Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2016, 09:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Illegaal in het land ? Boete. Koning negeerde deze wet heel lang !

Theo Francken lapt het toch alweer.

Als je ergens binnen wil waar toegangsgeld of een andere te vervullen vereiste nodig is, dan schik je je daar naar.
Niet zo voor vreemdelingen in Vlaanderen. De vorige ministers trokken zich daar niks van aan.
Het parlement had nochtans anders gestemd.
Die andere ministers wilden geen koninklijk besluit daarover maken. Wat ze democratisch gezien toch moesten doen.
Grondwettelijk besluit: de koning veegt zijn Gat aan de democratie.

Het kan gaan om vreemdelingen die onrechtmatig de Schengenzone zijn binnengekomen of die na een kort verblijf van drie maanden niet naar hun land terugkeren, maar ook om Europese burgers die op de luchthaven zonder geldige documenten worden tegengehouden of zich niet tijdig in een gemeente inschrijven wanneer ze van plan zijn langer dan drie maanden hier te verblijven.

titel: Illegaal in het land: 200 euro boete
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...ro-boete.dhtml

Citaat:
Wie niet correct in het land verblijft, riskeert voortaan een boete. Dat bericht De Standaard vandaag. Sinds 24 juli kan de Dienst Vreemdelingenzaken een administratieve boete van 200 euro geven aan vreemdelingen die hier niet volgens de regels verblijven.

Het kan gaan om vreemdelingen die onrechtmatig de Schengenzone zijn binnengekomen of die na een kort verblijf van drie maanden niet naar hun land terugkeren, maar ook om Europese burgers die op de luchthaven zonder geldige documenten worden tegengehouden of zich niet tijdig in een gemeente inschrijven wanneer ze van plan zijn langer dan drie maanden hier te verblijven.

"De boodschap moet duidelijk zijn dat wie naar ons land komt, zich in regel moet stellen. We willen echt de malafide dossiers en flagrante misbruiken aanpakken. Zo komen Fransen zich hier soms vestigen zonder zich aan te melden, om bepaalde taksen te ontlopen", klinkt het op het kabinet van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA).

Alleen de Dienst Vreemdelingenzaken kan beslissen om al dan niet een boete op te leggen, na vaststellingen van de politie- en gemeentediensten. Overtreders moeten de boete onmiddellijk betalen.
Citaat:
In de Vreemdelingenwet staat al lang de mogelijkheid om een boete van 200 euro op te leggen aan vreemdelingen die niet correct in ons land verblijven. Die mogelijkheid werd nooit toegepast omdat er nooit een koninklijk besluit (KB) kwam. De Dienst Vreemdelingenzaken drong er al bij de voorgangers van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) op aan om er werk van te maken, maar zij leken niet echt overtuigd van het nut. Francken wel. Het KB kwam er in april, in juni kwam er ook een rondzendbrief. Sinds 24 juli kan Vreemdelingenzaken een administratieve boete van 200 euro geven aan vreemdelingen die hier niet volgens de regels verblijven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 14:51   #2
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Hoe denk je de illegale familieleden die hier sinds jaar en dag in ons land zijn op te sporen Schoof ?
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 16:17   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Hoe denk je de illegale familieleden die hier sinds jaar en dag in ons land zijn op te sporen Schoof ?
Door me niet op te jagen en rustig te wachten tot hij of zij ambetant gaat doen en daardoor zelf tegen de lamp loopt ?

Hoe denk jijzelf ten andere voortaan te voorkomen dat ministers weigeren democratisch gestemde wetten uit te voeren, zoals aangegeven in de openingspost ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 17:41   #4
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Door me niet op te jagen en rustig te wachten tot hij of zij ambetant gaat doen en daardoor zelf tegen de lamp loopt ?
Wees gerust, die zullen niet ambetant doen : ik heb het nu over "import oma's en opa's" die niet meer uit de voeten kunnen en indien nodig medische zorg nodig hebben. Op zich is daar niets op tegen maar wat wringt is de achterbaksheid.

Citaat:
Hoe denk jijzelf ten andere voortaan te voorkomen dat ministers weigeren democratisch gestemde wetten uit te voeren, zoals aangegeven in de openingspost ?
Als je regering Di Rupo bedoeld - PS'ers gaan niet in eigen vlees snijden.
Het lijkt me dat één of ander onafhankelijk controle instituut dat kan opvolgen en of verplichten : de KB's uitvoeren.
Als er spektakel kan gemaakt worden (missers bij de aanslagen bv) zijn ze vlug daar met een parlementaire onderzoekscommissie.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 19:05   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
We kunnen toch al beginnen met al diegenen die per toeval bvb doorhun gedrag of wegcontrolesenz in de kijker lopen voor één of ander! Zijn ze daarbij illegaal hebben ze alvast 200 euro aan hun been en blijft hun aanwezigheid meer opvallen!
Tot nu toe zullen de "illegalen" wel de mening zijn toegedaan dat ze zogoed als niets riskeren! Dat moet dringend en grondig veranderen.

Laatst gewijzigd door andev : 5 augustus 2016 om 19:05.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 20:33   #6
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We kunnen toch al beginnen met al diegenen die per toeval bvb doorhun gedrag of wegcontrolesenz in de kijker lopen voor één of ander! Zijn ze daarbij illegaal hebben ze alvast 200 euro aan hun been en blijft hun aanwezigheid meer opvallen!
Tot nu toe zullen de "illegalen" wel de mening zijn toegedaan dat ze zogoed als niets riskeren! Dat moet dringend en grondig veranderen.
Maar in Antwerpen zal dat onmogelijk zijn !
Want die illegalen hebben geen 200 euro meer op zak, dat hebben racistische flikken hun reeds eerder afgenomen tijdens een rammeling
Maar...dan zal het OCMW met Fons Duchateau (voorzitter) (N-VA), en de twee ondervoorzitters Eddy Baelemans (ondervoorzitter) (Open VLD), en Christiaen Morel (ondervoorzitter) (N-VA)dit wel bijpassen
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 21:29   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Komplete waanzin. Als je een illegaal 200 euro boete laat betalen en je zet hem de grens niet over dan is hij legaal.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 21:52   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook maar bizar.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 22:03   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar in Antwerpen zal dat onmogelijk zijn !
Want die illegalen hebben geen 200 euro meer op zak, dat hebben racistische flikken hun reeds eerder afgenomen tijdens een rammeling
Maar...dan zal het OCMW met Fons Duchateau (voorzitter) (N-VA), en de twee ondervoorzitters Eddy Baelemans (ondervoorzitter) (Open VLD), en Christiaen Morel (ondervoorzitter) (N-VA)dit wel bijpassen
En sinds wanneer hebben illegalen recht op OCMW steun ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 22:29   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het intrigeerde mij ook, ben wezen opzoeken, voor Merchtem geldt dit:

Citaat:
Lokaal Opvang Initiatief (LOI)

Een LOI is een woning waarin asielzoekers worden opgevangen tijdens hun asielprocedure in het kader van materiële opvang.
Zij worden ingeschreven in het wachtregister van de gemeente.

De asielzoekers krijgen een wekelijks zakgeld en een Lijn abonnement.

Het OCMW betaalt de medische, farmaceutische, hospitalisatiekosten en vervoerskosten omwille van procedureredenen.

De maatschappelijk werkers van het OCMW helpen de asielzoekers bij de opvolging van hun asielprocedure.

Wij beschikken momenteel over twee LOI’s:
• Gasthuisstraat 18
• Stationsstraat 65

Meer info je ook op www.fedasil.be
Ik veronderstel dat ze dan geen zakgeld meer krijgen, of zoiets. (LOL)
Oud 5 augustus 2016, 22:30   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is de link:
http://www.ocmw-merchtem.be/content/...n-asielzoekers
Oud 5 augustus 2016, 22:32   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach sorry ik verwarde asielzoekers met illegalen. Not the same, my bad.
Oud 6 augustus 2016, 08:35   #13
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans de stelling die extreem rechts hier op dit forum komt verkondigen
Oud 6 augustus 2016, 08:38   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat is nochtans de stelling die extreem rechts hier op dit forum komt verkondigen
Ik wist het, ik wist het.
Gij zijt een extreem rechtse trol.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 08:47   #15
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist het, ik wist het.
Gij zijt een extreem rechtse trol.
Maar wat je zou moeten weten, dat weet je dan weer niet
Oud 6 augustus 2016, 08:54   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het intrigeerde mij ook, ben wezen opzoeken, voor Merchtem geldt dit:

Ik veronderstel dat ze dan geen zakgeld meer krijgen, of zoiets. (LOL)
LOI is niet voor illegalen, dat is enkel voor asielzoekers in afwachting of hun dossier al dan niet goedgekeurd wordt.
Eens het dossier rond is, moeten ze zo snel mogelijk verdwijnen.

Iemand die in een LOI woning verblijft heeft recht op zakgeld.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 08:58   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Theo Francken lapt het toch alweer.

Als je ergens binnen wil waar toegangsgeld of een andere te vervullen vereiste nodig is, dan schik je je daar naar.
Niet zo voor vreemdelingen in Vlaanderen. De vorige ministers trokken zich daar niks van aan.
Het parlement had nochtans anders gestemd.
Die andere ministers wilden geen koninklijk besluit daarover maken. Wat ze democratisch gezien toch moesten doen.
Grondwettelijk besluit: de koning veegt zijn Gat aan de democratie.

titel: Illegaal in het land: 200 euro boete
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...ro-boete.dhtml
Ach kom , niet meer dan windowdressing.
Als men hier in Leuven één dag deftig zou controleren dan pakt men er hier zo een paar honderd op.
In Leuven alleen al wonen minstens 2000 a 3000 illegalen en dat is dan nog een heel, heel heel voorzichtige schatting.
Ik kan hier zo een paar woningen aanduiden waar er misschien 2 zijn ingeschreven maar waar ze met 10 wonen.
De politie doet daar niets aan om de eenvoudige reden dat ze , om dat te kunnen controleren, een huiszoekingsbevel nodig hebben en dat krijgen ze daar nooit voor.
Dus schrijven ze maar wat parkeerboetes.
Daar zijn ze heel straf in in Leuven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 09:00   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach kom , niet meer dan windowdressing.
Als men hier in Leuven één dag deftig zou controleren dan pakt men er hier zo een paar honderd op.
In Leuven alleen al wonen minstens 2000 a 3000 illegalen en dat is dan nog een heel, heel heel voorzichtige schatting.
Ik kan hier zo een paar woningen aanduiden waar er misschien 2 zijn ingeschreven maar waar ze met 10 wonen.
De politie doet daar niets aan om de eenvoudige reden dat ze , om dat te kunnen controleren, een huiszoekingsbevel nodig hebben en dat krijgen ze daar nooit voor.
Dus schrijven ze maar wat parkeerboetes.
Daar zijn ze heel straf in in Leuven.
Dat is erg, maar ik geloof het.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 09:30   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is erg, maar ik geloof het.
En dan vraagt men mij hier : heb je daar statistieken van?
Natuurlijk niet, die bestaan niet, er wordt niets aan gedaan en het wordt niet onderzocht.
Mijn statistieken zijn mijn ogen en mijn gezond verstand.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 09:55   #20
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En dan vraagt men mij hier : heb je daar statistieken van?
Natuurlijk niet, die bestaan niet, er wordt niets aan gedaan en het wordt niet onderzocht.
Mijn statistieken zijn mijn ogen en mijn gezond verstand.
Als het in je straat wemelt van de vreemdelingen moet je alsnog met cijfermateriaal komen aanzetten.

Ogen en gezond verstand volstaan allang niet meer.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be