![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() "De strijd tegen antisemitisme heeft gefaald". Dat zei premier Charles Michel tijdens een ceremonie in de grote synagoge van Brussel naar aanleiding van de zeventigste verjaardag van de bevrijding van de concentratiekampen.
![]() "De shoah kent haar gelijke in de geschiedenis niet. Het is een industriële, gepland methodische misdaad tegen de essentie zelf van de mens, met als doel om aan een deel van de mensheid het recht te ontzeggen er deel van uit te maken. Dat is zeventig jaar geleden. Dat is gisteren", zei Michel. "Ik wil hier de veroordeling van die nooit vergeeflijke misdaad herbevestigen." "Ik ben ook hier om de solidariteit van de regering uit te spreken met uw gemeenschap, die opnieuw getroffen wordt door antisemitische haat (...). Bij de aanslagen tegen Charlie Hebdo en de Joodse supermarkt zijn mensen omgekomen omdat ze journalist, politieagent of Jood waren". Michel zei dat het antisemitisme in ons land in een "dramatische spiraal" zit. Hij verwees naar de aanslag op het Joods Museum in Brussel in mei van vorig jaar en naar de gebeurtenissen in een atheneum in Laken. Daar moest een leerlinge de school verlaten wegens antisemitische bedreigingen. 'België zonder de Joden zou België niet meer zijn' "Volgens een enquête bij 5.800 mensen in de Europese Unie denkt 78 procent van de Europeanen dat het antisemitisme de voorbije vijf jaar erger is geworden. In België denkt 40% van de Joden eraan om het land te verlaten. De strijd tegen het antisemitisme heeft gefaald". "Ik weiger dat u die keuze moet maken. Geen enkele Belg moet zich verplicht voelen het land te verlaten. België zonder de Joden zou België niet meer zijn." Michel vindt dat er harder opgetreden moet worden tegen jodenhaat, "wat een nationale zaak wordt. Alle klachten moeten opgenomen worden en het voorwerp uitmaken van vervolging", zei de premier. "Wanneer een antisemitische daad zich voordoet in België, wordt de hele Belgische maatschappij aangevallen", zei Michel. (Belga/TE) http://www.knack.be/nieuws/belgie/ch...campaign=knack Tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat het Joodse leven in België in de toekomst alleen maar meer zal dalen. Hun rol is uitgespeeld in ons land vrees ik. Noord-Amerika, Londen en Israël zijn erg populaire bestemmingen. Een natie is ziek wanneer het Joodse volk vertrekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antisemitisme komt vooral voort uit pure jaloezie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het christendom, de islam en het jodendom zullen dan ook nooit in vrede kunnen samenleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan anti-gedachten dan ook niet bestrijden. Je kan ze hooguit naar de "ondergrond" verdringen, waar ze ver uit het oog rustig blijven verderwoekeren. Het is de reden waarom dictatoriale kutregeltjes zoals de negationismewet en de racismewet zullen blijven falen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is kiezen of delen. Je kan de Islam niet knuffelen, zonder het antisemitisme binnen te halen. Onder de autochtone bevolking is het antisemitisme niet toegenomen, integendeel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 januari 2015 om 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Misschien draait de holocaust-industrie niet hard genoeg.
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 27 januari 2015 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het niet eens met het Joods beleid zoals Charles Michel het verwoord. Ik vindt het niet terecht dat de gemeenschap dient op te draaien voor degene die er vrijwillig voor kiezen om als een Jood rond te lopen. De Joden die het meeste bijdragen tot onze cultuur en onze maatschappij zijn stuk voor stuk seculiere Joden. Het ware beter dat Charles Michel de Belgische Joden opriep om meer seculier te worden en zich daadwerkelijk te integreren en bij te dragen aan onze gemeenschap. Kiezen voor een aparte Joodse gemeenschap is in mijn ogen een verspilling van talent.
In onze geschiedenis is onze cultuur veel verrijkt geweest door Joden en zijn er veel die er onze samenleving er op hebben doen voorruit gaan. De Joden die zich terugtrekken in hun eigen gesloten gemeenschap hebben echter een negatieve impact.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |