![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() waarom zijn er geen echte talkshows in vlaanderen (zoals in frankrijk, Vs, UK) ? de radio vind ik hier zo saai.. ideeen iemand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op Een is er 's'morgens Hautekiet van 9 tot 10. De aangesneden onderwerpen zijn doorgaans interessant en gerelateerd. Maar in dat ene uur kom je nauwelijks aan de helft netto gesproken inhoud. De rest is kakmuziek, verkeers- en weerberichten, kort nieuws en de obligate jingles. Dan volgt De bende van Annemie: idem ditto. Voos geneuzel, telefoonopinies, overvloedig onderbroken door - alweer - de top-30. vrt radio vergist zich in zijn doelpubliek, lijkt me. Op RTBF heb je dat dus niet, daar is "het woord" nog prominent aanwezig, VRT radio heeft dat al heel lang geband. Hier staat nagenoeg de ganse dag Radio Minerva op. Gevarieerde muziek zonder tsjikkeboem-tsjikkeboem en niet te veel gezeur. Qua TV kan ik u Bart en Siska aanraden. Kwatongen beweren dat hier veelvuldig naar kijken je IQ kan doen dalen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() vlamingen willen hun mening niet uiten?
dat geloof ik niet . Ik weet dat in landen zoals de VS, GK, Frankrijk, Nederland zijn mensen kritischer, maar steeds veronderstel dat er een plaats is voor een radio die zich inzetten voor de verschillende thema's zoals politiek, gezondheid, sport enz. waarom schrikken we af? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 5 februari 2015 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Talkshows.
Is dat nu ook al stof voor een politiek forum ? Hebben we eigenlijk genoeg historische romans in onze boekenwinkels ? Is er genoeg keuze aan paardenvlees bij onze beenhouwers ? Knopen we onze schoenveters wel met voldoende inventiviteit en cultuur ? Mocht je nu een discussie openen over de taak van de politiek in cultuur, ja ok. Moet de politiek de cultuur sturen, of enkel ondersteunen ? En die ondersteuning, op vlak van enkel behoud van erfgoed, of breder ? Economisch geïnspireerd, of breder ? Toetsing: moet opera blijven aangeboden worden ? Maar gvd, talkshows op tv ... ??? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een talkshow zoals "On n'est pas couché" in Frankrijk zou zijn plaats in België kunnen vinden : een talkshow waar evenwel politici als artiesten aan bod komen en die dus voor de meesten kan bevallen. In de Franse uitzending spreken ze eerst met de uitgenodigde politicus. Daarna is het aan de beurt van de zangers, acteurs, schrijvers, humoristen, enz..............
Waarom ze het niet in België durven, weet ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ziet u een gebrek aan kwaliteit? Die uitzending heeft veel success in Frankrijk en ook in Franstalig België. Wat het success van die uitzending maakt, is juist het feit dat ze evenwel over politiek als over muziek, films, toneelstukken, enz......................spreken. Evenwel de mensen die interesse voor politiek hebben als degenen die geen interesse daarvoor hebben, zijn tevreden.
Pure politieke uitzendingen zoals "De Zevende Dag", "Controverse" en "Mise au point" hebben geen zin meer volgens mij - alvast wat hun uurrooster betreft - en het is niet voor niets dat ze minder en minder toeschouwers aantrekken. Dat ze over politiek tijdens het nieuws spreken, OK. Politieke uitzendingen in periode van verkiezingen, OK. Maar is het echt nodig elke zondagmiddag een uitzending van een uur en half over politiek te hebben? Zondagmiddag bovendien, als men al weet dat het gros van het volk in weekend is en geen interesse voor politiek heeft. Dat ze het dan zoals in Frankrijk doen. Op maandagavond is er zo'n uitzending..........................rond 23u. Dat lijkt me een betere uurrooster voor een pure politieke uitzending. Laatst gewijzigd door Everytime : 5 februari 2015 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() ik bedoele echte praatradio , die de microfoon geeft aan de "doorsnee persoon" in onze buurlanden werkt het meer dan hier.
Laatst gewijzigd door allan11 : 5 februari 2015 om 14:45. Reden: toevoeging |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat zouden we doen als we niet wisten wat De Bruyne met Courtois zijn lief uitvreet. Of dat een dochter/zoon van een of andere omhoog gevallen nitwit een zelfmoordpoging achter de rug heeft. Laat ons bidden dat zulk nieuws belangrijker blijft dan de duizenden die per dag creperen van honger of door uitbuiting sterven van honger of dorst. Hopelijk word er in het voetbal/wielrennen iemand kampioen, want anders zou de wereld vergaan. Gelukkig dat we onnozelaars hebben die ons dag en nacht toezingen dat ze van iemand houden. Zouden ze het niet doen, waren we allemaal al lang dood. We zouden niet meer eten en drinken van ellende. Dan sparen we uit om dure entreekaartjes te kopen om iemand te horen schreeuwen en met zijn gat en tieten staan te wiebelen. 't Leven is mooi zong den dikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik luister geen radio , maar talkshows op de radio ??
Ze doen maar als er liefhebbers voor zijn , maar .... zouden ze het doen , of blijft men wel luisteren ?? Ideaal zou de AM-band (MW) zijn , digitaal in DRM ![]() Nee ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen nood aan DJ die zichzelf graag horen.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() BBC world
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() ik bedoel z'on programma zoals im VS/ VK die open microfoon geeft aan rechtse and linkse politieke (niet gecensureerd) ideen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er waren ooit zulke shows. Ik denk aan de Peter Hooglandshow en Zwart of Wit met Jurgen Verstrepen. We weten allemaal hoe controversieel die waren, nooit in prime time, snel afgevoerd ... etc. Je mag plaatjes aanvragen en meedoen aan achterlijke quizzen die afschuwelijk worden uitgemolken, type "het geluid" of "zoek de plaat". Soms zijn er over de actualiteit of showbizzkennis. Daarin wordt er bij kandidaten overwegend gepolst naar hun kunde om droge factoids letterlijk af te haspelen. Laatst gewijzigd door Stormram : 13 februari 2015 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |