![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() En de stoet van islamkenners, politieke en justitiële en dwergen kwam weer
langs de toverdoos om te betuigen dat men geschokt was door de fundamentalistische moord op Theo van Gogh. Blijkbaar leven ze daar permanent in shocktoestand, maar handelen ho maar! Ze zijn nog steeds in de minderheid, maar ze maken hier nu al reeds lang de dienst uit omdat verantwoordelijke hun plicht verzaken. Erger nog misdragende Marokkanen worden keer op keer beloond zoals nu weer een groep die van de Gemeente Amsterdam een jeugdhonk, of ze krijgen snoepreisjes aangeboden of weet ik wat niet allemaal. Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of vond men dat te "stigmatiserend"? Het is nog slechts een kwestie van tijd alvorens we in Libanese toestanden zullen belanden. Waarnemer |
![]() |
#2 |
|
![]() "Waarnemen" <[email protected]> wrote > Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de > moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of > vond > men dat te "stigmatiserend"? Ik heb ook geen journalist de vraag horen stellen naar het opleidingsniveau van de verdachte. Terwijl uit statistisch onderzoek toch duidelijk blijkt dat lager opgeleiden sneller naar de wapens grijpen. Laten we die groep eens aanpakken! Ook heb ik geen vraag gehoord naar de medische of psychische toestand van de verdachte, naar zijn lidmaatschap van bepaalde sportscholen, zijn favoriete tv-programma's, muziek en computerspelletjes. Al die eigenschappen zouden van grote invloed kunnen zijn geweest op hoe hij tot zijn daad is gekomen. Zou ernaar vragen te stigmatiserend zijn wellicht? E Tolstoj |
![]() |
#3 |
|
![]() On Tue, 2 Nov 2004 14:10:22 +0100, "Waarnemen" <[email protected]>
wrote: >Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de >moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of >vond >men dat te "stigmatiserend"? > >Het is nog slechts een kwestie van tijd alvorens we in Libanese toestanden >zullen belanden. Op de NL tv heeft men al verschillende malen voorzichtig toegegeven dat de dader een allochtoon/vreemdeling/arabisch persoon is... |
![]() |
#4 |
|
![]() "E Tolstoj" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] i.nl... > > "Waarnemen" <[email protected]> wrote > > Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de > > moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of > > vond > > men dat te "stigmatiserend"? > > Ik heb ook geen journalist de vraag horen stellen naar het opleidingsniveau > van de verdachte. Terwijl uit statistisch onderzoek toch duidelijk blijkt > dat lager opgeleiden sneller naar de wapens grijpen. Laten we die groep eens > aanpakken! > > Ook heb ik geen vraag gehoord naar de medische of psychische toestand van de > verdachte, > naar zijn lidmaatschap van bepaalde sportscholen, zijn favoriete > tv-programma's, muziek en computerspelletjes. > > Al die eigenschappen zouden van grote invloed kunnen zijn geweest op hoe hij > tot zijn daad is gekomen. > Zou ernaar vragen te stigmatiserend zijn wellicht? > > E Tolstoj > > > Als blijkt dat het opleidingsniveau een rol speelt bij misdaadcijfers, dat men dat dan zegt en dat men daar maatregelen tegen neemt. Als blijkt dat een medische of psychische toestand een rol speelt bij misdaadcijfers, dat men dat dan zegt en dat men er conclusies uit trekt. Als blijkt dat veel ongevallen veroorzaakt worden door chauffeurs in dronken toestand, dat men dat dan in grote letters in de krant vermeldt en dat men daar dan conclusies uit trekt. Als blijkt dat de afkomst en het feit dat iemand in allochtone-milieus verkeert een rol speelt bij misdaadcijfers, overlastcijfers enz. dat men dat dan zegt en er conclusies uit trekt. Alleen dat laatste mag blijkbaar niet want dan is men een racist. O. |
![]() |
#5 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 2 Nov 2004 14:10:22 +0100, "Waarnemen" <[email protected]> > wrote: > >>Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de >>moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of >>vond >>men dat te "stigmatiserend"? >> >>Het is nog slechts een kwestie van tijd alvorens we in Libanese toestanden >>zullen belanden. > > Op de NL tv heeft men al verschillende malen voorzichtig toegegeven > dat de dader een allochtoon/vreemdeling/arabisch persoon is... > Dat is dan nog altijd beter dan onze VRT . Als het al in het nieuws zou komen dan zou men nooit weten of het om een Marokkaan zou gaan laat staan zijn motieven. |
