Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2018, 05:17   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Een stad geeft zichzelf op: Parijs is niet veilig meer

Een stad geeft zichzelf op: Parijs is niet veilig meer

Citaat:
Niet alleen het gebied rondom het Gard du Nord in Parijs is niet meer veilig voor toeristen. Weliswaar bevinden zich hier enkele van de mooiste Airbnb-privéaccommodaties, maar een tochtje door de wijk wordt al snel een spitsroedeloop tussen zakkenrollers, helers, ticketvervalsers en bedelaars. De bevolking die je op straat kunt zien, is ongeveer voor 60% Afrikaans, 20% Arabisch en nog maar ongeveer 20% Europees.
Dat is niet alleen in Parijs dacht ik, loop maar eens even door Antwerpen.

Spijtig te lezen is het dat Parijs zo bedolven is geraakt door het 'kwaad'.

Ik kwam best graag in Parijs want het was er wat jaren gelden leuk vertoeven, nu ligt dat iets anders precies.

Voorspelde onze vriend Nostradamus dat al niet dat het zo in zijn werk zou gaan?

Citaat:
Nostradamus announces in a quatrain that the big war would start during these years and it would start from the terrorist attacks that happened in France and the invasion of the Arabs and Muslims, the prophecy says: “the big war will start in France and then all Europe will be attacked, it will be long and terrifying for everyone…and then finally there will be peace but only a few will enjoy it”.
Op huidig ogenblik kunnen we maar hopen dat hij dat verkeerd zag of dat men in de EU uiteindelijk eens gaat wakker worden, Politici en landleiders bedoel ik dan.

Of hebben die het al opgegeven in de zin van: het zal onze tijd wel duren?

Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd.

p.s.

Nostradamus predictions for 2018

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2018 om 05:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 18:52   #2
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een stad geeft zichzelf op: Parijs is niet veilig meer

Dat is niet alleen in Parijs dacht ik, loop maar eens even door Antwerpen.

Spijtig te lezen is het dat Parijs zo bedolven is geraakt door het 'kwaad'.

Ik kwam best graag in Parijs want het was er wat jaren gelden leuk vertoeven, nu ligt dat iets anders precies.

Voorspelde onze vriend Nostradamus dat al niet dat het zo in zijn werk zou gaan?

Op huidig ogenblik kunnen we maar hopen dat hij dat verkeerd zag of dat men in de EU uiteindelijk eens gaat wakker worden, Politici en landleiders bedoel ik dan.

Of hebben die het al opgegeven in de zin van: het zal onze tijd wel duren?

Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd.

p.s.

Als ik naar Parijs ga is het mijn gewoonte niet om rond de gare du nord te lopen dat is nu ook zo geen aantrekkelijke buurt. Voor de rest heb ik weinig problemen met migranten. Ben nog nooit overvallen , bestolen of verkracht geweest. Er is een probleem maar men moet dat niet buiten proporties blazen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 20:25   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

p.s.

Nostradamus noemde nooit jaartallen. Iedere site die beweert Nostradamus voorspellingen voor een bepaald jaar te hebben liegt. Iedere site die niet verwijst naar een kopie van de complete werken liegt waarschijnlijk ook.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 31 juli 2018 om 20:26.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 20:54   #4
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nostradamus noemde nooit jaartallen. Iedere site die beweert Nostradamus voorspellingen voor een bepaald jaar te hebben liegt. Iedere site die niet verwijst naar een kopie van de complete werken liegt waarschijnlijk ook.
LOL!!!!!
En Nostradamus liegt niet?
Alsof Nostradamus iets kon voorspellen? Wat heeft hij dan al voorspeld? Dat zou ik wel eens willen weten?
Alleen simpel volk kan men nog wijsmaken dat de toekomst kan voorspeld worden.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 31 juli 2018 om 20:55.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 04:53   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten wij ons gelukkig prijzen dat het allemaal leugens waren?

10 Uitgekomen 'voorspellingen' van Nostradamus

De analyse van de kwatrijnen?

Ok, ik slaag het boekje snel terug dicht.

Oud 1 augustus 2018, 05:42   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik naar Parijs ga is het mijn gewoonte niet om rond de gare du nord te lopen dat is nu ook zo geen aantrekkelijke buurt. Voor de rest heb ik weinig problemen met migranten. Ben nog nooit overvallen , bestolen of verkracht geweest. Er is een probleem maar men moet dat niet buiten proporties blazen.
Jij komt niet buiten zeker?

Zelf al een paar keer(3) bestolen twee keer in Aalst en eens in Brussel, en die van ons al drie keer serieus lastig gevallen door bruin mannen, een keer in Brussel en twee keer in Ninove godbetert.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 08:06   #7
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
LOL!!!!!
En Nostradamus liegt niet?
Klopt, heel goed punt.

Wat ik bedoel is dit: als je dan toch aanneemt dat de premise geldig is, Nostradamus was een echte ziener en heeft alles voorspelt, dan moet je wel checken dat Nostradamus gezegd heeft wat hij gezegd zou hebben. Want ik denk dat ik nog nooit iemand een quote van Nostradamus heb zien gebruiken die daadwerkelijk van Nostradamus is en ik denk dat ik nog nooit iemand die gelooft dat Nostradamus de toekomst kon voorspellen heb zien checken of wat anderen hem voorschotelen daadwerkelijk een quote van Nostradamus is. Het is over het algemeen gewoon de mening van de persoon die de quote plaatst met een of twee woorden vervangen om het licht cryptisch te laten klinken.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen:
Citaat:
Hier worden wel echte teksten van Nostradamus gebruikt. Maar laten we de eerste bijvoorbeeld eens op de proef stellen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nostradamus
The blood of the just will commit a fault at London,
Burnt through lightning of twenty threes the six:
The ancient lady will fall from her high place,
Several of the same sect will be killed.
Dit zou volgens gelovers slaan op de grote brand van Londen. Dat zien we aan "burnt", London en "twenty threes the six", wat overduidelijk het jaar 1666 betekent. Alleen jammer dat de brand sowieso niet ontstond door bliksem, dat het vuur niet aangestoken is door een nazaat van een rechtvaardige koning, dat er geen beroemd oud standbeeld van een dame van een dak is gevallen, en dat er maar zes doden vielen. Er staat zoveel cryptische onzin, en uit deze vier regels zijn er twee halven die samen eventueel ergens op zouden kunnen wijzen ls je de andere twee complete en twee halve regels compleet negeert. Dat is geen hele goede score, vandaar ook dat Nostradamus sites zoveel voorspellingen zelf verzinnen, dan zijn ze namelijk veel creepier.

Plus, ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat als Nostradamus echt de toekomst kon zien dat hij gewoon geroepen had: "Godverdomme, zagen jullie dat?! Twee van die enorme torens klappen zomaar tegen de grond nadat er twee van die vliegtuigen die ik in mijn tweede wereldoorlog visioenen ook constant zag in zijn gevlogen! Bam jonguh! Man, na 2001 zal ik wel weer een boel geweld te zien krijgen."

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 augustus 2018 om 08:22.
Oud 1 augustus 2018, 14:32   #8
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen met moeite het weer voor morgen voorspellen..De vergissing die veel "believers" maken is dat ze niet van de voorspelling naar de dagelijkse realiteit gaan maar proberen om uit de dagelijkse realiteit iets uit te peuteren dat misschien zou kunnen bedoeld zijn met een bepaald woord of toespeling;……...Anderzijds is voorspellen niet zo moeilijk……….Ik voorspel dat er volgens jaar een aardbeving gaat komen, dat er een overstroming gaat zijn en dat er een vulkaan gaat uitbarsten.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 07:45   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ze kunnen met moeite het weer voor morgen voorspellen..De vergissing die veel "believers" maken is dat ze niet van de voorspelling naar de dagelijkse realiteit gaan maar proberen om uit de dagelijkse realiteit iets uit te peuteren dat misschien zou kunnen bedoeld zijn met een bepaald woord of toespeling;……...Anderzijds is voorspellen niet zo moeilijk……….Ik voorspel dat er volgens jaar een aardbeving gaat komen, dat er een overstroming gaat zijn en dat er een vulkaan gaat uitbarsten.
Het weer: dat lukt ze zelfs helemaal niet meer tegenwoordig.

Ik verwees er al een paar keer naar, Nostradamus, maar niemand hecht er geloof aan dat hij de aardbevingen en het uitbarsten van vulkanen en dat de problemen in Frankrijk zouden beginnen met de illegalen andere 'gelukszoekers'

Nostradamus predictions 2018
Oud 4 augustus 2018, 07:22   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het weer: dat lukt ze zelfs helemaal niet meer tegenwoordig.

Ik verwees er al een paar keer naar, Nostradamus, maar niemand hecht er geloof aan dat hij de aardbevingen en het uitbarsten van vulkanen en dat de problemen in Frankrijk zouden beginnen met de illegalen andere 'gelukszoekers'

nostradamus?
die was altijd zo stoned als een kanon, lulde uit z'n nek maar had blijkbaar een bepaalde positie en nu probeert men, via inlegkunde, iets van z'n zatte onzin te maken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 07:39   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nostradamus?
die was altijd zo stoned als een kanon, lulde uit z'n nek maar had blijkbaar een bepaalde positie en nu probeert men, via inlegkunde, iets van z'n zatte onzin te maken
Misschien zijn er wel mensen die zijn teksten/kwatrijnen wel konden smaken en er wel geloof weten aan te hechten.

Of de brave man aan de drank zat daar heb ik géén idee van want toen was ik er nog niet.

Het is algemeen geweten dat die 'drankduivel' wel overal weet rond te lopen dus het zou best gekund hebben.
Oud 4 augustus 2018, 08:27   #12
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ik verwees er al een paar keer naar, Nostradamus

En ik vertelde je al, Nostradamus noemde geen jaartallen. Lees dat stuk zelf eens kritisch. Ze doen hele gedetailleerde voorspellingen voor een exact jaar, en quoten vervolgens versregels die honderd miljoen miljard dingen kunnen betekenen. Er zal een grote oorlog zijn in Europa en daarna komt er vrede, maar weinigen genieten ervan? Nostradamus overleed in 1566. Zelfs als we aannemen dat hij inderdaad helderziend was zou hij waarschijnlijk de 30 jarige oorlog bedoeld hebben. Je weet wel, die enorme Europese oorlog (1618–1648) waar een vrede over werd gesloten (vrede van Westfalen) waar in de eeuw daarna nog talloze gewapende conflicten over geweest zijn, uiteindelijk resulterend in de Spaanse Successieoorlog en de vrede van Utrecht (1713). Wat dan vervolgens zelf weer een verdrag was waarover bijvoorbeeld Nederland zo ontevreden was dat ze bij de 300 jarige herdenking vijf jaar geleden een groot muziekspektakel hebben uitgevoerd om te zeiken over hoe door dat ene verdrag Nederland geen wereldmacht meer was, volgens de makers dus. Weet je hoe mega veel oorlogen er sinds die tijd geweest zijn? Wat, de Wereldoorlogen tellen niet mee, hij moet een grote Europese oorlog bedoeld hebben die nog komt? Was ook niet bepaald moeilijk te voorspellen, oorlog, met een onbevredigende uitkomst. De ene 100 jarige oorlog was net een eeuw voorbij en de andere was nog bezig.

Een beetje kritisch lezen graag.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 4 augustus 2018 om 08:38.
Oud 4 augustus 2018, 15:04   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En ik vertelde je al, Nostradamus noemde geen jaartallen. Lees dat stuk zelf eens kritisch. Ze doen hele gedetailleerde voorspellingen voor een exact jaar, en quoten vervolgens versregels die honderd miljoen miljard dingen kunnen betekenen. Er zal een grote oorlog zijn in Europa en daarna komt er vrede, maar weinigen genieten ervan? Nostradamus overleed in 1566. Zelfs als we aannemen dat hij inderdaad helderziend was zou hij waarschijnlijk de 30 jarige oorlog bedoeld hebben. Je weet wel, die enorme Europese oorlog (1618–1648) waar een vrede over werd gesloten (vrede van Westfalen) waar in de eeuw daarna nog talloze gewapende conflicten over geweest zijn, uiteindelijk resulterend in de Spaanse Successieoorlog en de vrede van Utrecht (1713). Wat dan vervolgens zelf weer een verdrag was waarover bijvoorbeeld Nederland zo ontevreden was dat ze bij de 300 jarige herdenking vijf jaar geleden een groot muziekspektakel hebben uitgevoerd om te zeiken over hoe door dat ene verdrag Nederland geen wereldmacht meer was, volgens de makers dus. Weet je hoe mega veel oorlogen er sinds die tijd geweest zijn? Wat, de Wereldoorlogen tellen niet mee, hij moet een grote Europese oorlog bedoeld hebben die nog komt? Was ook niet bepaald moeilijk te voorspellen, oorlog, met een onbevredigende uitkomst. De ene 100 jarige oorlog was net een eeuw voorbij en de andere was nog bezig.

Een beetje kritisch lezen graag.
Ik ben volledig bereid om het allemaal kritisch te lezen te bedenken in de zin van dat juist dat kritische denken/lezen mij zal kunnen helpen of zijn (Nostra) zijn beweringen juist of fout waren?

Waren ze onlogisch, waren er denkfouten bij zijn 'voorspellingen?'

Zoals u al aanhaalde zouden er twijfels kunnen bestaan over de data/jaartallen.

Volgende tekst 'leerde' ook wel iets.

De datum voor zijn eigen dood, die hij voorspelde, was verkeerd.

Nostradamus voorspelde in de 16de eeuw al de val van de Islam

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 augustus 2018 om 15:05.
Oud 5 augustus 2018, 07:29   #14
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens willen weten op basis van welke kwatrijnen men tot dit besluit komt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 08:41   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou wel eens willen weten op basis van welke kwatrijnen men tot dit besluit komt.
Dat vraagt inderdaad om enig opzoekwerk.

In sommige gevallen is het zelfs beter geen opzoekwerk, over onheilspellende berichten meer te doen en het allemaal maar met lede ogen te blijven aanschouwen?

Ik heb er ook géén idee van waar dat ergens staat in de kwatrijnen. (niet dat ik die allemaal heb laats taan gelezen te hebben)

Laten we de hoop koesteren dat hij Nostra, qua voorspellingen voor 2018 en verder, de bal serieus misgeslagen heeft want mocht er toch een waarheid ingezeten hebben dan staan we er slecht voor.

Met enige 'graagte' geef ik er nog ééntje mee.

Nostradamus: Derde wereldoorlog zou beginnen in Frankrijk

Hij heeft zich vergist daar het een opstand was na het voetbal.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2018 om 08:51.
Oud 5 augustus 2018, 11:16   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

In Parijs en bij uitbreiding in heel Frankrijk stikt het van het gekleurd schorremorrie. Frankrijk is nu eens een schoolvoorbeeld van een totaal mislukte multicul samenleving in Europa. Decennia lang sossenbestuur en oerdom links klootjesvolk waarvan het ook krioelt in Frankrijk hebben de situatie gemaakt tot wat ze nu is. De combinatie Francofonie en socialisme/linkse idioterie is ook een ideale broeihaard voor moslimextremisme, dat is nu wel meer dan genoeg bewezen.

En wat kan daar aan gedaan worden? Door de huidige politieke kaste weinig of niks. Er zijn harde maatregelen nodig om dit weer op orde te krijgen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 11:48   #17
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Parijs en bij uitbreiding in heel Frankrijk stikt het van het gekleurd schorremorrie. Frankrijk is nu eens een schoolvoorbeeld van een totaal mislukte multicul samenleving in Europa. Decennia lang sossenbestuur en oerdom links klootjesvolk waarvan het ook krioelt in Frankrijk hebben de situatie gemaakt tot wat ze nu is. De combinatie Francofonie en socialisme/linkse idioterie is ook een ideale broeihaard voor moslimextremisme, dat is nu wel meer dan genoeg bewezen.

En wat kan daar aan gedaan worden? Door de huidige politieke kaste weinig of niks. Er zijn harde maatregelen nodig om dit weer op orde te krijgen.
Rechtse regeringen zijn langer aan de macht geweest tijdens de 5de Republiek dan linkse: De Gaulle, Pompidou, Giscard, Chirac, Sarkozy tov Mittérand en Hollande.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 11:55   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Rechtse regeringen zijn langer aan de macht geweest tijdens de 5de Republiek dan linkse: De Gaulle, Pompidou, Giscard, Chirac, Sarkozy tov Mittérand en Hollande.
Dat maakt dus geen hol uit. Eens een linkse regering de boel verkloot heeft kan bijna niemand hun strontboel nog opkuisen. Eén groot voorbeeld die zowel voor Frankrijk als België van toepassing is: de meute vreemdelingen krijgt je op democratische wijze gewoonweg nooit meer buiten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 11:58   #19
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat maakt dus geen hol uit. Eens een linkse regering de boel verkloot heeft kan bijna niemand hun strontboel nog opkuisen. Eén groot voorbeeld die zowel voor Frankrijk als België van toepassing is: de meute vreemdelingen krijgt je op democratische wijze gewoonweg nooit meer buiten.
Je kan altijd een partij beginnen met als doel de democratie af te schaffen. Kan je daarna doen wat je wil.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 12:22   #20
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Laten we de hoop koesteren dat hij Nostra, qua voorspellingen voor 2018 en verder, de bal serieus misgeslagen heeft want mocht er toch een waarheid ingezeten hebben dan staan we er slecht voor.
Je bedoeld dus: laten we hopen dat de interpretaties die mensen zonder verstand van de geschiedenis tussen grofweg 1500 en nu proberen te geven aan een zeer specifieke selectie van halve zinnen uit de versjes van Nostradamus waarbij ze er als vanzelfsprekend vanuit gaan dat al deze halve zinnen wel zouden moeten slaan op het jaar waarin ze nu leven en op onderwerpen waar zij zich persoonlijk zorgen om maken en bovendien exact moeten betekenen wat zij willen dat het betekent omdat zij zich helemaal niet druk maken over wat Nostradamus bedoelde maar de naam van Nostradamus graag willen gebruiken om zelf gehoord te worden niet geheel tot op de letter kloppen.

Daar durf ik wel op te hopen, klinkt toch een stuk minder indrukwekkend als je de waarheid over dit soort "voorspellingen" erbij noemt.

En dat slaat dan nog op de enigszins zorgvuldig opgestelde onzin. Die laatste beweert zonder ook maar een enige quote tot op detail te weten wat Nostradamus exact bedoelde. Dat is de meer typische Nostradamus onzin waar ik eerder al naar verwees. Hun enige bron is een huiswerk/werkstukkensite! Ze geven niet eens een link naar de werken van Nostradamus. Bovendien beweren ze dat Nostradamus drie tirannen bij naam noemde: Napoleon, Hitler en een derde, waarvan ze om onduidelijke redenen de naam niet kunnen noemen, ondanks dat Nostradamus hem dus genoemd zou hebben. En om terug te komen op het ontbreken van Historische kennis: hoe komt het dat specifiek die drie genoemd worden, en niet zeg de twee met de grootste body count: Stalin en Mao? Of Leopold 2, als het toch enkel om de omgeving van Frankrijk mag gaan? En als we er even van uitgaan dat ze geen naam kunnen noemen omdat er geen naam gegeven wordt, hoe weten ze dan zo zeker dat de derde tiran niet iemand is die al geweest is? Hij noemt tenslotte geen jaartallen (hooguit cryptische omschrijvingen die als meerdere verschillende jaartallen geïnterpreteerd kunnen worden, en dat zelden) en nauwelijks landen of steden. Hij blijft altijd heel vaag, alsof hij zelf wel snapte wat deze prutsers niet snappen: specifieke voorspellingen zijn zo snel achterhaald, en daarmee verlies je je geloofwaardigheid, zoals mensen die Nostradamus interpreteren altijd doen.

Laten we een paar afgelopen jaren erbij pakken: Eind 2016 na de Amerikaanse verkiezingen, had Nostradamus natuurlijk de overwinning van Trump voorspeld. Hij had ook voorspeld dat Trump in 2017 de Derde Wereldoorlog zou veroorzaken wat het einde van de wereld zou betekenen. Halverwege 2016 had hij nog voorspeld dat in de tweede helft van dat jaar de VS getroffen zou worden door de zwaarste aardbeving ooit, en dat er dan medische doorbraken zouden zijn waardoor mensen 200 jaar oud zouden worden. Hoef ik er nog bij te zeggen dat dit onzin is?

Het spijt me, maar dit soort artikelen zijn wel een hele lage lat. Als ik je uit moet leggen dat dit klinkklare lariekoek is, als je dat echt zelf niet kan zien, dan vrees ik dat je ook niet de middelen hebt om geloofwaardig nieuws van nepberichten te scheiden, of om te snappen welke medische behandelingen echt en nep zijn. Het is namelijk niet heel ingewikkeld. Dit soort "voorspellingen" zijn de duidelijkste onzin die waar dan ook als echt verkocht wordt.

Jij zegt kritisch te zijn en te willen begrijpen of Nostradamus echt de toekomst kon voorspellen, maar je leest niet eens de teksten van Nostradamus. Je leest werken van doodgewone eigentijdse oplichters die de (geheel onverdiende, maar dat terzijde) goede naam van Nostradamus gebruiken om de meest ongeloofwaardige nonsense de wereld in te slingeren voor shits en giggles, hun eigen politieke agenda en een paar advertentiecenten. Met als enige bron een werkstuk van een scholier! En zelfs daarvan kunnen ze dan niet vermelden wat ze eruit gebruiken... Als je wil kunnen nadenken over dit soort vraagstukken dan moet je je kritische vaardigheden gaan trainen. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar je moet op zijn minst een paar hele duidelijke rode vlaggen om te zien of iets enorme onzin is kunnen onderscheiden. En deze artikelen staan daar vol van.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 augustus 2018 om 12:48.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be