Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2015, 17:51   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard Reynders heeft zichzelf zwart geschminkt

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nialisme.dhtml
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 18:46   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat zwarte schmink nog vrij verkocht mag worden.
Oud 18 maart 2015, 19:01   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Hij wou op zijn geld lijken zeker?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 19:03   #4
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hij wou op zijn geld lijken zeker?
Neen, op zijn geest.
Oud 18 maart 2015, 19:12   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Neen, op zijn geest.
Op zijn ziel.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 19:13   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op zijn ziel.
Op zijn hart.
Oud 18 maart 2015, 20:13   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Is de positie van de minister onhoudbaar geworden na dit vooral en zullen sommige buitenlandse politici hem nu weigeren te ontmoeten?", vroeg Andrew Stroehlein van Human Rights Watch zich af.
Van lange tenen gesproken...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 20:41   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Van lange tenen gesproken...

Citaat:
"Is de positie van de minister onhoudbaar geworden na dit vooral en zullen sommige buitenlandse politici hem nu weigeren te ontmoeten?", vroeg Andrew Stroehlein van Human Rights Watch zich af.
- lol -
Oud 18 maart 2015, 23:42   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je zou er depressief van worden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 05:43   #10
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Al die zwarte en gele vrouwen die huid crèmes gebruiken om te verblanken, zijn die racistisch ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 08:51   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard is dit te belachelijk voor woorden en het toont nog maar eens aan hoe ver de maatschappij is doorgeslagen als daar nu al een probleem wordt van gemaakt. Wat wel vrij vreemd is, is dat je Belgisch links niet hoort nu. Zowel de linkse politiek bij monde van Onckelinx en co, als hier in politiek binnenland. Als een N-VA'er naar een feestje gaat is het kot te klein in de kamer en op dit forum, maar als het een MR'er betreft is er blijkbaar geen probleem. Hoe hypocriet kan men eigenlijk zijn.

Waar zijn trouwens de mensen die moord en brand schreeuwen over zwarte piet? Het forum stond er hier vol van en de Edina's van deze wereld schreeuwen racisme van alle daken. Nu is het oorverdovend stil.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 maart 2015 om 08:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 08:53   #12
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Il est charlie
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 09:23   #13
Anna List
Banneling

Standaard

hoe kan iemand nu federaal minister blijven wanneer hij de gevoeligheden van de bevolking die toevallig niet tot zijn taalrol behoort helemaal niet kent ?!?

dit is al zeker vijf jaar telkens weer een gevoelig onderwerp dat jaar na jaar heviger opduikt en een hele polemiek uitlokt in alle Nederlandstalige media ... en de federale minister wéét dat niet ??? dat hij dan ergens regionaal minister gaat spelen hé, maar doorgaan voor een minister van de gehele federatie ??? nee, dat krijgt hij niet langer verkocht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 09:38   #14
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waar zijn trouwens de mensen die moord en brand schreeuwen over zwarte piet? Het forum stond er hier vol van en de Edina's van deze wereld schreeuwen racisme van alle daken. Nu is het oorverdovend stil.
Het zou een gat in mijn persoonlijke opvoeding kunnen zijn, of het kan liggen aan mijn land van herkomst, maar dit is de eerste keer dat ik van deze Noirauds hoor. Zwarte Piet lijkt een tikkeltje bekender te zijn.

Verder lijkt het een vrij vergelijkbaar verhaal. Het idee achter de Noirauds is kennelijk dat Afrikaanse edellieden hier uhhh heeft iemand hier een goed woord voor dat niet bedelen is? zakenconnecties komen aanleggen? Op zich is er dus een poging gedaan om de figuren juist in een positief daglicht te plaatsen. De weerstand ontstaan niet zozeer doordat zwarten belachelijk gemaakt zouden worden maar eerder omdat blanken zichzelf zwart schminken. Ik vind dat eigenlijk geen hele goede reden. En zelfs als men alleen maar echte donkere mensen zou werven voor een dergelijke actie was het waarschijnlijk nog fout, een groep bestaande uit alleen zwarten in Europa, dat kan toch niet? Dat moet wel ergens discriminatie zijn. Negers zijn geen helden. Flauw hoor.

Dat gezegd hebbende, los van of het terecht is of niet: als het een beladen onderwerp is en een minister doet daaraan mee dan is dat natuurlijk wel een enorm statement, veel sterker dan Rutte's "Black Pete is black, I cannot change that". Politiek is keuzes maken, hoe sterker je statement, hoe meer mensen je voor het hoofd zal stoten. Dus misschien dat hij inderdaad wel druk gaat ondervinden om op te stappen. Maar andere mensen zouden hem juist weer kunnen gaan steunen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 maart 2015 om 09:41.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 10:06   #15
Anna List
Banneling

Standaard

ik ben benieuwd wanneer onze minister van buitenlandse zaken nog eens bij Obama op bezoek mag ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 10:08   #16
Bovenbuur

Standaard

O ja, Amerikanen vallen hier altijd wel over, maar dat is vooral omdat ze het zelf zo vaak fout gedaan hebben, met hun minstrel shows en The Birth of a Nation.
Oud 19 maart 2015, 10:22   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het zou een gat in mijn persoonlijke opvoeding kunnen zijn, of het kan liggen aan mijn land van herkomst, maar dit is de eerste keer dat ik van deze Noirauds hoor. Zwarte Piet lijkt een tikkeltje bekender te zijn.

Verder lijkt het een vrij vergelijkbaar verhaal. Het idee achter de Noirauds is kennelijk dat Afrikaanse edellieden hier uhhh heeft iemand hier een goed woord voor dat niet bedelen is? zakenconnecties komen aanleggen? Op zich is er dus een poging gedaan om de figuren juist in een positief daglicht te plaatsen. De weerstand ontstaan niet zozeer doordat zwarten belachelijk gemaakt zouden worden maar eerder omdat blanken zichzelf zwart schminken. Ik vind dat eigenlijk geen hele goede reden. En zelfs als men alleen maar echte donkere mensen zou werven voor een dergelijke actie was het waarschijnlijk nog fout, een groep bestaande uit alleen zwarten in Europa, dat kan toch niet? Dat moet wel ergens discriminatie zijn. Negers zijn geen helden. Flauw hoor.

Dat gezegd hebbende, los van of het terecht is of niet: als het een beladen onderwerp is en een minister doet daaraan mee dan is dat natuurlijk wel een enorm statement, veel sterker dan Rutte's "Black Pete is black, I cannot change that". Politiek is keuzes maken, hoe sterker je statement, hoe meer mensen je voor het hoofd zal stoten. Dus misschien dat hij inderdaad wel druk gaat ondervinden om op te stappen. Maar andere mensen zouden hem juist weer kunnen gaan steunen.
Ik kan me volledig vinden in het eerste gedeelte van je post: ook ik had er nog nooit van gehoord, en weerom is het eerder een positieve verbinding met zwarte mensen dan een negatieve.

Maar waarom zou een minister aan deze liefdadigheidsacties niet mogen meedoen?

Me dunkt ligt het racisme weer vooral eens bij de klagers: wat is er nu eenmaal verkeerd aan een neger? Mag ik me nog als indiaan verkleden of is dat ook verboden? Mogen we met karnaval nog de chinese mandarijn uitbeelden of is ook dat racistisch?
Of zullen we misschien beter ineens met z'n allen de grond inkruipen zodat er geen racistische blanken meer overblijven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 12:25   #18
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Omdat hij een politicus is en zijn werk gemaakt heeft van zoveel mogelijk hielen likken en konten kussen om pas als ze de andere kant uit kijken zijn tong uit te steken, zo werkt die job. Het zou hem dus niet moeten verbazen als deelnemen aan een controversieel gebruik, terecht of niet, een deel van de kiezers, collega's en connecties tegen hem in het harnas jaagt. En soms kan het dan weer in je voordeel werken. Als je imago je baan is, moet je zelf rekening kunnen houden met wat je privéleven voor dat imago betekent.

Da's het enige. Klinkt redelijk als victim blaming nu ik het zo nalees (je was niet als racist gebrandmerkt geweest als je niet dronken was geraakt op dat feestje en een langer rokje gedragen had), maar is voor politici en andere mensen voor wie hun imago en hun mening hun baan zijn in deze context natuurlijk wel een stukje reëler dan voor de rest van ons.
Oud 19 maart 2015, 12:44   #19
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik kan me volledig vinden in het eerste gedeelte van je post: ook ik had er nog nooit van gehoord, en weerom is het eerder een positieve verbinding met zwarte mensen dan een negatieve.

Me dunkt ligt het racisme weer vooral eens bij de klagers: wat is er nu eenmaal verkeerd aan een neger? Mag ik me nog als indiaan verkleden of is dat ook verboden? Mogen we met karnaval nog de chinese mandarijn uitbeelden of is ook dat racistisch?
Of zullen we misschien beter ineens met z'n allen de grond inkruipen zodat er geen racistische blanken meer overblijven?
(sarcasmemodus) geen verkleedpartij, is verboden (sarcasmemodus)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 19 maart 2015 om 12:45.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 13:01   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom heeft de pers de mening nog niet gevraagd aan Wouter Van Bellingen?

Dat is toch de ervaringsdeskundige bij uitstek.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be