wordt men als een asociaal aanzien. Het is mooi om sociaal en bezorgd te zijn, maar zoals eerder gesteld, het heeft een tegenovergesteld effect.
Oud 4 maart 2015, 16:56   #16
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hoe ben je eruit geraakt?
via een plaats onderaan jouw rug waar heel weinig zon schijnt.
Oud 4 maart 2015, 17:01   #17
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Leugenaar. Dat standje heb ik met je mama nooit gedaan
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 17:02   #18
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze dit al doen en dit is net het probleem. Door er voor te zorgen wordt het in stand gehouden.

Niet tolereren lijkt me een belangrijke stap. Maar als iemand iets doet om daklozen te verwijderen uit de buurt wordt men als een asociaal aanzien. Het is mooi om sociaal en bezorgd te zijn, maar zoals eerder gesteld, het heeft een tegenovergesteld effect.
Uhu, het is een heel proces.

zeggen dat de armen naar de hemel gaan => dan anti-conceptie middelen verbieden => veel arme mensen => arme mensen vinden troost in de kerk => kerk bekommert zich om die arme sukkels die er eigenlijk al niet moesten zijn, hadden de ouders een condoom gebruikt => kerk hersenspoelt arme mensen => arme mensen zijn loyaal aan de kerk => kerk heeft meer schaapjes

En zo verder terug van het begin tot in het oneindige.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 4 maart 2015 om 17:03.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 17:31   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Leugenaar. Dat standje heb ik met je mama nooit gedaan
Dan ben jij wel de enige, ze deed het dolgraag.

Maar ik ga u een geheimpje verklappen, kinderen worden niet via die weg gemaakt, noch geboren.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be