![]() |
#6 |
|
![]() "E Tolstoj" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Waarnemen" <[email protected]> wrote >> Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de >> moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of >> vond >> men dat te "stigmatiserend"? > > Ik heb ook geen journalist de vraag horen stellen naar het > opleidingsniveau van de verdachte. Terwijl uit statistisch onderzoek toch > duidelijk blijkt dat lager opgeleiden sneller naar de wapens grijpen. > Laten we die groep eens aanpakken! Ja hoger opgeleiden nemen eerder het vliegtuig, kijk maar naar 9/11 |
![]() |
#7 |
|
![]() On Tue, 02 Nov 2004 15:19:11 GMT, "Nerdhater" <[email protected]> wrote:
>> Op de NL tv heeft men al verschillende malen voorzichtig toegegeven >> dat de dader een allochtoon/vreemdeling/arabisch persoon is... >> >Dat is dan nog altijd beter dan onze VRT . Als het al in het nieuws zou >komen dan zou men nooit weten of het om een Marokkaan zou gaan laat staan >zijn motieven. Jawel hoor. Als ge geen afkomst vermelden kan je zeker zijn dat het van vreemde afkomst is :-) |
![]() |
#8 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 02 Nov 2004 15:19:11 GMT, "Nerdhater" <[email protected]> wrote: > >>> Op de NL tv heeft men al verschillende malen voorzichtig toegegeven >>> dat de dader een allochtoon/vreemdeling/arabisch persoon is... >>> >>Dat is dan nog altijd beter dan onze VRT . Als het al in het nieuws zou >>komen dan zou men nooit weten of het om een Marokkaan zou gaan laat staan >>zijn motieven. > > Jawel hoor. Als ge geen afkomst vermelden kan je zeker zijn dat het > van vreemde afkomst is :-) > Als je het zo bekijkt! Tja,. |
![]() |
#9 |
|
![]() "Waarnemen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > En de stoet van islamkenners, politieke en justitiële en dwergen kwam weer > langs de toverdoos om te betuigen dat men geschokt was door de > fundamentalistische > moord op Theo van Gogh. Blijkbaar leven ze daar permanent in shocktoestand, > maar handelen ho maar! > > Ze zijn nog steeds in de minderheid, maar ze maken hier nu al reeds lang de > dienst uit omdat verantwoordelijke hun plicht verzaken. Erger nog > misdragende > Marokkanen worden keer op keer beloond zoals nu weer een groep die van de > Gemeente Amsterdam een jeugdhonk, of ze krijgen snoepreisjes aangeboden of > weet ik wat niet allemaal. > > Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de > moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of > vond > men dat te "stigmatiserend"? > > Het is nog slechts een kwestie van tijd alvorens we in Libanese toestanden > zullen belanden. > > > Waarnemer > > Het zal niet al te lang meer duren voordat de pleuris echt goed uitbreekt. Ik heb mijn mes geslepen en lust ze rauw. Geert > > > > > > |
![]() |
#10 |
|
![]() Geert stelde de volgende uitleg voor :
> "Waarnemen" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> En de stoet van islamkenners, politieke en justitiële en dwergen kwam weer >> langs de toverdoos om te betuigen dat men geschokt was door de >> fundamentalistische >> moord op Theo van Gogh. Blijkbaar leven ze daar permanent in shocktoestand, >> maar handelen ho maar! >> >> Ze zijn nog steeds in de minderheid, maar ze maken hier nu al reeds lang de >> dienst uit omdat verantwoordelijke hun plicht verzaken. Erger nog >> misdragende >> Marokkanen worden keer op keer beloond zoals nu weer een groep die van de >> Gemeente Amsterdam een jeugdhonk, of ze krijgen snoepreisjes aangeboden of >> weet ik wat niet allemaal. >> >> Ik heb niet één journalist de vraag horen stellen naar de afkomst van de >> moordenaar. Ging men er al van uit uit welke hoek de moordenaar kwam of >> vond >> men dat te "stigmatiserend"? >> >> Het is nog slechts een kwestie van tijd alvorens we in Libanese toestanden >> zullen belanden. >> >> >> Waarnemer >> >> > > Het zal niet al te lang meer duren voordat de pleuris echt goed uitbreekt. > Ik heb mijn mes geslepen en lust ze rauw. > > Geert Mijn S&W .357 ligt ook niet ver -- Dit is een automatische handtekening van MesNews. Site : http://mesnews.no-ip.com |