![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Vinck, over en uit
Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een grimmige grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van de voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet noodzakelijk volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare spanning" is van hetzelfde kaliber. In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet over de tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, niet over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was een nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de juiste man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het redden van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte sanering, maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele dieren. Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. http://vlaamsblok.be/actualiteit_week_131.shtml#vin -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#2 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vinck, over en uit > > Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een grimmige > grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning > gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van de > voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer > Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de > historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet noodzakelijk > volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare spanning" > is van hetzelfde kaliber. > > In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister > Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet over de > tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, niet > over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de > schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was een > nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig > beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de > politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de juiste > man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de > efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het redden > van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte sanering, > maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de > bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele dieren. > Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. > > http://vlaamsblok.be/actualiteit_week_131.shtml#vin Beetje een raar einde: ik had iets verwacht van: 'wij zouden dit zo of zo doen', maar niets daarvan. Dus: ja, en...? |
![]() |
#3 |
|
![]() "MutsiPrutsi" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Vinck, over en uit >> >> Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een >> grimmige >> grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning >> gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van de >> voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer >> Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de >> historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet >> noodzakelijk >> volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare > spanning" >> is van hetzelfde kaliber. >> >> In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister >> Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet over > de >> tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, > niet >> over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de >> schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was >> een >> nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig >> beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de >> politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de > juiste >> man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de >> efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het > redden >> van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte >> sanering, >> maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de >> bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele >> dieren. >> Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. >> >> http://vlaamsblok.be/actualiteit_week_131.shtml#vin > > Beetje een raar einde: ik had iets verwacht van: 'wij zouden dit zo of zo > doen', maar niets daarvan. > Dus: ja, en...? > > En ? Ik verwacht uw oplossing, uw politieke correcten zetelen in de belzieke regering, zij hebben de putten gemaakt, laat zij ze maar terug vullen. Ik zou voorstellen Di Rupo als afgevaardigd bestuurder aan te stellen. Alle spoorwegpersoneel moet dan wel binnen d ekorste tijd perfect 3 talig zijn 1e taal Frans 2e taal Waals 3e taal PS Frans Eh ja, Belgacom aandelen zijn nog maar eens verkocht om uw politiek correcte putten op te vullen. Raar dat jij hiervan hier geen melding maakt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#4 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vinck, over en uit > > Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een grimmige > grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning > gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van de > voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer > Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de > historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet noodzakelijk > volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare spanning" > is van hetzelfde kaliber. > > In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister > Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet over de > tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, niet > over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de > schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was een > nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig > beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de > politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de juiste > man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de > efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het redden > van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte sanering, > maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de > bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele dieren. > Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiiggggggg ! De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de Nederlandstalige Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er door de mestkevers weer bijgehaald ? De Belgische Franstaligen ! Dat kan inderdaad alleen maar in België. Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we niet meer zo voor schut voor de rest van de wereld. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Vinck, over en uit >> >> Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met >> een grimmige >> grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare >> spanning >> gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste >> eufemisme van de >> voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse >> keizer >> Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde >> met de >> historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet >> noodzakelijk >> volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks >> "vruchtbare > spanning" >> is van hetzelfde kaliber. >> >> In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn >> voogdijminister >> Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. >> Niet over > de >> tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan >> de NMBS, > niet >> over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, >> niet over de >> schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. >> Vinck was een >> nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, >> zorgvuldig >> beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal >> haaks op de >> politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. >> Niet de > juiste >> man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. >> Niet de >> efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. >> Niet het > redden >> van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de >> echte sanering, >> maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de >> bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn >> nobele dieren. >> Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke >> zwijnenstal. > > Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiiggggggg ! (kuchje). Waarom? > De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de > Nederlandstalige > Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er > door de > mestkevers weer bijgehaald ? > De Belgische Franstaligen ! Vanzelfsprekend. Een Belgisch minister -- zijn taalaanhorigheid doet daarbij niet in het minst terzake -- is immers vooral geïnteresseerd in het bestendigen van de Belgische status quo, dit is het overpompen van 11 miljard euro per jaar van ene landsgedeelte naar het andere. En dat laatste is nu eenmaal franstalig. > Dat kan inderdaad alleen maar in België. Inderdaad! Geen land ter wereld doet ons zulk een massieve en nutteloze geldoverdracht na. Weinig landen houden er ook zulk een politieke spoorwegmaatschappij op na. > Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we > niet meer zo > voor schut voor de rest van de wereld. Verboden? Wanneer? Was jij dan geen democraat ? I<rokkebaas |
![]() |
#6 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we niet meer zo > voor schut voor de rest van de wereld. En wie of wat gaat er daarna verboden worden.???? De NV-A??? Omdat die het aandurven om een bedrag te noemen in de transfers tussen Vlaanderen en de PS staat "La Wallonie"??? Het CD&V???? Omdat die het aandurven om meer vliegtuigen te laten vliegen over Brussel??? En daarmee de PS ambeteren???? De VLD???? Omdat die de negerkes onnozelaars vinden??? En dat niet naar de goesting van de PS is???? Natuurlijk niet de SP.a. Want iedereen weet dat "Steve Castro Stunt" de vloer oplikt voor de voeten van uwe majesteit Di Rupo. Kortom, uw denkwereld is precies ook niet al te democratisch. -- De groeten Jan http://westhinder.navy.be > > |
![]() |
#7 |
|
![]() "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Vinck, over en uit > >> > >> Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met > >> een grimmige > >> grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare > >> spanning > >> gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste > >> eufemisme van de > >> voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse > >> keizer > >> Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde > >> met de > >> historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet > >> noodzakelijk > >> volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks > >> "vruchtbare > > spanning" > >> is van hetzelfde kaliber. > >> > >> In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn > >> voogdijminister > >> Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. > >> Niet over > > de > >> tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan > >> de NMBS, > > niet > >> over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, > >> niet over de > >> schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. > >> Vinck was een > >> nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, > >> zorgvuldig > >> beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal > >> haaks op de > >> politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. > >> Niet de > > juiste > >> man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. > >> Niet de > >> efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. > >> Niet het > > redden > >> van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de > >> echte sanering, > >> maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de > >> bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn > >> nobele dieren. > >> Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke > >> zwijnenstal. > > > > Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiiggggggg ! > > (kuchje). Waarom? > > > De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de > > Nederlandstalige > > Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er > > door de > > mestkevers weer bijgehaald ? > > De Belgische Franstaligen ! > > Vanzelfsprekend. Een Belgisch minister -- zijn taalaanhorigheid > doet daarbij niet in het minst terzake -- is immers vooral > geïnteresseerd in het bestendigen van de Belgische status quo, dit > is het overpompen van 11 miljard euro per jaar van ene > landsgedeelte naar het andere. En dat laatste is nu eenmaal > franstalig. > > > Dat kan inderdaad alleen maar in België. > > Inderdaad! Geen land ter wereld doet ons zulk een massieve en > nutteloze geldoverdracht na. Weinig landen houden er ook zulk een > politieke spoorwegmaatschappij op na. > > > Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we > > niet meer zo > > voor schut voor de rest van de wereld. > > Verboden? Wanneer? Was jij dan geen democraat ? > > I<rokkebaas heb je nu echt niet een klein plaatsje meer over in je vergeetput, Krokke ? hedwig |
![]() |
#8 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > heb je nu echt niet een klein plaatsje meer over in je > vergeetput, Krokke ? Euhh? Welke vergeetput? 'n Plaatsje voor wie? I<rokkebaas |
![]() |
#9 |
|
![]() "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > heb je nu echt niet een klein plaatsje meer over in je > > vergeetput, Krokke ? > > Euhh? Welke vergeetput? 'n Plaatsje voor wie? > > I<rokkebaas tja, ik wist niet dat ik er een tekeningetje bij moest maken ... hedwig maar Dixit zit bij mij al lang om genade te smeken vanuit de killfile. |
![]() |
#10 |
|
news:[email protected] i.nl... > > "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in >> bericht >> news:[email protected] i.nl... >> >> > heb je nu echt niet een klein plaatsje meer over in je >> > vergeetput, Krokke ? >> >> Euhh? Welke vergeetput? 'n Plaatsje voor wie? >> >> I<rokkebaas > > > tja, ik wist niet dat ik er een tekeningetje bij moest maken ... > > hedwig > > maar Dixit zit bij mij al lang om genade te smeken vanuit de > killfile. Neen gij! Dixit is een aardige supertroll die zo gemakkelijk te doorprikken is. En telkens komt hij na een tijdje weer opgelapt en opgeblazen terug. Voor geen goud zou ik hem willen missen. I<rokkebaas |
![]() |
#11 |
|
![]() "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > > "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht > > news:[email protected] i.nl... > >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in > >> bericht > >> news:[email protected] i.nl... > >> > >> > heb je nu echt niet een klein plaatsje meer over in je > >> > vergeetput, Krokke ? > >> > >> Euhh? Welke vergeetput? 'n Plaatsje voor wie? > >> > >> I<rokkebaas > > > > > > tja, ik wist niet dat ik er een tekeningetje bij moest maken ... > > > > hedwig > > > > maar Dixit zit bij mij al lang om genade te smeken vanuit de > > killfile. > > Neen gij! Dixit is een aardige supertroll die zo gemakkelijk te > doorprikken is. En telkens komt hij na een tijdje weer opgelapt en > opgeblazen terug. Voor geen goud zou ik hem willen missen. > > I<rokkebaas je hebt teveel mededogen voor de mensch ... hedwig |
![]() |
#12 |
|
news:[email protected] i.nl... > > "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> Neen gij! Dixit is een aardige supertroll die zo gemakkelijk te >> doorprikken is. En telkens komt hij na een tijdje weer opgelapt >> en >> opgeblazen terug. Voor geen goud zou ik hem willen missen. > > je hebt teveel mededogen voor de mensch ... Ge vergist u: ik amuseer mij graag. En hoe hard Dixit hier ook de rotzak uithangt, IRL is hij een fijne kerel hoor. Hebben we niet allemaal ergens een donkere zijde? I<rokkebaas |
![]() |
#13 |
|
![]() On Fri, 29 Oct 2004 14:11:35 GMT, "Dixit" <[email protected]>
wrote: > >"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> Vinck, over en uit >> >> Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een grimmige >> grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning >> gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van de >> voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer >> Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de >> historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet noodzakelijk >> volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare >spanning" >> is van hetzelfde kaliber. >> >> In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister >> Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet over >de >> tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, >niet >> over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de >> schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was een >> nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig >> beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de >> politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de >juiste >> man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de >> efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het >redden >> van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte sanering, >> maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de >> bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele dieren. >> Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. > >Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiigggggg g ! > >De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de Nederlandstalige >Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er door de >mestkevers weer bijgehaald ? >De Belgische Franstaligen ! >Dat kan inderdaad alleen maar in België. >Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we niet meer zo >voor schut voor de rest van de wereld. > Neuh tuurlijk kan dat niet, meneer Luc Lallemand is een Vlaming zeker? :-) Of dacht jij dat ons "Vlaamse sos die zou moeten kunnen tellen" op zijn eentje de boel runt en de PS slechts toekijkt? Als je de krant(en) leest, analyseer jij ooit wat er staat? Het is overduidellijk dat de PS alweer zijn zin gekregen heeft. dL |
![]() |
#14 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... | | "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht | news:[email protected]... | > Vinck, over en uit | > | > Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een grimmige | > grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning | > gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van de | > voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer | > Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de | > historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet noodzakelijk | > volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare | spanning" | > is van hetzelfde kaliber. | > | > In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister | > Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet over | de | > tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, | niet | > over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de | > schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was een | > nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig | > beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de | > politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de | juiste | > man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de | > efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het | redden | > van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte sanering, | > maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de | > bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele dieren. | > Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. | | Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiiggggggg ! | | De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de Nederlandstalige | Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er door de | mestkevers weer bijgehaald ? | De Belgische Franstaligen ! | Dat kan inderdaad alleen maar in België. | Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we niet meer zo | voor schut voor de rest van de wereld. | Ja dat is juist, moest het VB weg zijn er zou niet meer in de beerputten geroerd worden! Iedereen zou zijn zakken vullen en zwijgen! Wat ik ook gehoord heb (van Van de Lanotte in Ter Zake) is dat er boven de (nieuwe) direkteurs nog een 'beheerraad' is (ik geloof toch dat dat de naam was), samengesteld uit de politieke partijen van de huidige regering. Dus zuiver politieke vriendjes die niks afweten van spoorwegen (waarschijnlijk over iets anders ook niet). Maar wil er me eens iemand zeggen wat die zakkenvullers daar dan eigenlijk zitten te doen! |
![]() |
#15 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht >> news:[email protected] i.nl... >> > >> > "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht >> > news:[email protected] i.nl... >> >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in >> >> bericht >> >> news:[email protected] i.nl... >> >> >> >> > heb je nu echt niet een klein plaatsje meer over in je >> >> > vergeetput, Krokke ? >> >> >> >> Euhh? Welke vergeetput? 'n Plaatsje voor wie? >> >> >> >> I<rokkebaas >> > >> > >> > tja, ik wist niet dat ik er een tekeningetje bij moest maken ... >> > >> > hedwig >> > >> > maar Dixit zit bij mij al lang om genade te smeken vanuit de >> > killfile. >> >> Neen gij! Dixit is een aardige supertroll die zo gemakkelijk te >> doorprikken is. En telkens komt hij na een tijdje weer opgelapt en >> opgeblazen terug. Voor geen goud zou ik hem willen missen. >> >> I<rokkebaas > > > je hebt teveel mededogen voor de mensch ... > > hedwig > Dixit is een man met twee gezichten. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#16 |
|
![]() "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> >> "I<rokkebaas" <mijnnick at advalvas.be> schreef in bericht >> news:[email protected] i.nl... > >>> Neen gij! Dixit is een aardige supertroll die zo gemakkelijk te >>> doorprikken is. En telkens komt hij na een tijdje weer opgelapt en >>> opgeblazen terug. Voor geen goud zou ik hem willen missen. >> >> je hebt teveel mededogen voor de mensch ... > > Ge vergist u: ik amuseer mij graag. > En hoe hard Dixit hier ook de rotzak uithangt, IRL is hij een fijne kerel > hoor. Hebben we niet allemaal ergens een donkere zijde? > IRL is hij een tweezak, dat bewijst zijn gedrag hier en IRL Ik zie niet in dat men zich IRL anders zou gedragen dan hier, of men moet iemand zijn *met gespleten tong* zoals mijn broeders de Indianen plegen te zeggen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#17 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Dixit is een man met twee gezichten. > > Ghingis Khan ik krijg maagpijn bij het lezen van zoveel in-slechte dommigheid. hedwig |
![]() |
#18 |
|
