Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2006, 14:42   #1
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard Oproep aan niet-racisten

Hiermee zou ik bij alle niet-racistische bezoekers van het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie" het idee willen lanceren om geen bijdragen meer te posten in threads die van bij de start duidelijk gericht zijn op het afficheren van racistisch gedachtengoed, zoals "Eigen volk eerst, etc."

Deze threads worden gestart door onverbeterlijke moslimbashers die niet uit zijn op een zinnige discussie maar gewoon lucht willen geven aan hun haatgevoelens. Zij hebben natuurlijk niets liever dan dat er zich een aantal mensen aandienen die het opnemen voor hun favoriete doelwit, dat werkt op hen als een rode lap op een stier.
Ik denk dat, als we met z'n allen die rode lap weghalen door een boycot van dat soort threads, deze snel zullen opdrogen. Ze zullen in elk geval minder lang worden, en sneller inactief, door gebrek aan de nodige polemiek.

Tegelijk zou ik ook willen voorstellen om meer serieuze threads op te starten in dit forum, die echt over vreemdelingenbeleid en integratie gaan.

Wat denken jullie, kan dit lukken?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 14:50   #2
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Dus kritiek mag er niet gegeven worden?
En als je kritiek geeft dan ben je een racist?
Go home sweety
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 14:56   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Hiermee zou ik bij alle niet-racistische bezoekers van het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie" het idee willen lanceren om geen bijdragen meer te posten in threads die van bij de start duidelijk gericht zijn op het afficheren van racistisch gedachtengoed, zoals "Eigen volk eerst, etc."

Deze threads worden gestart door onverbeterlijke moslimbashers die niet uit zijn op een zinnige discussie maar gewoon lucht willen geven aan hun haatgevoelens. Zij hebben natuurlijk niets liever dan dat er zich een aantal mensen aandienen die het opnemen voor hun favoriete doelwit, dat werkt op hen als een rode lap op een stier.
Ik denk dat, als we met z'n allen die rode lap weghalen door een boycot van dat soort threads, deze snel zullen opdrogen. Ze zullen in elk geval minder lang worden, en sneller inactief, door gebrek aan de nodige polemiek.

Tegelijk zou ik ook willen voorstellen om meer serieuze threads op te starten in dit forum, die echt over vreemdelingenbeleid en integratie gaan.

kan je een beetje elaboreren over het verband tussen racisme en moslimbashen ? Wil je hiermee stellen dat kritiek tov de Islam als godsdienst onmiddellijk als racistisch gedefinieerd wordt ? Moet dit (om racisme te vermijden) dan ook doorgetrokken worden naar het Katholicisme ? en wordt kritiek op de paus dan ook als racistisch gedefinieerd ?

besluit : ik denk niet dat uw opzet gaat lukken ... en dat terwijl ik mij als niet-racist nog wel onmiddellijk aangesproken voelde
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 14:59   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt natuurlijk wel diverse gradaties in rascisme. De één is uitgesproken pro wit of eigen volk eerst.
Maar kritische draadjes moeten mogelijk zijn, ook over negatieve aspecten van de multiculturele samenleving.
Oud 15 december 2006, 15:06   #5
jedi govna
Banneling

Standaard

Er is niks leukers dan moslimbasherkes op stang te jagen.

We helpen ze gewoon om sneller een hartattack te krijgen als ze zich zo blijven opwinden!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 15:08   #6
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Anna, Derk,

Even verduidelijken : De threads waar ik op doel zijn niet deze die beginnen met een kritische bedenking of analyse van de Islam. Mij gaat het om de threads die beginnen met pakweg "Bank overvallen door bende in Molenbeek", waaruit dan natuurlijk onmiddelijk blijkt dat de daders Moslims waren en waaruit dan 2 regels later het besluit volgt dat heel de Islam een vijandige en minderwaardige cultuur is.
Dus met andere woorden, threads die duidelijk een voorzet geven voor een orgie aan racistische kletspraat.

Ik heb geen enkel probleem met threads waarin een kritisch of zelfs controversieel standpunt degelijk wordt verdedigd.

Anna, de reden waarom ik de term "racisme" gebruik is omdat dat de onderliggende motivator van deze threads is.
Oud 15 december 2006, 15:08   #7
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Begin bij jezelf zou ik zeggen door zelf niet meer te reageren en laat een ander doen waar hij of zij goesting in hebben.

Laatst gewijzigd door alberto : 15 december 2006 om 15:08.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 15:10   #8
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jedi govna Bekijk bericht
Er is niks leukers dan moslimbasherkes op stang te jagen.

We helpen ze gewoon om sneller een hartattack te krijgen als ze zich zo blijven opwinden!
Blij dat je het zo ludiek opneemt Jedi. En ik begrijp je ook wel, alleen vind ik het zo spijtig dat het forum compleet overwoekerd wordt door die onzin, terwijl het zou kunnen worden gebruikt voor interessante discussies.

Het is ook maar een idee natuurlijk, ieder doet wat hij/zij wil.
Oud 15 december 2006, 22:02   #9
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Laate maar doen gekke die ha ha, ikke ni gepakt wel zij ,ne dag komen zal dan onzien giedaan en dan zij met billetjes bloot zitten!
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 22:17   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het kan lukken, maar zo'n boycot zal hoogstwaarschijnlijk het einde van het Vreemdelingenbeleid en Integratie-subforum betekenen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 23:05   #11
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ontplof, vuile vreemdeling
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 23:06   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ontplof, vuile vreemdeling
Zijn drieënveertig posts zijn anders waardevoller dan al uw 7000 posts bij elkaar.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 december 2006 om 23:07.
Oud 15 december 2006, 23:10   #13
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Anna, Derk,

Even verduidelijken : De threads waar ik op doel zijn niet deze die beginnen met een kritische bedenking of analyse van de Islam. Mij gaat het om de threads die beginnen met pakweg "Bank overvallen door bende in Molenbeek", waaruit dan natuurlijk onmiddelijk blijkt dat de daders Moslims waren en waaruit dan 2 regels later het besluit volgt dat heel de Islam een vijandige en minderwaardige cultuur is.
Dus met andere woorden, threads die duidelijk een voorzet geven voor een orgie aan racistische kletspraat.

Ik heb geen enkel probleem met threads waarin een kritisch of zelfs controversieel standpunt degelijk wordt verdedigd.

Anna, de reden waarom ik de term "racisme" gebruik is omdat dat de onderliggende motivator van deze threads is.
Doki, 10% van de bevolking is moslim, of afkomstig uit die "kultuur", maar in het gevang maken die meer dan 80 % van de bevolking uit.Als ge een heel klein beetje kunt rekenen, versta je zo dat niemand die bevolkingsgroep moet zwart maken.Die zorgen héél héél goed zelf voor hun afschuwelijke, en verdiende , reputatie...
Oud 15 december 2006, 23:14   #14
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Blij dat je het zo ludiek opneemt Jedi. En ik begrijp je ook wel, alleen vind ik het zo spijtig dat het forum compleet overwoekerd wordt door die onzin, terwijl het zou kunnen worden gebruikt voor interessante discussies.

Het is ook maar een idee natuurlijk, ieder doet wat hij/zij wil.
er is nog iets dat gij niet verstaat, dat is dat die zogenaamde anti-racisten niets liever doen dan hun vreemde vriendjes op te hemelen, en minder naïeve mensen uit te schelden voor leugenaars, nazis en racisten.Ontneem hun dat pleziertje, en ze sterven van verveling, hun énige bestaansreden is dan verdwenen.
Oud 15 december 2006, 23:15   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Kom kom, geef nu toe, racisme is toch grappig?

La hiérarchie des langues correspond rigoreusement �* la hiérarchie des races.

- de Gobineau
Oud 15 december 2006, 23:17   #16
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zijn drieënveertig posts zijn anders waardevoller dan al uw 7000 posts bij elkaar.
gij moogt mee ontploffen, ga maar terug de gaten in de hollandse kaas tellen Die zijn evenveel waard als uw gezever.Dikke O
Oud 15 december 2006, 23:20   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gij moogt mee ontploffen, ga maar terug de gaten in de hollandse kaas tellen Die zijn evenveel waard als uw gezever.Dikke O
U bent gek. U noemt intelligentere mensen dan u naïef, terwijl u dan niet het recht hebt daarover te oordelen. Partijen als D66, VVD en PvdA die uitsluitend uit hoogopgeleiden bestaat, is voor het vrije leven, terwijl u een fascistisch volksrepubliekje nastreeft. En die opmerking over Nederland slaat helemaal nergens op. Ik ben blij dat het merendeel van de Vlamingen intelligenter is.
Oud 15 december 2006, 23:34   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent gek. U noemt intelligentere mensen dan u naïef, terwijl u dan niet het recht hebt daarover te oordelen. Partijen als D66, VVD en PvdA die uitsluitend uit hoogopgeleiden bestaat, is voor het vrije leven, terwijl u een fascistisch volksrepubliekje nastreeft. En die opmerking over Nederland slaat helemaal nergens op. Ik ben blij dat het merendeel van de Vlamingen intelligenter is.
als ze het niet meer begrijpen, zeggen ze: "gij zijt gek"
Als klungels als gij hoogopgeleid zijn, mag men zich afvragen wat op jullie scholen geleerd word?!Of hebben jullie je diploma's kaddoo gekregen bij een doos waspoeder? Gekocht van korrupte ambtenaren?
Wie zegt dat ik een fascistische republiek wil oprichten? Het geen ik wil, is nu net dat de godsdienstwaanzinnige would be tyrannen uit onze maatschappij verdreven worden, verjaagd naar hun landen van herkomst.En misdadig naïeve onbekwamen, die dan ook nog de pretentie hebben om onze gewesten te besturen, moeten uitgeschakeld of mee-weggejaagd worden...
Oud 15 december 2006, 23:39   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ze het niet meer begrijpen, zeggen ze: "gij zijt gek"
Wat wilt u dan dat we op uw idiote stellingen antwoorden? Het is niet gebaseerd op argumenten en bezit minstens drie van de zes drogredenen!

Citaat:
Als klungels als gij hoogopgeleid zijn, mag men zich afvragen wat op jullie scholen geleerd word?!Of hebben jullie je diploma's kaddoo gekregen bij een doos waspoeder? Gekocht van korrupte ambtenaren?
Ik vraag me af hoe het komt dat ook maar een enigzins opgeleide zo kortzichtig kan zijn. (aannemend dat u afgestudeerd bent)

Citaat:
Wie zegt dat ik een fascistische republiek wil oprichten? Het geen ik wil, is nu net dat de godsdienstwaanzinnige would be tyrannen uit onze maatschappij verdreven worden, verjaagd naar hun landen van herkomst.En misdadig naïeve onbekwamen, die dan ook nog de pretentie hebben om onze gewesten te besturen, moeten uitgeschakeld of mee-weggejaagd worden...
Oftewel, een intolerante en imperialistische houding. Andere mensen dingen willen opleggen. Daarmee zaait u ongeluk.
Oud 16 december 2006, 00:17   #20
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wilt u dan dat we op uw idiote stellingen antwoorden? Het is niet gebaseerd op argumenten en bezit minstens drie van de zes drogredenen!

Ik vraag me af hoe het komt dat ook maar een enigzins opgeleide zo kortzichtig kan zijn. (aannemend dat u afgestudeerd bent)

Oftewel, een intolerante en imperialistische houding. Andere mensen dingen willen opleggen. Daarmee zaait u ongeluk.
waarom zegt gij "we" als ge over uzelf spreekt.Of ben je met meerdere mensen daar in je bovenkamer mischien? Zou veel verklaren
En ik wil niemand iets opleggen.Enkel wens ik leerling-tyrannen van uit de omgeving van mijn , ons , kontinent verwijderen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be