Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 06:03   #1
SS Leon Bult
Burger

Standaard Bracke opent deuren voor andere journalisten

Ere wie Ere toekomt

Sinds Bracke de sprong heeft gemaakt naar de NV-A en kleur heeft bekend, zijn er meer en meer journalisten die het Vlaams gedachtengoed tussen de regels toejuichen

Marc Reynebeau moest in de uitzending van Phara echt op zijn tanden bijten om niet openlijk te verklaren dat hij achter de stelling van NV-A staat.

Meer en meer journalisten krijgen minder drempelvrees om hun Vlaams gedachtengoed te verklappen

Zou het nu toch lukken met Dewever om terug tot een groot Vlaams Front te komen als indertijd de VU ??

Doch onderschat de Walen niet, hun economische toerenteller loopt héél wat vlugger als de Vlaamse in de tegenwoordige tijd.

Het Vlaams Vlinderke fladdert langzaam maar zeker
Bravo Bracke - als het goed is mag het ook gezegd worden
SS Leon Bult is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 06:30   #2
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult Bekijk bericht
Ere wie Ere toekomt

Sinds Bracke de sprong heeft gemaakt naar de NV-A en kleur heeft bekend, zijn er meer en meer journalisten die het Vlaams gedachtengoed tussen de regels toejuichen

Marc Reynebeau moest in de uitzending van Phara echt op zijn tanden bijten om niet openlijk te verklaren dat hij achter de stelling van NV-A staat.

Meer en meer journalisten krijgen minder drempelvrees om hun Vlaams gedachtengoed te verklappen

Zou het nu toch lukken met Dewever om terug tot een groot Vlaams Front te komen als indertijd de VU ??

Doch onderschat de Walen niet, hun economische toerenteller loopt héél wat vlugger als de Vlaamse in de tegenwoordige tijd.

Hebt gij Reynebeau wel bezig gehoord? Hij wazs juist heel subtiel de Vlamingen aan het verwijten dat de echte intellectuelen daar niet voor zouden stemmen.
Oud 3 juni 2010, 06:45   #3
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Als ik het goed begrepen heb,heeft hij verklaart dat vroeger iedereen (arbeider als intellectuelen) voor Vlaamse gezindheid waren, maar dat dit met de jaren uit mekaar is gevallen en nu op een terugweg stond (zijn niet zijn juiste woorden, maar hier kwam het op neer)

Inderdaad heeft hij geen pleidooi gehouden over Vlaanderen eerst, want Dewinter zat mee rond de tafel.

Ik heb het toch enigzins anders begrepen als U blijkbaar.

De toekomst zal het uitwijzen
Oud 3 juni 2010, 06:45   #4
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Als ik het goed begrepen heb,heeft hij verklaart dat vroeger iedereen (arbeider als intellectuelen) voor Vlaamse gezindheid waren, maar dat dit met de jaren uit mekaar is gevallen en nu op een terugweg stond (zijn niet zijn juiste woorden, maar hier kwam het op neer)

Inderdaad heeft hij geen pleidooi gehouden over Vlaanderen eerst, want Dewinter zat mee rond de tafel.

De toekomst zal het uitwijzen
Oud 3 juni 2010, 08:02   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Hebt gij Reynebeau wel bezig gehoord? Hij wazs juist heel subtiel de Vlamingen aan het verwijten dat de echte intellectuelen daar niet voor zouden stemmen.
inderdaad T, zo heb ik het ook gehoord.

U moet weten dat hij dat zegt in de context van de discussie die eigenlijk gisteren niet is gestart maar die neerkomt op de volgende vraag: "hoe komt het dat alle bekende intellectuelen tegen het VB zijn".

Het antwoord is uiteraard heel simpel: de intellectuelen die niet tegen het VB zijn worden verbannen uit de media en zijn bijgevolg mediatiek onbestaande. (FDW heeft trouwens een paar voorbeelden gegeven van het lot van een paar pocolinkies die een dissidente stem durvden uiten).
Hetzelfde voor de kunstenaars, zangers en andere BV's: deze mensen leven bij de gratie van de pocolinkiemedia en zullen nooit of te nimmer (een zeldzame uitzondering niet te na gesproken) iets positief van het VB zeggen. Ze zouden wel gek zijn om hun carrière op te offeren voor een mening.
Oud 3 juni 2010, 09:23   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo zie je maar dat wat er gezegd wordt niets uitmaakt.

Het is wat mensen denken dat er gezegd wordt dat telt.
Oud 3 juni 2010, 10:50   #7
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ere wie Ere toekomt

2

Ik merk in elk geval dat Terzake en het journaal sindsdien een stuk minder negatief zijn
tov het Vlaams-nationalisme, soms zelfs voorzichtig positief,
en dat er minder spaarzaam wordt omgesprongen met (in mijn ogen nog steeds ZWAAR omfloerste)
zeer terechte kritiek op het "beleid" van de traditionelen, én op Franstalige politici.

Vroeger zouden ze het wellicht niet eens vermeld hebben als hun reportageploeg
door het FDF wandelen gestuurd werd, zoals gisteren gebeurde.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 3 juni 2010 om 10:58.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 11:09   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder zeggen, overschat de Vlamingen niet (alhoewel het sneller lopen van de toerenteller der Walen zeer veel te maken heeft met subsidies - het blijft een economisch kerkhof, en het dreigt Vlaanderen hierin mee te sleuren).
Maar achter het waarom dat de "creatieve intellectuelen" links zijn, moet niet lang gezocht worden. De stroom der subsidies vloeit al ettelijke decennia naar links.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 12:10   #9
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hij wazs juist heel subtiel de Vlamingen aan het verwijten dat de echte intellectuelen daar niet voor zouden stemmen.
Ik heb de aflevering niet gezien. Maar zoals ik het lees sluit het één het ander toch niet uit.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 12:20   #10
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Ik heb de aflevering niet gezien. Maar zoals ik het lees sluit het één het ander toch niet uit.
Iemand die beweert dat intellectuelen (er werd in het programma een opsomming gemaakt waarbij opiniemakers daarbij werden gerekend, Reynebeau ziet zichzelf als opiniemaker..) niet op Vlaamse partijen stemmen, is toch bezwaarlijk zelf van plan dat te doen.
Oud 3 juni 2010, 13:37   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Reynebeau is een kritiekloze navelstaarder.

Historisch was hij wel juist dat vroeger een pak mensen omwille van taal, flamingant waren ..

maar wat voor een partij is de nva ?
Kijk eens naar de lokale mandatarissen van de nva !
Tsjek eens welk soort mensen stemmen op de nva !

Het zijn inderdaad alleen maar bekende Vlaamse intellektuelen (op een uitzondering na), als onderdeel van bijna alle Vlaamse bekenden, die anti-flamingant zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:45   #12
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Reynebeau is een kritiekloze navelstaarder.

Historisch was hij wel juist dat vroeger een pak mensen omwille van taal, flamingant waren ..

maar wat voor een partij is de nva ?
Kijk eens naar de lokale mandatarissen van de nva !
Tsjek eens welk soort mensen stemmen op de nva !

Het zijn inderdaad alleen maar bekende Vlaamse intellektuelen (op een uitzondering na), als onderdeel van bijna alle Vlaamse bekenden, die anti-flamingant zijn.
Schoofzak, nu ben ik volledig met je eens
Oud 3 juni 2010, 13:47   #13
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist...
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 17:34   #14
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat ik dit ooit zo lovend over Bracke zou zijn.
Bijna alles wat de man tot nu toe gezegd heeft klinkt ok
en dat hij zijn ex-collega's tot meer durf heeft aangezet is een dikke bonus..

Bracke
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 18:34   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
"hoe komt het dat alle bekende intellectuelen tegen het VB zijn".
Zou dat niet zijn omdat wat in Vlaanderen tot "intellectueel" gerekend wordt, voornamelijk bestaat uit mensen die parasiteren op de kap van de belastingsbetaler en er alle belang bij hebben het heersende regime aan te hangen? Gebonden door allerlei gemakkelijk verlegbare subsidiestromen.

Edit: Het deed me nog even hieraan denken:
artsen kiezen resoluut voor de n-va.

Of anders gezegd: degenen die echt slim zijn, weten voor wie ze moeten stemmen

Laatst gewijzigd door fonne : 3 juni 2010 om 18:37.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 18:58   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat ik dit ooit zo lovend over Bracke zou zijn.
Bijna alles wat de man tot nu toe gezegd heeft klinkt ok
en dat hij zijn ex-collega's tot meer durf heeft aangezet is een dikke bonus..

Bracke
Als NVA-aanhanger verheug ik me natuurlijk over dat Bracke-effekt.
(dat trouwens niet alleen speelt voor zijn eks-kollega's, maar ook voor heel wat niet-bekende intellektuelen en andere niet-bekende mensen).

Dat is toch allemaal heel eigenaardig om te moeten vaststellen.

Na de verkiezingen, zou daar eens deftig aandacht aan geschonken mogen worden.
"Hoe wordt de publieke opinie gevormd in Vlaanderen ?"
De kant van de protest-stemmers wordt geacht gekend te zijn (maar is dat wel zo ?)
De kant van de (semi)-intellektuelen, wie dat dan ook moge zijn, is blijkbaar helemaal niet gekend.

Of zouden er echt veel Vlamingen zijn die "al bijna zo ver waren" en nu slechts een klein duwke van Bracke gekregen hebben ?

Nu even terug de voeten op de grond: afwachten of er echt een bracke- en andere effekten zijn die gunstig zijn voor de nva.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 23:38   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft er iemand een idee van of NVA dan wel PS de grootste partij is in de laatste peilingen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 23:42   #18
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heeft er iemand een idee van of NVA dan wel PS de grootste partij is in de laatste peilingen ?
De PS heeft zelfs volgens de laagste schattingen nog altijd 21 zetels in het toekomstige parlement, maar meer waarschijnlijk 23. de N-VA komt hoogstens aan 23. Elio of Lorette mag zich klaarmaken... of het moest echt nog beter gaan uitdraaien voor N-VA omdat LDD en Groen de kiesdrempel missen in enkele provincies. Dan zitten er 25 zetels in.

Laatst gewijzigd door fonne : 4 juni 2010 om 23:45.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be