![]() "depol" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > | > | "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > | news:[email protected]... > | > Vinck, over en uit > | > > | > Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een > grimmige > | > grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare spanning > | > gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van > de > | > voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer > | > Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de > | > historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet > noodzakelijk > | > volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare > | spanning" > | > is van hetzelfde kaliber. > | > > | > In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn voogdijminister > | > Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet > over > | de > | > tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de NMBS, > | niet > | > over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over de > | > schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was > een > | > nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, zorgvuldig > | > beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op de > | > politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de > | juiste > | > man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de > | > efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het > | redden > | > van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte > sanering, > | > maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de > | > bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele > dieren. > | > Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. > | > | Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiiggggggg ! > | > | De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de > Nederlandstalige > | Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er door de > | mestkevers weer bijgehaald ? > | De Belgische Franstaligen ! > | Dat kan inderdaad alleen maar in België. > | Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we niet meer zo > | voor schut voor de rest van de wereld. > | > > Ja dat is juist, moest het VB weg zijn er zou niet meer in de beerputten > geroerd worden! Iedereen zou zijn zakken vullen en zwijgen! > > Wat ik ook gehoord heb (van Van de Lanotte in Ter Zake) is dat er boven de > (nieuwe) direkteurs nog een 'beheerraad' is (ik geloof toch dat dat de naam > was), samengesteld uit de politieke partijen van de huidige regering. Dus > zuiver politieke vriendjes die niks afweten van spoorwegen (waarschijnlijk > over iets anders ook niet). Maar wil er me eens iemand zeggen wat die > zakkenvullers daar dan eigenlijk zitten te doen! Retorische vraag ? Nieuwe politiek bedrijven natuurlijk ... hedwig |
![]() |
#19 |
|
![]() "depol" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > | > | "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > | news:[email protected]... > | > Vinck, over en uit > | > > | > Bij zijn afscheid zei ontslagnemend NMBS-baas Karel Vinck met een > grimmige > | > grijns: "Tussen mij en de minister heeft altijd een vruchtbare > spanning > | > gehangen". Daarmee verdient hij een prijs voor het beste eufemisme van > de > | > voorbije honderd jaar. De vorige recordhouder was de Japanse keizer > | > Hirohito, die in 1945 de capitulatie van zijn land aankondigde met de > | > historische woorden: "De krijgsverrichtingen hebben zich niet > noodzakelijk > | > volledig in het voordeel van Japan ontwikkeld". Vincks "vruchtbare > | spanning" > | > is van hetzelfde kaliber. > | > > | > In werkelijkheid lag Vinck voortdurend overhoop met zijn > voogdijminister > | > Vande Lanotte. Ze raakten het over geen enkel beleidspunt eens. Niet > over > | de > | > tariefverhogingen, niet over de levering van elektriciteit aan de > NMBS, > | niet > | > over de benoemingen, niet over de nieuwe bedrijfsstructuur, niet over > de > | > schuldenberg. Die conflicten waren eigenlijk onvermijdelijk. Vinck was > een > | > nuchtere bedrijfsleider, die dacht in termen van efficiëntie, > zorgvuldig > | > beheer en het beperken van de verliezen. Dat stond allemaal haaks op > de > | > politieke manier van denken. Daar gelden andere prioriteiten. Niet de > | juiste > | > man op de juiste plaats, maar het beste politieke vriendje. Niet de > | > efficiëntie, maar de bestendiging van de Waalse dominantie. Niet het > | redden > | > van het bedrijf, maar het paaien van de vakbonden. Niet de echte > sanering, > | > maar het redden van zoveel mogelijk Franstalige postjes. In de > | > bedrijfswereld was Vinck een raspaard. Maar raspaarden zijn nobele > dieren. > | > Zij komen meestal niet tot hun recht in een politieke zwijnenstal. > | > | Waaaaaaaaaaaaaannnnnnzzzzinnnnnnniiiiiiiiggggggg ! > | > | De Nederlandstalige Belgische minister Vande Lanotte en de > Nederlandstalige > | Belgische topman Vinck hebben boel met elkaar en wie worden er door de > | mestkevers weer bijgehaald ? > | De Belgische Franstaligen ! > | Dat kan inderdaad alleen maar in België. > | Maar als het VB nu eindelijk eens wordt verboden dan staan we niet meer > zo > | voor schut voor de rest van de wereld. > | > > Ja dat is juist, moest het VB weg zijn er zou niet meer in de beerputten > geroerd worden! Iedereen zou zijn zakken vullen en zwijgen! > > Wat ik ook gehoord heb (van Van de Lanotte in Ter Zake) is dat er boven de > (nieuwe) direkteurs nog een 'beheerraad' is (ik geloof toch dat dat de > naam > was), samengesteld uit de politieke partijen van de huidige regering. Dus > zuiver politieke vriendjes die niks afweten van spoorwegen (waarschijnlijk > over iets anders ook niet). Maar wil er me eens iemand zeggen wat die > zakkenvullers daar dan eigenlijk zitten te doen! > Je zegt het toch zelf: Zakkenvullen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#20 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Dixit is een man met twee gezichten. >> >> Ghingis Khan > > ik krijg maagpijn bij het lezen van zoveel in-slechte dommigheid. > Ogen opendoen en je zult zien. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |