![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof het altijd aan de werklozen ligt dat ze geen werk meer vinden.
Ook de ondernemers dragen een grote verantwoordelijkheid. Zuhal Demir heeft dat nog maar eens even duidelijk gemaakt. Ondernemers worden met hun rug tegen de muur gezet. Dit gaat hen geld kosten. Dit gaat hen verplichten om anders om te gaan met sollicitanten. Dit gaat hen verplichten oudere en niet helemaal gezonde werknemers aan te werven. Keihard vliegt ze erin. Geen keuze voor de ondernemer. Meewerken of het gaat u geld kosten. Om het met haar eigen woorden te zeggen: Citaat:
De ondernemer wordt door Demir 'aangezet' om ergens naar te kijken!!!! Nooit eerder werd er zo drastisch ingegrepen! Dat is nog eens doorgedreven beleid. Dat is nog eens de koe bij de horens vatten. Iemand 'aanraden' iets te doen. Net zoals ze werklozen aanraadt om na 2 jaar niet langer meer aanspraak te maken op een werkloosheidsuitkering. Eindelijk eens iemand die de schuld niet exclusief bij de werklozen legt. Heil Zuhal, dat ze het verhaal langs alle kanten wil bekijken!!!!!!
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om maar te zeggen: werkloosheid beperken in tijd, prima.
Maar dit doen door de schuld uitsluitend bij de werknemer te leggen, de ondernemer gewoon ongestoord laten is compleet naïef. Denkt Zuhalleke nu echt dat mensen hun uitkering afnemen hen sowieso naar een job gaat leiden?? Dit beleid is gebaseerd op straffen. Nergens wordt er met 1 woord gerept over het scheppen van jobs, over hoe mensen aan het werk geholpen moeten worden... Ja, een werkloze gaat een ultiem aanbod krijgen... Dat gaat onze staatsschuld doen krimpen. Een 'ultiem aanbod'... Gelooft er echt iemand deze zever? Nee, we jagen mensen in de armoede en dan komt alles goed. Dank u NVA, voor zoveel fantastisch maatschappelijk inzicht.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de overheid al eens begint bij zichzelf. Ondernemen doet men in een concurrentiële omgeving.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Laat het me anders stellen, waarom moet ik werken om anderen, die niet willen werken, aan de vreet te houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met slechte maatregelen worden misschien ook wel mensen die willen werken geraakt maar geen werk vinden zonder begeleidend beleid. Ik zie wat ik zie en voel me een roepende in de woestijn. In de stad Antwerpen waar jouw grote leider al meer dan 12 jaar de plak zwaait zie ik niets van dat begeleidend beleid. De Wever heeft jarenlang de kans gehad om vijftigplussers aan een job te helpen maar deed gewoon mee met het bestaande beleid hen uit te rangeren en werkbaar werk aan migranten te geven. En nu gaat hij de vijftigplussers bestraffen voor het slechte beleid waar hij zelf heeft aan meegedaan. Hoe heb ik me in godsnaam ooit laten verleiden NV-A te stemmen.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we daarvoor de RVA en de VDAB hebben. Maar het was heel gemakkelijk hé, maak er een knelpuntberoep van en de werkwilligen, uit verweggistan, stromen toe. Aan dit beleid wil Demir dus ook een einde maken. Niemand (met een zeer lage opleiding) van buiten Europa wordt nog toegelaten zolang we zelf met een heel leger aan werklozen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat men daar aan de cijfers te zien in de Scandinavische landen en in Japan beter in is. Geen idee hoe ze daar in slagen eerlijk gezegd. Maakt me ook niet uit. Ik zie wat ik zie in 't stad: een hele boel werkbaar werk aan 't stad wat naar jonge migranten, beroepsdoppers en vermoedelijk af en toe iemand met een rode of gele lange arm gaat ipv naar door de concurrentiële private markt uitgerangeerde ouderen. Twaalf jaar lang heeft De Wever daar iets aan kunnen veranderen, niets aan gedaan en is hij aan het positieve-discriminatie-van-luie-migranten-of-ze-gaan-aan-het-rellen-wokehandje meegelopen.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden idd beter ouderen naar zo'n jobs begeleiden, maar daar begint het hé, den dokter schrijft ouderen 3 tot 4 maanden in één keer ziek. Geld voor controle artsen is er niet, en als we een controle doen, is de controlearts in veel gevallen al niet beter dan den dokter. Wij hadden een tijdje geleden iemand met een verstuikte duim, op vakantie was zij in een hagelstorm terecht gekomen, ne dikke hagelbol viel op hare duim, het gevolg: "Drie maanden werkonbekwaam". Ze kon zelfs geen lessen Nederlands volgen. Het wordt misschien tijd om artsen op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te wijzen. Bij ons viel het alvast op dat asielzoekende leefloners allemaal den zelfde dokter hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typisch NV-A. Domweg maatregelen uit andere landen overnemen omdat ze daar werken zonder te beseffen dat dit door andere randvoorwaarden komt. Zo wil NV-A geregeld maatregelen overnemen uit Duitsland en Nederland, echter zonder massa's sociale woningen te bouwen want daar verdienen de rechtse bullshitjobvriendjes uit de immosector niets aan. Nochtans zijn veel van de uit Duitsland en Nederland overgenomen maatregelen maar mogelijk omdat een veel groter deel van de bevolking, met name de door de maatregelen getroffenen, er in sociale woningen leven. En dus krijg je de volgens mij toch ongewenste situatie in België waarbij mensen hun hele hebben en houden waarvoor ze decennialang gewerkt hebben moeten verkopen om te overleven. Zeer doordacht. Prachtig toch hoe dat uitdraait als de NV-A dan uiteindelijk toch eens ergens iets weet te veranderen ...
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als N-VA dat zegt dan is dat geen racisme. Raar hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van al degene die u nu 'aan de vreet' moeten houden middels een werkloosheidsuitkering gaat u er nadien nog steeds een grote hoop aan de vreet moeten houden middels een leefloon, een ziekte-uitkering, invaliditeit... Of gelooft u echt dat enkel en alleen een werkloze zijn uitkering afnemen zal leiden tot een job?
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen richting OCMW jagen en dan denken dat daarmee het probleem is opgelost. Er is in heel de programmawet totaal geen sprake van begeleiding, van het creëren van jobs, van opleiden... Niks. "We gaan de mensen een ultiem jobvoorstel doen." Dat is kort samengevat het hele NVA-plan. Doen wat VDAB al jaren doet. En ons dan wijsmaken dat dat iets op gaat lossen. Er zit totaal geen visie in dit plan.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaat men ouderen naar een job begeleiden? Wat is het NVA plan daaromtrent? Uitkering afnemen en ultiem jobaanbod... Verder nog iets?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan vooral voor de ziekenkas. Met werkloosheid heeft dat weinig te maken.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar men wel voor moet oppassen is dat men werkenden niet de kans ontneemt om zich te verbeteren, een serieuze opleiding te volgen. Ook bij oudere werklozen volstaat gewoon de uitkering afnemen zonder begeleidende maatregelen niet. Ouderen zijn de meest gediscrimineerde minderheid op de arbeidsmarkt. (In de zware (knelpunt)beroepen worden ze minder gediscrimineerd wat soms voor problemen zorgt op de werkvloer - die beroepen worden of moet ik nu zeggen werden niet voor niets als zware beroepen erkend. Sjapo voor de zeer jonge en oude nieuwe collega's die meekunnen, niet na een paar jaar in de touwen hangen en er de brui aan geven.)
![]() |