Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2015, 11:50   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard opvoeding voor migranten

In Noorwegen krijgen nieuwkomers nu een opleiding in goed gedrag en zeden ......
Zijn die dan zo onderontwikkeld ? Ik hoor alle dagen vertellen dat dat meestal keurige mensen zijn met een degelijke opleiding en met enig niveau ?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...t-taboes.dhtml

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 december 2015 om 11:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 12:09   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Noorwegen krijgen nieuwkomers nu een opleiding in goed gedrag en zeden ......
Zijn die dan zo onderontwikkeld ? Ik hoor alle dagen vertellen dat dat meestal keurige mensen zijn met een degelijke opleiding en met enig niveau ?

ga eens een kijkje nemen in de verrijkte wijken van Anderlecht of Molenbeek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 18:01   #3
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Integratie en het multi-culturele is al heel lang geleden mislukt maar de regering van alle landen blijven er toch in geloven en blijven het de mensen door de strot duwen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 18:42   #4
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn die onderontwikkeld. Als je uit een maatschappij komt dat lichtjaren achter loopt en je wordt gedropt in onze moderne maatschappij waar er regels zijn, dan leidt dit onvermijdelijk tot problemen.

Ik denk daarbij aan het negeren van verkeersregels en de zware ongevallen die daaruit voort vloeien, aan het feit dat vrouwen minderwaardig zijn, het feit dat ze hun afval willekeurig wegsmijten of opbranden enz.

In het anders zo ordentelijke en goed georganiseerde Duitsland gaan ze hun peren zien met deze migratie golf.
Oud 21 december 2015, 21:22   #5
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ja maar in Duitsland zei Mutti Merkel wir schaffen das.
Maar ze is al aan het terug krabbelen maar ondertussen zijn er 1.000.000 asielzoekers bij in Duitsland, die gaan inderdaad hunne peren zien.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 22:13   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Gisteren op het nieuws van 19:00u. was er een korte reportage van Belgische vrijwilligers die een dag gaan helpen zijn in het "jungle" kamp van Calais. Met meer dan 100. Vnl. medische hulp, maar ook het opruimen van de vuiligheid die overal rondslingert.

Bewondering voor de inzet van deze vrijwilligers, maar wat dat vuilnis betreft vraag ik me wel af waarom die vluchtelingen zelf geen opruiming kunnen origaniseren, maar moeten wachten tot er een stel Belgen afkomt om het voor hen te doen.
Oud 21 december 2015, 22:27   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Gisteren op het nieuws van 19:00u. was er een korte reportage van Belgische vrijwilligers die een dag gaan helpen zijn in het "jungle" kamp van Calais. Met meer dan 100. Vnl. medische hulp, maar ook het opruimen van de vuiligheid die overal rondslingert.

Bewondering voor de inzet van deze vrijwilligers, maar wat dat vuilnis betreft vraag ik me wel af waarom die vluchtelingen zelf geen opruiming kunnen origaniseren, maar moeten wachten tot er een stel Belgen afkomt om het voor hen te doen.
Dat was ook mijn eerste reactie.
Maar waar moeten ze met hun vuil naartoe?
Ofwel zorgt de overheid dat die campen verdwijnen of ze zorgen voor vuilophaling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 14:54   #8
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ja maar in Duitsland zei Mutti Merkel wir schaffen das.
Maar ze is al aan het terug krabbelen maar ondertussen zijn er 1.000.000 asielzoekers bij in Duitsland, die gaan inderdaad hunne peren zien.
Gisteren vertelde een vriend van mij dat asielzoekers die naar Portugal moesten en ginder al meer kregen dan iemand die z'n hele leven gewerkt had, niet wilden blijven. Neen, ze gingen naar Duitsland want daar krijg je zoveel meer. Dus dat miljoen, daar gaat het niet bij blijven....
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 15:07   #9
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Liever lui dan moe. En ze weten toch dat het gedaan zal worden. Wie is hier nu de zot en de slimme? Ze zouden er beter wat benzine opgooien en de boel in de fik steken. Liefst met al die beesten er nog in. De olie staat toch goedkoop dus het komt op geen liter aan.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 10:33   #10
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Cursus omgaan met vrouwen.
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/opva...=mailsignoutmd

Ze gaan nog veel cursussen moeten volgen om hier een beetje aangepast te geraken. De volgende stap echter is dat wij verplicht cursussen gaan moeten volgen om te leren omgaan met al die rommel die binnenstroomt.
Allemaal betaald door de belastingbetaler uiteraard.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 10:52   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Cursus omgaan met vrouwen.
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/opva...=mailsignoutmd

Ze gaan nog veel cursussen moeten volgen om hier een beetje aangepast te geraken. De volgende stap echter is dat wij verplicht cursussen gaan moeten volgen om te leren omgaan met al die rommel die binnenstroomt.
Allemaal betaald door de belastingbetaler uiteraard.
Ge kunt cursusse n geven tot st Juttemis.
Zolang ze denken dat de koran de waarheid is...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 14:34   #12
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is geen opvoeding voor migranten maar onderdeel van een inburgeringscursus, wat zo goed als alle landen die met massa-immigratie ondervinden, hebben.

Heel wat landen op de wereld, die niet te maken hebben met massa immigratie, hebben niet eens een integratiebeleid. Want fred... denk maar niet dat jij je als nieuwe inwoner niet zou moeten aanpassen in pakweg Sri Lanka.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 24 december 2015 om 14:35.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 15:04   #13
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is geen opvoeding voor migranten maar onderdeel van een inburgeringscursus, wat zo goed als alle landen die met massa-immigratie ondervinden, hebben.

Heel wat landen op de wereld, die niet te maken hebben met massa immigratie, hebben niet eens een integratiebeleid. Want fred... denk maar niet dat jij je als nieuwe inwoner niet zou moeten aanpassen in pakweg Sri Lanka.
Volgens jou bestaat een inburgeringscursus dus in het moeten aanleren van basis beleefdheidsregels, orde en netheid handhaven, respect leren toepassen, hulp met klem omarmen, .....kennelijk iets dat in hun land van oorsprong zeer zelden op het lijstje van de primaire omgangsvormen staat!

Geen wonder dat het grootste deel van de heilzoekers er zo een potje van maken!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 15:32   #14
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik naar Saudi Arabië ga, krijg ik dan een "ontbeschavingscursus"? Waarin ik leer hoe ik vrouwen met minder respect moet behandelen, hoe het normaal is dat mensen die niet de visie van een woestijnrover volgen de dood riskeren, enzo?
Oud 24 december 2015, 15:40   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Als ik naar Saudi Arabië ga, krijg ik dan een "ontbeschavingscursus"? Waarin ik leer hoe ik vrouwen met minder respect moet behandelen, hoe het normaal is dat mensen die niet de visie van een woestijnrover volgen de dood riskeren, enzo?
Waarom is dat onbeschaafd? mogen wij (in het westen) beslissen wat beschaafd en niet beschaafd is?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 16:16   #16
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom is dat onbeschaafd? mogen wij (in het westen) beslissen wat beschaafd en niet beschaafd is?
Mogen?????

Wij MOETEN!!! Hier beslissen we wat wij als beschaafd ervaren!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 17:22   #17
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
In SA krijg je geen cursus maar word je verondersteld te weten wat niet mag, en als je dan toch niet zou weten dat je best geen fles wijn in je auto hebt liggen, dan leren ze je de les met 1000 zweep-of-stokslagen. Die maken daar allemaal zo geen cinema rond.
Oud 24 december 2015, 18:03   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heel wat landen op de wereld, die niet te maken hebben met massa immigratie, hebben niet eens een integratiebeleid. Want fred...[b] denk maar niet [/B]dat jij je als nieuwe inwoner niet zou moeten aanpassen in pakweg Sri Lanka.
Fred zou zich vanaf de eerste dag aanpassen ......zo hoort het....Fred heeft daar geen cursus voor nodig en heeft nooit gedacht dat hij zich niet zou moeten aanpassen.Daarom zou Fred eerst goed nadenken naar waar te emigreren kwestie van op voorhand een beetje te weten of de levensgewoonten aldaar verenigbaar zijn met zijn verlangens en gewoontes.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 december 2015 om 18:06.
Oud 24 december 2015, 18:10   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me dan wel af waarom al die vluchtelingen niet naar SA Soedan of Jemen lopen als het er daar dan toch even beschaafd als hier aan toegaat....?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 december 2015 om 18:11.
Oud 24 december 2015, 19:07   #20
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Ondanks de belabberde staat van het Westen kunnen wij nog steeds beter beslissen wat beschaafd is dan een bende barbaren die letterlijk nog in de ijzertijd zouden leven als ze niet met hun gat op de olie zaten.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be