![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
Ik leg kort uit... Het zijn 2 failed states die geen bestaansrecht hebben door verkeerde grenzen. Hoe moet dit tewerkgesteld worden? Boots on the ground. Allereerst moet er een Koerdische staat komen in Syrisch en Iraaks Koerdistan. Zij verdienen dat. Later kan Turks Koedistan daar nog bijkomen. Gematigde sunni's verdienen ook een staat en het sjiitisch gedeelte van Irak kan je laten aansluiten bij Iran. Of een aparte sjiitische staat. Afhankelijk van wat zij zelf verkiezen. Ik vind ook dat Christenen hun eigen staat moeten hebben. Het Christendom groeit enkel in Israël, elders worden ze vaak onderdrukt, vermoord, gedwongen bekeerd of als 2de rangsburgers beschouwd. Die Christelijke staat moet dan dienen als Israël, namelijk alle Christenen van overal ter wereld die onderdrukt worden een veilig onderkomen bieden. Een Midden Oosten zonder Christenen is toch gruwelijk? Volgen jullie mijn plan wat of niet? Laatst gewijzigd door Drukazz : 30 juni 2015 om 12:16. Reden: Toevoegen link |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Lijkt me zeker geen slecht idee hoor, maar gaat dat dan niet voor spanningen zorgen tussen die landen?
Ik vind het ergens ook wel erg dat men landen/staten zou moeten maken gewoon omdat ze dezelfde godsdienst hebben. Maar ja, das de realiteit zeker? |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Alé, en Israel wordt dan zo een beetje het Bosnië van het midden oosten? Ze zullen u graag zien komen
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 30 juni 2015 om 13:00. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Israël kan 10.000 euro aanbieden aan elke Palestijn die terug wil keren naar Jordanië. Wie wil blijven, geen probleem. Tenzij hij of zij extremistisch gedachtegoed vertoont, enkeltje Islamitische Staat. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik volg u in uw plan, Drukazz, wanneer beginnen we?
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël stuurt aan op balkanizatie van het Midden oosten. Het is een poging tot verdeel en heers politiek. Gevaarlijk spel waardoor veel leed veroorzaakt wordt en die wel eens niet het gewenste effect zou kunnen hebben.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer de omringende landen gebalkaniseerd worden, is dat alleen maar een goede zaak lijkt me. Bovendien zal Israël goede relaties kunnen onderhouden met de Koerdische en christelijke staat. |
|
![]() |