Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2018, 13:40   #1
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard Bart De Wever doet het : Antwerpen niet langer onder Vlaamse curatele

Als het goed is, mag het ook gezegd worden.

In haar strijd tegen de openbare schuld mag het huidige stadsbestuur een pluim op haar hoed steken.
Met een verwijzing naar het vorige bestuur dat al een aanzet had gemaakt om de desastreuse situatie die hun partijvoorgangers hadden gecreëerd een halt toe te roepen, is het huidige bestuur er verder stevig tegenaan gegaan met het huidig resultaat als gevolg.

Het gehuil van de oppositie (Groen) is voorspelbaar.
Het gejammer en geweeklaag van de subsitieslurpers/steuntrekkers zal weer veel weerklank in onze media vinden.
Zij willen de gratis politiek nieuw leven inblazen en na hen de zondvloed.

Gelukkig zijn er nog die weten wat verantwoordelijk beleid betekent en bouwen verder aan de toekomst.

Citaat:
Antwerpen bouwt op 15 jaar tijd 1,2 miljard euro historische schuld af en staat niet langer onder Vlaamse curatele

Omdat de openstaande schulden van de stad Antwerpen gezakt zijn van 1,6 miljard euro in 2003 naar 522 miljoen euro eind 2017 en die tegen eind dit jaar zelfs naar net geen 400 miljoen euro verder zal dalen, hoeft de stad niet langer onder Vlaamse curatele te staan.
Dat hebben Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) en het stadsbestuur maandag bekendgemaakt. De stedelijke begroting zal niet langer moeten worden goedgekeurd door een Vlaamse begeleidingscommissie.

Antwerpen torste decennialang een historische schuld, die er in 1995 toe leidde dat de stad onder curatele kwam te staan.
“De stad gaf te veel uit, niet aan investeringen want die deed ze eigenlijk zelfs te weinig, maar wel aan personeel”, zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA).
“In de jaren negentig werkten hier duizend mensen meer dan vandaag, voor minder inwoners.
Bovendien ging het meestal om statutaire jobs, die dus langdurig en ook na het pensioen voor mokerslagen zorgden voor de stadskas.
Onder mijn voorganger Patrick Janssens en schepen Luc Bungeneers is er een ommekeer ingezet en deze legislatuur hebben we voor een daling van 1.400 jobs gezorgd zonder ontslagen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tele~abe9c77f/
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:05   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat is een feestje waard.

Wie kan daar alweer zo'n goedkoop feestje organiseren? Ah ja, Tom van de sossen.
Laat hem los.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:34   #3
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een feestje waard.

Wie kan daar alweer zo'n goedkoop feestje organiseren? Ah ja, Tom van de sossen.
Laat hem los.
Tom kwam vroeger vaak en graag onder de mensen. Tegenwoordig heeft hij het niet meer zo voor feestjes en verkiest hij de luwte van zijn eigen kamer.

Veilig beschut tegen de grote, boze buitenwereld.

https://www.youtube.com/watch?v=zoWKZPyXLSE
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:39   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Onder mijn voorganger Patrick Janssens en schepen Luc Bungeneers is er een ommekeer ingezet en deze legislatuur hebben we voor een daling van 1.400 jobs gezorgd zonder ontslagen.

Dixerit Bart De Wever.

Ik heb hier meermaals er op gewezen dat Bart De Wever beleid van zijn Sp.a voorganger verder zet.

De jobs zijn trouwens verschoven naar buiten de stadsbegroting. Evenals de schuldopbouw.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juli 2018 om 15:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:56   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Dixerit Bart De Wever.

Ik heb hier meermaals er op gewezen dat Bart De Wever beleid van zijn Sp.a voorganger verder zet.

De jobs zijn trouwens verschoven naar buiten de stadsbegroting. Evenals de schuldopbouw.
Het onderlijveke was een "moderne" sos.
De Wever heeft "de helft" van het beleid van het onderlijveke voortgezet.

Waar jij dus naar wees, was een bos waarin jij geen bomen meer kunt onderscheiden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 juli 2018, 17:54   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderlijveke was een "moderne" sos.
De Wever heeft "de helft" van het beleid van het onderlijveke voortgezet.
Mijn beste schoofzak,

Bart De Wever heeft 100% van het beleid van zijn voorganger Patrick Janssens verder gezet. Meer nog, hij het is werk in uitvoering.

Patrick Janssens heeft het schipperskwartier en het falconplein opgekuist. Zoals Bart De Wever zelf verklaarde is 't Stad ondergesneeuwd. Het blijft dus verbazen dat hij verslaafde Antwerpse N-VA'ers zoveel herkansingen blijft geven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 18:54   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het goed is dan is het goed.

Maar niet ten koste van de armen in de samenleving ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 20:06   #8
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht

In haar strijd tegen de openbare schuld mag het huidige stadsbestuur een pluim op haar hoed steken.
Met een verwijzing naar het vorige bestuur dat al een aanzet had gemaakt om de desastreuse situatie die hun partijvoorgangers hadden gecreëerd een halt toe te roepen, is het huidige bestuur er verder stevig tegenaan gegaan met het huidig resultaat als gevolg.

Het gehuil van de oppositie (Groen) is voorspelbaar..........

Gelukkig zijn er nog die weten wat verantwoordelijk beleid betekent en bouwen verder aan de toekomst.
Dat Bart De Wever/ NVA heeft 100% van het beleid van zijn voorganger Patrick Janssens verder gezet is dus zeer goed om uiteindelijk een degelijk resultaat te boeken: Antwerpen bouwt op 15 jaar tijd 1,2 miljard euro historische schuld af en staat niet langer onder Vlaamse curatele.

Dit bewijst dat NVA weldegelijk democratisch is en niet alleen “hun ding” uitvoeren maar wel degelijk het algemeen belang dienen.

En niet zoals CD&V uit eigen belang bv via opgedrongen solidariteit voor generaties willen op wonderbaarlijke wijze doen verrijzen zoals christus ooit om hun ARCO diefstal te verdoezelen! Om de daders uit de handen van justitie te houden ..... terwijl in de VS die graaiers wel vervolgd werden.

Echter vrees ik ook dat Links indien ze terug in de regering zou terecht komen er alles zullen aan doen om wat deze regeringen nu verwezenlijkt hebben ook op lange termijn visie, de besparingen door staat, steden, gemeenten de bevolking gedaan heeft >>> snel weer zal terug draaien door hun dictatoriaal DNA dat “alles AAN en VOOR de staat” wil.

Omdat hun Links economische basis beleid compleet het tegenovergestelde is dan wat nu gedaan werd wat dus zal leiden tot terug weer meer staatsschulden in het sjoemel merk België….. Venezuela achterna….Want zelfs Griekenland zag in dat het zo niet verder kon!

Sta mijn toe weer eens naar Zwitserland verwijzen waar de mensen zelf via referendum kiezen. Waar het niets abnormaal is dat dat soms gekozen word door de zelfde persoon voor linkse voorstellen en daarna gekozen word op rechtse aanpassingen of omgekeerd >> waardoor uiteindelijk een zéér goed werkend voor iedereen aanvaard geheel bereikt word. Waardoor het economisch en politiek gesmeerd loopt in Zwitserland
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 20:21   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zwitserland is idd een land waar, wat betreft democratie, geen énkele lidstaat van de EU, noch de EU zelf aan kunnen tippen.

Wat De Wever in Antwerpen klaarspeelt is zelden eerder gezien, maar volgens de groene zijn de Antwerpenaars niet gelukkig. 70% stemden niet voor zijn partij.
We zullen binnenkort weten hoeveel % Antwerpenaars niet op de groenen stemmen. Die dus niet gelukkig zijn met de groenen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 juli 2018 om 20:21.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 20:26   #10
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als het goed is dan is het goed.

Maar niet ten koste van de armen in de samenleving ?
Met alle respect; maar ik had als zwaar alleen staande invalide sinds 1983 tot vorig jaar als inkomen waar ik ook totaal niets mag bijverdienen op straffe van alles terug te moeten betalen steeds pak minder dan het levens minimum. Probeer daar maar eens van te leven!

Dus zal ik wel onder de noemer “armoede” vallen vermoed ik?

Jaaaaaren werd populistische door Links en CD&V gepreekt bij verkiezingen dat voor zij die het nodig hadden, de invaliden en zieken gezorgd ging worden

>>> Wel pas deze regering heeft mijn inkomen opgetrokken tot het wettelijke levens minimum Bovendien kreeg ik voorheen >>> 5€ <<< Verlofgeld!!!! Nu werd dit opgetrokken tot 500€ = 1/2 maandloon!!

Ik hoef géén WIN FOR LIVE Want dit is voor mij echt een grote sprong voorwaarts om menswaardig te overleven!

Dus ik begrijp echt niet waar U het over heeft met >>>"Maar niet ten koste van de armen in de samenleving"
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 juli 2018 om 20:33.
Oud 2 juli 2018, 20:30   #11
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zwitserland is idd een land waar, wat betreft democratie, geen énkele lidstaat van de EU, noch de EU zelf aan kunnen tippen.

Wat De Wever in Antwerpen klaarspeelt is zelden eerder gezien, maar volgens de groene zijn de Antwerpenaars niet gelukkig. 70% stemden niet voor zijn partij.
We zullen binnenkort weten hoeveel % Antwerpenaars niet op de groenen stemmen. Die dus niet gelukkig zijn met de groenen.
Agalev Groen spreekt in de naam van de mensen vanuit hun extreem links dictatoriaal DNA. Net zoals de Leiders dat in Venezuela ook doen en de omgekochte het volk via repressie onderdrukt.....
Oud 3 juli 2018, 08:46   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen bouwt op 15 jaar tijd 1,2 miljard euro historische schuld af en staat niet langer onder Vlaamse curatele
Bart De Wever viert 15 jaar burgemeesterschap van Antwerpen!
Oud 3 juli 2018, 10:58   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
...
Inderdaad: als het goed is van De Wever, dan mag dat gezegd worden.
Evengoed: als het goed was van het Onderlijveke, dan mag dat ook gezegd worden.

Het Onderlijveke was in zijn linkse partij, iemand die neigde naar de kant van het centrum.
Bart De Wever en de nva is een centrum-partij die naar de rechtse kant neigt. Maar het blijft een centrum-partij.

Oud 3 juli 2018, 11:54   #14
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad: als het goed is van De Wever, dan mag dat gezegd worden.
Evengoed: als het goed was van het Onderlijveke, dan mag dat ook gezegd worden.

Het Onderlijveke was in zijn linkse partij, iemand die neigde naar de kant van het centrum.
Bart De Wever en de nva is een centrum-partij die naar de rechtse kant neigt. Maar het blijft een centrum-partij.
BDW heeft het fair gespeeld door naar het Onderlijfje te verwijzen, die de "traditie" van Petatje en consoorten doorbroken heeft.

Alleen iets beginnen is makkelijker als iets afwerken. En dat laatste doet BDW.

Trouwens als je het vergelijkt met de "wonderburgemeester" uit Mechelen.
Daar is het echt huilen met de pet op tot men Groen ziet.

N-va zou hier ook beter uitkijken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 13:39   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je zit er 10 jaar naast, maar wie maalt daarom.
Oud 3 juli 2018, 17:59   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat schrijft toch niemand.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 18:17   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat kan ook niemand schrijven want het is een regelrechte leugen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be