![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zappa kijkt met een sarcastische blik terug op Hippies en het onnozele hippiedom.
http://www.youtube.com/watch?v=RLcQG6utIIA Turn and turn Turn and turn We're turning again Turn and turn Turn and turn We're turning again They took a whole bunch of acid So they could see where it's at (it's over there, over there, Over there, over there And underneath also) They lived on a whole bunch of nothing They thought they looked very good They'd never ever worry They were always in a hurry To convince themselves that what they were Was really very groovy Yes, they believed in all the papers And the magazines that defined their folklore They could never laugh At who or what they thought they were Or even what they thought They sorta oughta be They were totally empty (totally empty) And their lives were really useless So what the fuck? They didn't have no sense of humor Now they got nothing left To laugh about Including themselves Turn and turn Turn and turn We're turning again Turn and turn Turn and turn We're turning again They were mellow They were yellow They were wearing smelly blankets They looked like Donovan fans They walkin' 'round With stupid flowers In they hair and everywhere They tried to stuff 'em up the guns Of all the cops And other servants of the law Who tried to push 'em around And later moved 'em down But they were full of all that shit That they believed in So what the fuck? (what the fuck? ) Now I've seen 'em tightenin' up they headbands On the weekend And they get loaded When they came to town They walked around in Greenwich Village To buy posters they could hang up In them smelly little secret Black light bedrooms On long island Singin': "jimi come back!" Now come back and regulate the boy's fuzz-tone Your haze was so purple It caused your axis to be bold as love Now Jimi (feed back) gimme some feedback Come back and feed back on my knapsack You can feed back the fuzz tone from your wah-wah While you bend down And set your stuff on fire Turn and turn Turn and turn We're turning again Turn and turn Turn and turn We're turning again We can turn it around We can do it again We can go back in time Through the canyons of your mind On the Eve of destruction We can act like we are Something really special You just jump in the bath-tub With that other guy Jim And make him be more careful We can visit Big Mama And wrap her on the back When she eats her sandwich (la la la la) We can take care of janis When she gets so depressed She can't take it no more We can laugh at Keith Moon's jokes (ha ha ha ha ha) And the colour tv (ha ha) He threw out the windum From the second floor Everybody come back No one can do it like you used to If you listen to the radio And what they play today You can tell right away: All those assholes really need you! Turn and turn Turn and turn We're turning again Turn and turn Turn and turn We're turning again Turn and turn Turn and turn We're turning again Turn and turn Turn and turn We're turning again
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lennon in Serve yourself een sneer richting de bekering van Dylan naar het Christendom, maar ook op George Harrison's Hara Krishna-gedoe.
http://www.youtube.com/watch?v=oXd25Jqi7G0 You say you found Jesus Christ! He's the only one You say you've found Buddha Sittin' in the sun You say you found Mohammed Facin' to the East You say you found Krishna Dancin' in the street Well there's somethin' missing in this God Almighty stew And it's your mother (your mother, don't forget your mother, la) You got to serve yourself nobody gonna do for you You gotta serve yourself nobody gonna do for you Well you may believe in devils and you may believe in laws But if you don't go out and serve yourself, la, ain't no room service here It's still the same old story A bloody Holy War I fight for love and glory Ain't gonna study war no more I fight for God and country We're gonna set you free or put you back in the Stone Age If you won't be like me - y'get it? You got to serve yourself Ain't nobody gonna do for you You got to serve yourself Ain't nobody gonna do for you Yeah you may believe in devils and you may believe in laws 'But Christ, you're gonna have to serve yourself and that's all there is to it. So get right back here it's in the bloody fridge. God, when I was a kid. Didn't have stuff like this, TV-fuckin' dinners and all that crap. You fuckin' kids (are) all the fuckin' same! Want a fuckin' car now... Lucky to have a pair of shoes!' You tell me you found Jesus. Christ! Well that's great and he's the only one You say you just found Buddha? and he's sittin' on his arse in the sun? You say you found Mohammed? Kneeling on a bloody carpet facin' the East? You say you found Krishna With a bald head dancin' in the street? ('Well Christ, la, you're goin out your bleedin' girth') You got to serve yourself Ain't nobody gonna do for you ('that's right, la, you better get that straight in your fuckin' head') You gotta serve yourself ('you know that, who else is gonna do it for you, it ain't me, kid, I tell you that') Well, you may believe in Jesus, and you may believe in Marx And you may believe in Marks and Spencer's and you maybe believe in bloody Woolworths But there's something missing in this whole bloody stew And it's your mother, your poor bloody mother ('she what bore you in the back bedroom, full of piss and shit and fuckin' midwives. God, you can't forget that all too quick, you know. You should have been in the bloody war, la, and you'da known all about it. Well, I'll tell you something.') It's still the same old story A Holy bloody War, you know, with the Pope and all that stuff I fight for love and glory Ain't gonna study no war, more war I fight for God and country, the Queen and all that We're gonna set you free. yeah? all them "nig-nogs"? sure... Bomb you back into the fuckin' Stone Age If you won't be like me, you know, get down on your knees and pray Well there's somethin' missing in this God Almighty stew And it's your goddamn mother you dirty little git, now get in there and wash yer ears!
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 oktober 2012 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [Chorus]
Met de wijven niks as last Met de wijven niks as last Met de wijven niks as troubles Met de wijven niks as last [2x] Toen Adam was geschapen Zonder zorgen aan z'n been Riep em nor God de vader: "Pa, ik lig hier zo alleen!" "Godverdoeme!" sprak toen God. "Allez vooruit, maar opgepast: Achteraf ni kome bleite Met de wijven niks as last!" [Chorus] Jozef en Maria Hun verhaal is echtig waar Jozef kon er niks van Mor toch kwam den ooievaar Maria zei: "Joseph! Den Heilige Geest hee mij verrast!" En Jozef zei: "Miljaarde! Met die wijven niks as last!" [Chorus] Toen Romeo Juliëtje Zag liggen op de grond Toen pakten em een fles vergif En hij zette z'aan zijne mond Hij nam ne ferme sloek En hij had z'n fles nog vast En z'n leste woorden waren: "Met die wijven niks as last!" [Chorus] De keuning van de Belgen Had een stuk in zijne frak Hij viel van zijne motto En ze staken em in den bak Z'n wijf kwam em bezoeken En zei: "Qu'est-ce que vous êtes pour un kwast" Mor de keuning dieje sprak: "Potverd-d-d-dek Met de w-w-w-wijven niks as l-l-l-last!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Nederlands:Boudewijn de groot op tekst van Lennaert Nijgh.
Hij staat in de sneeuw aan de poort van de stad en prikt de dagen van december op zijn hoed. Hij fluit zijn pluchen lapjeskat want hij heeft last van muizenissen die nesten maken in zijn baard. Maar die laat hem altijd mooi fluiten, het dier preekt ernstig voor de vissen gevallen van een haringkar. Hij lokt de dagen met zijn lied, de dagen vliegen, hij blijft staan. Waar komt hij vandaan? Hij koestert de dagen van rood cellofaan, van glitter en watten en sterrenpapier. Geen mens kent zijn naam. Meester Prikkebeen, Meester Prikkebeen, de mensen lopen langs hem heen, hij blijft alleen, Meester Prikkebeen. Lantaarnopstekers gaan stil door de nacht, hij speelt zijn draailier voor hun harige gezicht. Slaap gerust, sluimer zacht. Een paladijn met zijn soldaten blijft even luisteren naar hem. Toch blijft zijn schotel leeg, ze lachen. Alleen een meisje blijft staan praten, een mager meisje van plezier. Waarom speel jij geen ander lied? Je ogen en je mond zijn koud. Ik weet geen refrein. Ik draag op mijn borsten een sleutel van goud, het licht in mijn oog is een ster die verschiet. Zo kan ik niet zijn. Meester Prikkebeen, Meester Prikkebeen, de mensen lopen langs hem heen, hij blijft alleen, Meester Prikkebeen. Ze danst in de sneeuw en ze speelt tamboerijn terwijl de lapjeskat heel stil de passie preekt. Het geurt naar brood en warme wijn en in de sneeuwnacht bij de ballen verwachten ze het nieuwe jaar. De laatste dag komt aangevlogen, de laatste slagen zijn gevallen. Een vuurpijl spuit de hemel in. En morgen verdwijnen ze over het land. Morgen verdwijnen ze over het land. Het nieuwe jaar is wijd en koel, de bloemenwei is leeg en groen. Nooit zien ze hem weer. Wie weet wat de dagen dit jaar zullen doen. Zij speelt met de kat en hij zwaait met zijn hand. Vaarwel en tot ziens. Vaarwel en tot ziens. Misschien tot ziens. Misschien tot ziens. Meester Prikkebeen, Meester Prikkebeen, de mensen lopen langs hem heen, hij blijft alleen, Meester Prikkebeen.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BAP - Kristallnaach (in het Keuls dialect)
http://www.youtube.com/watch?v=owTXUKWok0w Es kütt vüür, dat ich mein, dat jet klirrt, E Jeräusch, nit ens laut Manchmol klirrt es vertraut Selden su, dat mer't direk durchschaut Mer weed wach, rief die Aure un sieht En'nem Bild zweschen Breughel un Bosch Kei Minsch, dä öm Sirene jet jitt Weil Entwarnung nur half su vill koss Et'rüsch noh Kristallnaach En der Ruhe vür'm Sturm, wat ess dat? Janz klammheimlich verlööß wer die Stadt. Honoratioren inkognito Hasten vorbei, Offiziell sinn die nit jähn dobei, Wenn die Volkssseele - allzeit bereit Richtung Siedepunkt wütet un schreit "Heil - Halali" un grenzenlos geil Noh Vergeltung brüllt, zitternd vor Neid In der Kristallnaach Doch die allles wat anders ess stührt, Die mem Strom schwemme, wie't sich jehührt Ausländer Aussattz sinn Bruchen wer, der se verführt. Un dann rettet kein Kavallerie, Kein Zorro kömmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e "Z" en der Schnie Un fällt lallend vüür Lässigkeit öm; "Na un? - Kristallnaach!" [ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/b/b...tallnaach.html ] En der Kirch met dä Franz Kafka-Uhr, Ohne Zeiger, met Striche drop nur Ließ ne Blinde nem Taube Strubbelpeter vüür Hinger dreifach verriejelter Düür Un dä Wächter 'mem Schlüsselbund hällt Sich em Ähnz für jet wie e Jenie, Weil'er Auswege pulverisiert Un verkäuf jäjen Klaustrophobie En der Kristallnaach. Währenddessen am Maatplatz vielleich, Unmaskiert, hück mem wohre Jeseech, Sammelt Stein, schlief et Mezz, Op die, die schon verpezz Probt dä Lynch-Mob für't jüngste Jereech. Un zem Laade nur flüchtig vertäut - die Galeeren stohn längs unger Dampf - Weet em Hafen op Sklaven jewaat, Op dä Schrott uss dämm ungleiche Kampf Us der Kristallnaach Do, wo Darwin für alles herhällt, Ob mer Minsche verdriev oder quält Do, wo hinger Macht Jeld ess, Wo stark sinn die Welt ess, Vun Kusche un Strammstonn entstellt Wo mer Hymnen om Kamm sujar blööß En barbarischer Gier noh Profit 'Hosianna' un 'Kreuzigt ihn' rööf, Wemmer irjend ne Vorteil drin sieht Ess täglich Kristallnaach
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dylan - Like a rolling stone
