![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ondanks harde besparingen van de voorbije 5 jaar, die onder andere tot 30 000 Griekse zelfmoorden hebben geleid, is het land nog veel verder de dieperik in gezonken. Je zou je dus afvragen wat het doel van besparingen moet zijn. Het redden van de burger of het redden van banken.
Schuld vs GDP ratio is geëxplodeerd van 100% naar 180%. Jeugdwerkloosheid is een hallucinante 60% en de economie is in no time met 25% ineengestort. We kunnen dus stellen dat de besparingsmaatregelen het alleen maar erger hebben gemaakt. De nieuwe maatregelen in het voorstel van vandaag zullen ook helemaal geen redding brengen. Geen enkele economische groei, en schuld vs GDP zal verder oplopen. Farage slams EU over Greek disaster Eens of oneens: Het is de strategie van centrale banken om "geld" uit te lenen waarvan men weet dat het nooit of te nimmer kan worden terugbetaald. Ik zeg geld tussen aanhalingstekens, omdat men het print met een geldpers en het dus geen enkele waarde heeft. Men rekent intrest aan op stukjes papier zonder enige waarde, en wanneer het zoals voorspeld niet kan worden terugbetaald, wordt er beslag gelegd op ECHTE assets. Ik geef je papier aan intrest, en jij geeft me er iets van echte waarde voor terug. Het Europroject moet mijns inziens alleen maar dienen om landen nog verder in de schulden te duwen, en uiteindelijk echte assets in beslag te nemen wanneer het niet wordt terugbetaald. Is dit geen georganiseerde misdaad? Ik deel het standpunt van Farage. Zonder Grexit wordt het probleem opnieuw uitgesteld en staan we hier over 2 maanden opnieuw. Het europroject deugt niet
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 juli 2015 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samen met Griekenland gaan we (de ganse schuldenunie) eerder vroeg dan laat allemaal naar de shithole, dat is het plan. Spread the wealth, in de broekzakken van de centrale planners en hun boefjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het europroject deugt voor geen haar en zal met 100% zekerheid falen. Uw groen lachje zal snel verdwijnen, maar helaas heb ik daar weinig aan.
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een Grexit was inderdaad beter geweest. Laatst gewijzigd door cato : 17 juli 2015 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Legal = No fun |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euro opblazen en alle geld dat aan de europloeg is gegeven terugeisen, dat doen beleggers ook als ze zien da't mis loopt met de firma aan wie ze hun geld gaven...
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mag en kan niet falen... De besten zijn dan ook 'too big to fail'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Euro ploeg, dat zijn onze eigen ministers van financien, he.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die ministers zitten er enkel omdat ze slaafs doen wat men hen voorzegt, moesten ze uit de rij lopen zouden we de Griekse behandeling krijgen. Dus... Marionetten die Europa volgen, niet "onze ministers". Me dunkt dat er trouwens wel wat meer volk mee draait en graait in de euromolen... Er zit een stevige besparing in 't verwijderen van die europosten...
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is dan "men" ?
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grootste supermarkt van Griekenland failliet.
Supermarkten in Griekenland hebben het de laatste maanden nog moeilijker gekregen. De supermarktuitgaven daalden in de eerste vier maanden van dit jaar met 5,7 procent op jaarbasis. http://www.nu.nl/economie/4284813/fa...arktketen.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Een grexit zit er wel aan te komen denk ik.
Of gaat Duitsland de contributie van de Britten op zich nemen ? Iets met kruik...water... en barsten... |
![]() |
![]() |