![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt U op alle Europese partijen kunnen stemmen voor Europa? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 85,71% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 14,29% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wilt U op alle Europese partijen kunnen stemmen voor Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het de bedoeling is dat de bevolking van de EU-lidstaten zich gaan beschouwen als EU-burger, lijkt me dat noodzakelijk.
Uit de Belgische situatie blijkt duidelijk hoe nefast de splitsing van de partijen was voor het samenhouden van een bevolking. In de Belgische context juich ik de splitsing van partijen natuurlijk enkel toe. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 september 2015 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als Europa niet verder gaat dan een confederatie,
dan kiezen de burgers vertegenwoordigers van hun eigen staat. Voor mij is dat de beste en enig haalbare optie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Nu mijn vraag, hoe dit te bereiken?
Bekijk Hongarije en Duitsland. Dan komt Merkel met 1 op tv en die 2 beslissen wetten die voor heel de EU permanent en verplicht zijn. Amper 2 lieden beslissen voor de hele EU. Dan komt de vertegenwoordiger van GB op tv en zegt dat ZE de leidende rol willen nemen in buitenlandse operaties jegens IS en Assad. Van wie van de 2 lopen ze weg? En kunnen wij een buitenlands beleid tolereren dat ons in deze situatie bracht en te arrogant is eigen fouten toe te geven? Wie heeft de boel bewapend en regimes uitgedoofd? En nu willen ze Assad???? Om wat in ruil te krijgen? Like we forgot? Laatst gewijzigd door Peche : 4 september 2015 om 03:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederlands liberaal is niet Vlaams liberaal. En de PvdA in NL is ook anders dan in BE. Waarom beperkt u mijn Europese stem tot Vlaanderen? Op wie zou ik moeten stemmen in Vlaanderen om mijn stem een rechtvaardige uiting te geven? Waarom ken enkel iemand van mijn staat mijn stem in Europa vertegenwoordigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn de natiestaten, die een aantal zaken gezamenlijk doen met een verdrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dan moet dat er komen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Stemmen weerspiegelen een visie.
Wat Vlaanderen doet of Nederland is niet ter orde. Hoe Europa bestuurd wordt wel. Hebt u op Merkel gestemd? En zoneen, waarom kan zij beslissen in uw naam? De democratie is gehijacked. En de voorgestelde oplossing komt van die de problemen mede veroorzaken. Wij horen amper van de debatten in het Oosten maar zien enkel onze leiders hun gezicht op tv. ZE roepen op solidair te zijn, ik roep op eerst rechtvaardig te zijn. Merkel is niet mijn stem en zou niet namens Europa mogen spreken . Wat politici achter gesloten deuren afspreken dien je na te vragen via referenda. Europa is niet verdeeld over de vluchtelingen. Maar voer eens wat transparanter debat dan enkel VRT berichtgevingen. Assad en Poetin, wat komt daaruit? Wat zegt de EU? Laatst gewijzigd door Peche : 4 september 2015 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Dat was zo met de oorlog in de Oekraïne en dat is nu zo met het vluchtelingenprobleem. De meeste Europese leiders zijn slappelingen, die niets durven en zich verschuilen achter Merkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Die zit in de EU Raad en hij vertegenwoordigt het Belgische standpunt. |
|
![]() |
![]() |