![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinds woensdag liggen er een 20-tal Vlaamse schepen vast in het Waalse Ieter. Ze kunnen niet doorvaren omdat er een sluis kapot is nadat deze 6 maanden lang is verwaarloosd door het Waalse gewest in onderhoud.
In principe kan dit vlotjes hersteld worden, zij het niet dat het maar liefst 5 dagen heeft geduurd voor die luie Walen een simpele stalen kabel zijn gaan zoeken in hun Gewest. Deze kabel is er nu, maar enkele controlestukken mogen niet gebruikt worden vóór ze nog eens extra zijn goedgekeurd door een Waalse Commissie wat nog langer op zich zal wachten. Nodeloos erbij te vertellen dat zo'n kleine sluis, een uit honderden in dit land, een relatief eenvoudige constructie is, waarbij een ramp autonoom omhoog getrokken wordt + wat controlesystemen + verkeerslichten om het zaakje veilig te houden. Typisch dat dit natuurlijk in Wallonië gebeurd. Een brug mag instorten in Vlaanderen, maar hier wordt de ganse nacht gewerkt en kan men zelfs een vervangbrug ter plaatse rollen. In Wallonie zoekt men bijna een week achter een courant stuk dat eveneens gebruikt wordt door de NMBS, Brandweer & Leger. Geen wonder dat hun economie zo slabbakt, ze geen export hebben, moeten teren op ons en dubbel zoveel postbodes en flikken nodig hebben om zelfs minder werk te doen in vergelijking met Vlaanderen. Met die makke Waalse "je ne travaille pas" mentaliteit! ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar gaat elk jaar 11miljard euro uit Vlaanderen naartoe?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Tbegint afgezaagd te worden mannen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dit is wel een beetje vergezocht, maar toont nóg maar eens de onwil van de walen tgo. de Vlamingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Er was geen ziel te bespeuren. Kennelijk gaat het niet bij 5 dagen blijven, voor iets triviaals als dit wat op nog geen nacht kan geklaard worden. Je kan kiezen, ofwel zijn de Walen incompetent & lui, ofwel zijn het pestkoppen. In beide gevallen zijn we er beter af zonder.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Hopla, weer een transfer bij dus. Vlaanderen die sluizen en bruggen gaat herstellen in Wallonië met Vlaams Geld. Hoe erg kan het nog worden in België. De rol van de BuBbers is hier wel duidelijk. They are the beggars to their own demise.
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
D�*t bedoel ik met Vlaamse onwil.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 oktober 2004 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
[/size] Laatst gewijzigd door Public energy : 26 oktober 2004 om 04:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Misschien dat u eens andere bronnen moet gaan overwegen dan de PS-Website. Zodadelijk vraagt u nog om een bron voor het DHL-gebeuren.
Maar als u het toch wilt weten: Vtm, nieuws, maandag middagjournaal, te bekijken vanop Internet ![]() http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Ma.asx
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks "De masturbatie van de garnalen in zoetwater"............. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je Raven, het zal wel in orde komen nadat les syndicats 539 keren overlegd hebben over de 'overminuten' die betrokken Waalse ambtenaren moeten presteren en die strijdig zijn met hun job description van 'wind verkopen'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je je adeptheid aan de BuB/PS aan't spiegelen bent op mij. Ironisch genoeg, door diezelfde adeptheid die alles wat niet BuB is onmiddelijk als Vlaams Blok beschouwt. Dan zou je idd wel de vraag kunnen stellen, "nu moet u mij eens vertellen waarvan u het haalt dat dit een pesterij zou zijn van de Walen tov de Vlamingen.". Wel, omdat ik, als niet adept van iets, een analogie kan zien tussen dit en het afsluiten van bepaalde delen van de Lesse voor Kajakking. Net toevallig die delen waar Vlaamse Kajak-uitbaters hun zaak hadden uitgebouwd. Uiteraard, u steunt onvoorwaardelijk de Waalse politiek door dik en dun. Minder (of meer) kan men van BuB'ers niet verwachten. Als u echter ECHT de Waalse belangen in het oog had, dan zou u beide zaken met hand en tand aanklagen, want naast enkele Vlamingen (de booteigenaars, of die kajakzaken) krijgen ook gewone Walen de rekening gepresenteerd (bijvoorbeeld de horeca zaken die nu droog liggen na het wegpesten van de kajakzaken, en ook dit gedoe in Ieter zal z'n prijs krijgen ![]() Dit is pure Waalse navelstaarderij, in de hoop de Vlamingen wat te kunnen pesten. Of men nu in eigen vel snijdt of niet. Gelukkig hebben ze toch nog de BuB die lachend hun zal steunen en toekomstige "acties" zal toejuichen.
![]() |