http://www.youtube.com/watch?v=cLiLSRKms30 Once upon a time you dressed so fine You threw the bums a dime in your prime, didn't you? People'd call, say, "Beware doll, you're bound to fall" You thought they were all kiddin' you You used to laugh about Everybody that was hangin' out Now you don't talk so loud Now you don't seem so proud About having to be scrounging for your next meal. How does it feel How does it feel To be without a home Like a complete unknown Like a rolling stone? You've gone to the finest school all right, Miss Lonely But you know you only used to get juiced in it And nobody has ever taught you how to live on the street And now you find out you're gonna have to get used to it You said you'd never compromise With the mystery tramp, but know you realize He's not selling any alibis As you stare into the vacuum of his eyes And say do you want to make a deal? How does it feel How does it feel To be on your own With no direction home Like a complete unknown Like a rolling stone? You never turned around to see the frowns on the jugglers and the clowns When they all come down and did tricks for you You never understood that it ain't no good You shouldn't let other people get your kicks for you You used to ride on the chrome horse with your diplomat Who carried on his shoulder a Siamese cat Ain't it hard when you discover that He really wasn't where it's at After he took from you everything he could steal. How does it feel How does it feel To be on your own With no direction home Like a complete unknown Like a rolling stone? Princess on the steeple and all the pretty people They're drinkin', thinkin' that they got it made Exchanging all kinds of precious gifts and things But you'd better lift your diamond ring, you'd better pawn it babe You used to be so amused At Napoleon in rags and the language that he used Go to him now, he calls you, you can't refuse When you ain't got nothing, you got nothing to lose You're invisible now, you got no secrets to conceal. How does it feel How does it feel To be on your own With no direction home Like a complete unknown Like a rolling stone?
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 oktober 2012 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn hemel blauw met gouden harp
Mijn wolkentorens, ijskristallen Kometen, manen en planeten, aah alles draait om mij En door de witte wolkenpoort tot diep onder de golven Boort mijn vuur, mijn liefde, zich in de aarde En bij het water speelt een kind En alle schelpen die het vindt gaan blinken als ik lach 'k Hou van je warmte op mijn gezicht Ik hou van de koperen kleur van je licht Ik geef je water in mijn hand En schelpen uit het zoute zand Ik heb je lief, zo lief Ik scheur de rotsen met mijn stralen Verhoog de meren in de dalen en Onweersluchten doe ik vluchten, aah als de regen valt Verberg je ogen in een hand Voordat m'n glimlach ze verbrandt M'n vuur, m'n liefde, mijn gouden ogen 't Is beter als je nog wat wacht Want even later komt de nacht en schijnt de koele maan De nacht is te koud, de maan te grijs Toe neem me toch mee naar je hemelpaleis Daar wil ik zijn alleen met jou En stralen in het hemelblauw Ik heb je lief, zo lief Als ik de aarde ga verwarmen Laat ik haar leven in m'n armen Van sterren weefde ik het verre, aah het noorderlicht Maar soms ben ik als kolkend lood Ik ben het leven en de dood In vuur, in liefde, in alle tijden M'n kind ik troost je, kijk omhoog Vandaag span ik mijn regenboog Die is alleen voor jou Nee nooit sta ik een seconde stil 'k Wil liever branden neem me mee Geen mens kan mij dwingen wanneer ik niet wil Wanneer je vanavond gaat slapen in zee Geen leven dat ik niet begon En vliegen langs jouw hemelbaan Je kunt niet houden van de zon Ik wil niet meer bij jou vandaan Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Pink Floyd
High hopes Beyond the horizon of the place we lived when we were young In a world of magnets and miracles Our thoughts strayed constantly and without boundary The ringing of the division bell had begun Along the Long Road and on down the Causeway Do they still meet there by the Cut There was a ragged band that followed in our footsteps Running before time took our dreams away Leaving the myriad small creatures trying to tie us to the ground To a life consumed by slow decay The grass was greener The light was brighter With friends surrounded The nights of wonder Looking beyond the embers of bridges glowing behind us To a glimpse of how green it was on the other side Steps taken forwards but sleepwalking back again Dragged by the force of some inner tide At a higher altitude with flag unfurled We reached the dizzy heights of that dreamed of world Encumbered forever by desire and ambition There's a hunger still unsatisfied Our weary eyes still stray to the horizon Though down this road we've been so many times The grass was greener The light was brighter The taste was sweeter The nights of wonder With friends surrounded The dawn mist glowing The water flowing The endless river Forever and ever |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "belgische" inzending voor het songfestival...
![]() Rendez Vous maar de maat is vol en mn kop is toe Rendez Vous maar de maat is vol en mn kop is toe Rendez Vous Rendez Vous Rendez Vous maar de maat is vol Rendez Vous maar de maat is vol en mn kop is toe Rendez Vous maar de maat is vol en mn kop is toe Rendez Vous Rendez Vous Rendez Vous maar de maat is vol Rendez Vous maar de maat is vol en mn kop is toe |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brel, in een vertaling door Ernst van Altena!
http://www.youtube.com/watch?v=F6vSjSUbSS0 Wanneer de Noordzee koppig breekt aan hoge duinen En witte vlokken schuim uiteenslaan op de kruinen Wanneer de norse vloed beukt aan het zwart basalt En over dijk en duin de grijze nevel valt Wanneer bij eb het strand woest is als een woestijn En natte westenwinden gieren van venijn Dan vecht mijn land, mijn vlakke land Wanneer de regen daalt op straten, pleinen, perken Op dak en torenspits van hemelhoge kerken Die in dit vlakke land de enige bergen zijn Wanneer onder de wolken mensen dwergen zijn Wanneer de dagen gaan in domme regelmaat En bolle oostenwind het land nog vlakker slaat Dan wacht mijn land, mijn vlakke land Wanneer de lage lucht vlak over 't water scheert Wanneer de lage lucht ons nederigheid leert Wanneer de lage lucht er grijs als leisteen is Wanneer de lage lucht er vaal als keileem is Wanneer de noordenwind de vlakte vierendeelt Wanneer de noordenwind er onze adem steelt Dan kraakt mijn land, mijn vlakke land Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon En elke Vlaamse vrouw flaneert in zon-japon Wanneer de eerste spin zijn lentewebben weeft Of dampende het veld in juli-zonlicht beeft Wanneer de zuidenwind er schatert door het graan Wanneer de zuidenwind er jubelt langs de baan Dan juicht mijn land, mijn vlakke lan
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals Jacques Brel, nu in een vertaling van Mort Shuman
Scott Walker - Jackie http://www.youtube.com/watch?v=CUS1XDIIhTE And if one day I should become A singer with a Spanish bum Who sings for women of great virtue I'd sing to them with a guitar I borrowed from a coffee bar Well, what you don't know doesn't hurt you My name would be Antonio And all my bridges I would burn And when I gave them some they'd know I'd expect something in return I'd have to get drunk every night And talk about virility With some old grandmother That might be decked out like a Christmas tree And though pink elephants I'd see Though I'd be drunk as I could be Still I would sing my song to me About the time they called me "Jacky" If I could be for only an hour If I could be for an hour every day If I could be for just one little hour Cute in a stupid ass way And if I joined the social whirl Became procurer of young girls Then i would have my own bordellos My record would be number one And I'd sell records by the ton All sung by many other fellows My name would then be handsome Jack And I'd sell boats of opium Whisky that came from Twickenham Authentic queers And phony virgins If I had banks on every finger A finger in every country And every country ruled by me I'd still know where I'd want to be Locked up inside my opium den Surrounded by some china men I'd sing the song that I sang then About the time they called me "Jacky" If I could be for only an hour If I could be for an hour every day If I could be for just one little hour Cute in a stupid ass way Now, tell me, wouldn't it be nice That if one day in paradise I'd sing for all the ladies up there And they would sing along with me And we be so happy there to be Cos' down below is really nowhere My name would then be Junipher Then I would know where I was going And then I would become all knowing My beard so very long and flowing If I became deaf, dumb and blind (was: If I could play deaf, dumb and blind) Because I pitied all mankind And broke my heart to make things right I know that every single night When my angelic work was through The angels and the Devil too Would sing my childhood song to me About the time they called me "Jacky" If I could be for only an hour If I could be for an hour every day If I could be for just one little hour Cute in a stupid ass way
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 oktober 2012 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Byrds - Turn turn turn
http://www.youtube.com/watch?v=V6jxxagVEO4 Words-adapted by Pete Seeger from The Bible, book of Ecclesiastes Music-Pete Seeger To Everything (Turn, Turn, Turn) There is a season (Turn, Turn, Turn) And a time to every purpose, under Heaven A time to be born, a time to die A time to plant, a time to reap A time to kill, a time to heal A time to laugh, a time to weep To Everything (Turn, Turn, Turn) There is a season (Turn, Turn, Turn) And a time to every purpose, under Heaven A time to build up, a time to break down A time to dance, a time to mourn A time to cast away stones, a time to gather stones together To Everything (Turn, Turn, Turn) There is a season (Turn, Turn, Turn) And a time to every purpose, under Heaven A time of love, a time of hate A time of war, a time of peace A time you may embrace, a time to refrain from embracing To Everything (Turn, Turn, Turn) There is a season (Turn, Turn, Turn) And a time to every purpose, under Heaven A time to gain, a time to lose A time to rend, a time to sew A time for love, a time for hate A time for peace, I swear it's not too lat
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hazes: Moet ik jou niet kenne Van een reisje in de Ardenne
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de tijd geworpen, vergeten paradijs Van duizend kleine dorpen, onder wolken, grauw en grijs Met donkergroene heuvels, vervagend in de lucht Soms wondermooi beschilderd, met een witte duivenvlucht En nergens valt de regen zo mals en ruisend neer En nergens gaat de wind zo liefdevol, zo zacht tekeer Hij krijgt de vrije ruimte, want als een open hand Zacht golvend als water, is Vlaanderen, m'n land Luisterend naar de regen, die langzaam neder zijgt Luisterend naar de nacht, die in 't duister hijgt Word ik een kuil vol dromen, verglijdend langs de tijd Ik hoor rivieren stromen en zingen van tederheid Want, golvend als het water ligt mijn land aan de zee Zij neemt papieren bootjes, al dansend, met zich mee Die ik, als knaap, liet varen, beladen met een droom Maar die nooit weder kwamen, zij bleven enkel droom Misschien dat zij vernamen, m'n kinderlijk verdriet Want alle winden zingen een wild en lachend lied Zij schuurden langs de velden, en langs 't wassend graan En laten de papavers, vol rode vensters slaan Soms breekt de hemel open, vol gouden zonnelicht De wijde vlakten worden een heerlijk vergezicht Begrensd met groene bomen, waarop de hemel rust Vol donkerblauwe dromen, vol tijdeloze rust Uit de tijd geworpen, vergeten paradijs Van duizend kleine dorpen, onder wolken, grauw en grijs Met donkergroene heuvels, vervagend in de lucht Soms wondermooi beschilderd, met een witte duivenvlucht En nergens valt de regen zo mals en ruisend neer En nergens gaat de wind zo liefdevol, zo zacht tekeer Hij krijgt de vrije ruimte, want als een open hand Zacht golvend als water, is Vlaanderen, m'n land
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 oktober 2012 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel van de draad is:
"Goeie teksten van in de popmuziek" Maar iedereen post hier zwakke tot middelmatige teksten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris