![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Verkeersagressie en autorijden zijn 2 zaken die steeds opnieuw met elkaar in verband gebracht worden. In dit artikel legt een psycholoog uit waarom de auto mensen zo agressief maakt.
http://www.metronieuws.nl/binnenland...zelf-overschat Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zet ze 's zondags op een fiets en je krijgt hetzelfde fenomeen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vb. aggressieve fietser versus 77 jarige-automobilist: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...ssel/1.1739518 Een 77-jarige man is gisternamiddag zwaargewond geraakt toen hij klappen kreeg van een agressieve fietser. De man is overgebracht naar het ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar. Het incident speelde zich af op het Simonisplein in Koekelberg. De zeventiger stond er voor het rode licht te wachten. Toen dat op groen sprong, kwam een fietser voor zijn wagen staan. De zeventiger stapte uit en vroeg aan de fietser om hem door te laten, maar die gaf hem onmiddellijk een klap op de borst met zijn fiets. De zeventiger kreeg ook verschillende klappen en een trap in het gezicht, waarna de fietser er vandoor ging. De zeventiger werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht maar zou niet in levensgevaar verkeren. De politie kon intussen de fietser opsporen met behulp van de bewakingscamera's. Hij is opgepakt en is ter beschikking gesteld van het Brusselse parket. - - - - vbn op bus: Busreizigers onderling: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150430_01657022 Busbestuurder tov busreiziger: http://nieuws.vtm.be/binnenland/1056...ag-na-agressie ... en zo kan men eindeloos doorgaan met elk vervoermiddel of zonder vervoermiddel = gewoon eigen aan bepaalde mensen... btw @ Blue Sky krijgt al het schuim als hij een geparkeerde auto ziet, dus best niet al te serieus nemen.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2015 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is volgens mij niet alleen de zogezegde anonimiteit en het machtsgevoel, het zijn volgens mij vooral de opgekropte frustraties die tot verkeersagressie allerhande leiden. Frustraties van de ratrace waarin we leven en de druk om te voldoen aan allerlei ingebeelde verwachtingspatronen van veel mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat je in volgorde van agressie volgende mag aannemen:
1/ vrachtwagenbestuurders!!! Steken er hoog boven uit. Zeker de Buitenlanders. 2/ moto's zijn echt rampzalig. Zouden ze ook moeten verbieden om nog in een file voorbij te steken (wetsontwerp is blijkbaar in de maak). 3/ werfcamionetten, en dan nog liefst zwaar beladen met enkele ladders op het dak. Grootste bumperklevers die er zijn. 4/ SUV rijders die denken "ik heb de grootste". In het lul zijn klopt dit dan weer wel. 5/ bedrijfswagens met als koploper BMW, gevolgd door audi. 6/ fietsers, vooral als ze een Eddy merckx pak aanhebben en zeker als ze in groep rijden (alleen durven ze niets zeggen). 7/ gewoon wegverkeer van het gefrustreerd en depressief werkgepeupel. 8/ autobussen die denken dat de weg voor hun is aangelegd. 9/ taxi's die overal in de weg gaan staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Hoe groter de auto en duurder,hoe asocialer ze worden,de hufter bij uitstek.Ineens kennen ze geen omgangsvormen meer.Dat ze mij maar eens aanpakken als ik met m'n 2 meter en 130 kg spieren uitstap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Motorijders zijn kalme mensen, ik rij zelf met een moto en ik ben veel kalmer als ik bij de moto rijd.
Automobilisten kunnen niet verdragen dat wij in een file rapper vooruit komen. Nog meegemaakt te Brugge. File en ik rij tussen de file door en automobilisten komen in mijn weg staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vandaag nog zo'n 2 meter clown van meer dan 100kg tot de orde geroepen. In zijn wagen was hij stoer maar eens erbuiten stond hij te trillen als een rietje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Sommigen maken hier nogal eens wat mee zeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ga je dan in de meest ideale gevechtshouding staan met je 2 meter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
naar hun hand mogen zetten (incluis sommige voetgangers) !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Zou ook beetje belachelijk zijn. Integendeel, er is zelfs een wetswijziging in de maak dat moto's in en file niet meer gaan mogen voorbij steken. Na de media aandacht de laatste dagen zijn ze in Brussel wakker geworden (teveel moto's rijden te snel in een file en passen hun snelheid onvoldoende aan). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Opzij gaan voor de motors in de file doe ik altijd.
Ik rijd zelf geen motor, ook nooit gedaan, maar wanneer ik mijn spiegels check (regelmatig!) in de file en ik zie een motor, wijk ik even uit met mijn auto om de motor veilig te laten passeren. Dit noemt men respect hebben voor elkaar. Respect is zeer belangrijk in het verkeer. Ook al overtreed de ene de verkeerswet of heb je slechte ervaring met een andere. Net zoals, wanneer ik even mijn grote lichten aanzet om aan iemand die aanstalten maakt om een vrachtwagen voorbij te steken aan te geven dat ik er met een hogere snelheid aankom en hij beter even kan wachten. Velen gaan terug opzij, en (waarschijnlijk) niet omdat ze bang zijn voor een ongeval of mijn rijstijl goedkeuren. Gewoon uit respect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij dreigend gevaar - en dat is bijna altijd in het verkeer als iemand aanstalten maakt geen voorrang te verlenen - mag men ALTIJD zijn grootlichten even laten oplichten en-of de claxon (indien efficiënt hoorbaar in die omstandigheden) gebruiken. Meestal is enkel kort flitsen met de grootlichten efficiënt. En het staat in de wegcode#. En (ook) in het buitenland vindt men dat poepnormaal. Enkel onwetende, dus wat achterlijke verkeersdeelnemers, vinden dat "agressief". # Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2015 om 11:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon hier vlakbij een fietspad dat graag gebruikt wordt door veel mensen voor recreatie en woon/werk/school verkeer.
Wat ik de laatste maanden allemaal gezien heb van oudjes (echte oudjes, ouder dan ikzelf al oud ben dus) die vlammen met hun elektrische velo's !! De mens is een wolf voor zijn medemens. (homo hommeldinges lupus) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op 20 juni 2011 verscheen in het Staatsblad het langverwachte koninklijk besluit van 11 juni 2011 dat de veiligheid van de motorrijders wil verbeteren.
Hieronder volgt een samenvatting van de belangrijkste punten. Deze treden in werking op 1 september 2011. Rijden tussen de rijstroken (filerijden) gereglementeerd Het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die in deze rijstroken of files stoppen of zich traag voortbewegen, wordt niet als inhalen beschouwd. De motorrijder mag in die gevallen nooit sneller rijden dan 50 km/u en het snelheidsverschil met de overige voertuigen mag niet meer dan 20 km/u bedragen. Op autosnelwegen en autowegen moet tussen de twee meest links gelegen rijstroken gereden worden. Dus als je een beetje menselijk bent en je ziet een moto komen dan hou je je een beetje aan de kant. Doe je toch ook als er een ambulance of brandweerwagen aankomt. Ook in Brugge, ik rij tussen de file door en zie in mijn achteruitkijkspiegel een agent op moto afkomen. Ik zet mij opzij en laat de agent op moto door. Daarna volg ik de agent op de moto en ik ben nog nooit zo rap uit een file gekomen. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 30 juli 2015 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen zie ik daar vreemde kronkelingen in uw betoog. Eerst lees ik dat je respect moet hebben "ook al overtreed de ene de verkeerswet" en wat verder lees ik dan weer dat u met uw lichten aangeeft "dat u er met hogere snelheid aankomt". Insinueert u dan dat u de verkeerswetgeving aan uw laars lapt en mensen voor u dan respect moeten opbrengen? Mensen hebben rechten, maar ook plichten. Respect moet je verdienen mijn beste. Daar de asociale rakker uit te hangen op de weg doe je dat alvast niet.
![]() |