Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2004, 15:11   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Reactie

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Reactie op een bezoeker[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Ze zijn procentueel bekeken met niet veel, de mensen die ons negatieve reacties toezenden. Degenen die werkelijk beledigend zijn, zijn – zo mogelijk- met nog minder. We proberen evenwel naar iedereen die ons schrijft iets terug te sturen, ook naar de zeer negatieve reacties. Zoals deze lezer die ons standpunt i.v.m. de campagne van Mevrouw Grouwels (CD&V) hekelde. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]“ Mevrouw Grouwels heeft gelijk met haar slogan. Als men [/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]geconfronteerd wordt met mensen in Brusselse ziekenhuizen die geen woord Nederlands kennen laat staan verstaan, dan kan men niet anders dan gedeprimeerd in dit apenland rond lopen. Geen splitsing van justitie????? [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]8 jaar voor proces Dutroux niet lang genoeg????? Ik hoop dat jullie klotepartij op niet veel sympathie kan rekenen bij de modale burger.” [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Onze reactie: [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]“Aan de intelligente kijk-niet-verder-dan-zijn-neus-lang-is. Was u een even moedige anonieme mailschrijver als de TAK-manifestanten op de betoging van 4 mei (door Bplus georganiseerd) anonieme praatjesmakers waren? Om te zeggen hoe hypocriet deze mensen zijn, ze droegen de mooiste Belgenpakjes...Mensen van hetzelfde kaliber, Mijnheer X, als de lui die Frans spraken tegen Madame la Comtesse, nietwaar, en achter haar rug stoere praat verkochten. Brigitte Grouwels profiteert gewoon van al uw domheid om aan de 5000 Euro per maand te geraken die het huidig systeem haar voor een parlementszetel biedt. Verder lacht ze goed in haar zilveren baard. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Dat ze als Limburgse geen woord Frans kent, geeft haar geen moment rode wangetjes. Van 't ogenblik dat ze op de Avenue Louise kan shoppen. Ze is per slot van rekening ook niet afkomstig van Brussel om het op haar confederalistische manier te stellen. Wat jullie blijkbaar niet kunnen begrijpen, is dat België staat voor multi-cultureel, -sociaal, -religieus, polyvalent en open. Een Belg verbindt de notie van taal niet met de grond waarop hij staat, zoals het Germaanse erfrecht het voorhoudt. De echte Belgen zagen genoeg wat onverdraagzaamheid met zich meebracht tijdens de oorlog. Ze verkiezen plezier te maken onder elkaar, met af en toe wat ruzie erbij boven in een fascistische staat opgesloten te raken en geen stap meer te mogen verzetten zonder gecontroleerd te worden. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Nu, wat die Brusselse hospitalen betreft, persoonlijk heb ik nog nooit een Franstalige dokter ontmoet die weigerde me verder te helpen en wie weet dat ik al vaak voor mij en voor mijn kinderen in hospitalen moeten verblijven heb. Nog zo'n karaktertrekje van mensen die uw stijl aankleven, ze verdraaien de waarheid en maken er een potje vergif van. Foei! Maar hersenspoeling is het wapen van elke dictatuur. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Een voorbeeld van die leugenachtige geschiedschrijving? Bepaalde boekjes over de eerste wereldoorlog die de laatste tijd floreren. Mijn grootvader, die ook Limburger was, maar nog in de loopgraven van 14-18 tegen de 'Duits' gevochten had, bezwoer me te geloven dat wat men me later ook zei, er even vriendelijke officieren (in feite meestal rijke burgers uit Antwerpen, Gent, Luik enz... ) als soldaten waren en Franstaligen of anderstaligen (toen sprak men alleen maar dialect bij de gewone man) allemaal evenzeer van hun Koning hielden. Mijn grootmoeder, die ook Limburgse was, had Frans geleerd in Luik bij supervriendelijke mensen waarmee mijn ouders nog contact hebben. Die mensen wisten wat miserie was, maar ook wat trouw en eerlijkheid betekende. Vandaag is het eigen buik eerst. Mijn buurman: ‘Als we nu al dat geld eens mochten houden dat vandaag naar de Walen gaat (lees Afrika, Zuid-Amerika, enz..?) dan zouden we rijk zijn!’ Lees eerder wat Amélie Nothomb in Péplum over Afrika schrijft en schaam U, gij volk van vette burgers (wie zong dat weer?). Hebt u zich nooit afgevraagd waarom Hugo Claus zo graag naar Frankrijk gaat en onze eigenste Willem zich een Belg noemt? [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Neen, u spreekt liever woorden van haat en onbegrip. Wel, ik wens u veel moed, want inderdaad zo plezierig moet uw leven niet zijn. Veel water drinken om uw toxines door te spoelen... [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Danièle Dirkx [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][/size][/font]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 17:20   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn broek zou uitvallen van verbazing indien de BUB zou toegeven dat er iets schort aan de Brusselse ziekenhuizen.

Niet dus.
Broek gered.
Oud 17 november 2004, 17:26   #3
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Dat ze als Limburgse geen woord Frans kent, geeft haar geen moment rode wangetjes. Van 't ogenblik dat ze op de Avenue Louise kan shoppen. Ze is per slot van rekening ook niet afkomstig van Brussel om het op haar confederalistische manier te stellen.
[/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wat heeft dat 'Limburgse' te maken met het al-dan-niet Frans spreken van Grauwels? [/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]
Citaat:
Wat jullie blijkbaar niet kunnen begrijpen, is dat België staat voor multi-cultureel, -sociaal, -religieus, polyvalent en open. Een Belg verbindt de notie van taal niet met de grond waarop hij staat, zoals het Germaanse erfrecht het voorhoudt. De echte Belgen zagen genoeg wat onverdraagzaamheid met zich meebracht tijdens de oorlog. Ze verkiezen plezier te maken onder elkaar, met af en toe wat ruzie erbij boven in een fascistische staat opgesloten te raken en geen stap meer te mogen verzetten zonder gecontroleerd te worden.
[/size][/font]
Jullie gaan er altijd vanuit dat een onafhankelijk Vlaanderen zonder meer fascistisch zou zijn. Waarom? Omdat enkele colaborateurs in de oorlog met de nazi's heulden? Omdat het Blok een nogal radicale houding aannam?

"Een Belg verbindt de notie van taal niet..." mag ik dan morgen naar Duitsland gaan en van mijn voeten maken? Mag ik morgen in Duitsland dan gaan eisen dat ik als NL-talige rechten krijg? Als je zo gaat denken kan je beter elke grens afschaffen.

Citaat:
Nu, wat die Brusselse hospitalen betreft, persoonlijk heb ik nog nooit een Franstalige dokter ontmoet die weigerde me verder te helpen en wie weet dat ik al vaak voor mij en voor mijn kinderen in hospitalen moeten verblijven heb. Nog zo'n karaktertrekje van mensen die uw stijl aankleven, ze verdraaien de waarheid en maken er een potje vergif van. Foei! Maar hersenspoeling is het wapen van elke dictatuur.
[/size][/font]
Dus, die dame van de BUB gaat verder op haar persoonlijke ervaring om de persoonlijkse ervaringen van anderen te beschrijven als leugenachtig? Hypocriet noem ik dat. En weer naar een onafhankelijk Vlaanderen als 'dictatuur'. Kunnen jullie nu werkelijk niets anders,

Citaat:
Mijn buurman: ‘Als we nu al dat geld eens mochten houden dat vandaag naar de Walen gaat (lees Afrika, Zuid-Amerika, enz..?) dan zouden we rijk zijn!’ Lees eerder wat Amélie Nothomb in Péplum over Afrika schrijft en schaam U, gij volk van vette burgers (wie zong dat weer?). Hebt u zich nooit afgevraagd waarom Hugo Claus zo graag naar Frankrijk gaat en onze eigenste Willem zich een Belg noemt?
[/size][/font]
Die buurman stelt het misschien wat onverbloemd voor, maar zo is het wel. Waarom moeten wij Vlamingen blijven opdraaien voor de Waalse verkwisting? Hoe durven jullie ons de verantwoordelijkheid opdringen op te draaien voor Wallonië en mee in het moeras gezogen te worden?

Weet je wat? Als jullie (lees: de Belgische overheid) mij en elke Vlaams-nationalist vanaf nu jaarlijks 5.000 EUR geven, beloof ik dat ik er niet meer over zal spreken. Laat de anderen er maar voor opdraaien. Eens kijken hoe het Vlaams-nationalisme zal groeien...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 18:23   #4
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4][/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Danièle Dirkx [/size][/font]
OWKAY DAT ZEGT GENOEG

!!!

vooral als ze u titularis is geweest
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 21:00   #5
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Hoe multi-cultureel was België toen het in de 19de eeuw werd opgericht ?????
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 23:09   #6
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Reactie op een bezoeker[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Ze zijn procentueel bekeken met niet veel, de mensen die ons negatieve reacties toezenden. Degenen die werkelijk beledigend zijn, zijn – zo mogelijk- met nog minder. We proberen evenwel naar iedereen die ons schrijft iets terug te sturen, ook naar de zeer negatieve reacties. Zoals deze lezer die ons standpunt i.v.m. de campagne van Mevrouw Grouwels (CD&V) hekelde. [/size][/font]

[size=1][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]“ Mevrouw Grouwels heeft gelijk met haar slogan. Als men [/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]geconfronteerd wordt met mensen in Brusselse ziekenhuizen die geen woord Nederlands kennen laat staan verstaan, dan kan men niet anders dan gedeprimeerd in dit apenland rond lopen. Geen splitsing van justitie????? [/font][/size]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]8 jaar voor proces Dutroux niet lang genoeg????? Ik hoop dat jullie klotepartij op niet veel sympathie kan rekenen bij de modale burger.” [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Onze reactie: [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]“Aan de intelligente kijk-niet-verder-dan-zijn-neus-lang-is. Was u een even moedige anonieme mailschrijver als de TAK-manifestanten op de betoging van 4 mei (door Bplus georganiseerd) anonieme praatjesmakers waren? Om te zeggen hoe hypocriet deze mensen zijn, ze droegen de mooiste Belgenpakjes...Mensen van hetzelfde kaliber, Mijnheer X, als de lui die Frans spraken tegen Madame la Comtesse, nietwaar, en achter haar rug stoere praat verkochten. Brigitte Grouwels profiteert gewoon van al uw domheid om aan de 5000 Euro per maand te geraken die het huidig systeem haar voor een parlementszetel biedt. Verder lacht ze goed in haar zilveren baard. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Dat ze als Limburgse geen woord Frans kent, geeft haar geen moment rode wangetjes. Van 't ogenblik dat ze op de Avenue Louise kan shoppen. Ze is per slot van rekening ook niet afkomstig van Brussel om het op haar confederalistische manier te stellen. Wat jullie blijkbaar niet kunnen begrijpen, is dat België staat voor multi-cultureel, -sociaal, -religieus, polyvalent en open. Een Belg verbindt de notie van taal niet met de grond waarop hij staat, zoals het Germaanse erfrecht het voorhoudt. De echte Belgen zagen genoeg wat onverdraagzaamheid met zich meebracht tijdens de oorlog. Ze verkiezen plezier te maken onder elkaar, met af en toe wat ruzie erbij boven in een fascistische staat opgesloten te raken en geen stap meer te mogen verzetten zonder gecontroleerd te worden. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Nu, wat die Brusselse hospitalen betreft, persoonlijk heb ik nog nooit een Franstalige dokter ontmoet die weigerde me verder te helpen en wie weet dat ik al vaak voor mij en voor mijn kinderen in hospitalen moeten verblijven heb. Nog zo'n karaktertrekje van mensen die uw stijl aankleven, ze verdraaien de waarheid en maken er een potje vergif van. Foei! Maar hersenspoeling is het wapen van elke dictatuur. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Een voorbeeld van die leugenachtige geschiedschrijving? Bepaalde boekjes over de eerste wereldoorlog die de laatste tijd floreren. Mijn grootvader, die ook Limburger was, maar nog in de loopgraven van 14-18 tegen de 'Duits' gevochten had, bezwoer me te geloven dat wat men me later ook zei, er even vriendelijke officieren (in feite meestal rijke burgers uit Antwerpen, Gent, Luik enz... ) als soldaten waren en Franstaligen of anderstaligen (toen sprak men alleen maar dialect bij de gewone man) allemaal evenzeer van hun Koning hielden. Mijn grootmoeder, die ook Limburgse was, had Frans geleerd in Luik bij supervriendelijke mensen waarmee mijn ouders nog contact hebben. Die mensen wisten wat miserie was, maar ook wat trouw en eerlijkheid betekende. Vandaag is het eigen buik eerst. Mijn buurman: ‘Als we nu al dat geld eens mochten houden dat vandaag naar de Walen gaat (lees Afrika, Zuid-Amerika, enz..?) dan zouden we rijk zijn!’ Lees eerder wat Amélie Nothomb in Péplum over Afrika schrijft en schaam U, gij volk van vette burgers (wie zong dat weer?). Hebt u zich nooit afgevraagd waarom Hugo Claus zo graag naar Frankrijk gaat en onze eigenste Willem zich een Belg noemt? [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Neen, u spreekt liever woorden van haat en onbegrip. Wel, ik wens u veel moed, want inderdaad zo plezierig moet uw leven niet zijn. Veel water drinken om uw toxines door te spoelen... [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=1]Danièle Dirkx [/size][/font]
Een mooie illustratie van BUB-taktiek 2 A*:

1) Patriot? plaatst enkele maanden geleden exact dezelfde tekst
2) De tekst wordt vakkundig aan spaanders gehakt.
3) Het wordt plots stil bij de BUB-ers
4) De ganse draad zinkt naar beneden
5) Patriot? plaatst opnieuw exact dezelfde tekst
6) Ga terug naar punt 2

[size=1](*) BUB taktiek 1A, 1B, 1C: vernietigende tegenargumenten spammen[/size]

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 17 november 2004 om 23:21.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 23:15   #7
John Stufflebeam
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]als soldaten waren en Franstaligen of anderstaligen (toen sprak men alleen maar dialect bij de gewone man) allemaal evenzeer van hun Koning hielden. [/size][/font]
Nederlandstaligen zal je bedoelen. Die taal bestond toen reeds weet je.

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 17 november 2004 om 23:15.
Oud 17 november 2004, 23:21   #8
John Stufflebeam
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Een Belg verbindt de notie van taal niet met de grond waarop hij staat, [/size][/font]
Toch wel. De Belgische grondwet deelt deze grond waarop we staan onder in taalgebieden:

Artikel 4: België omvat vier taalgebieden: het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.
Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.

De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet, aangenomen met de meerderheid van de stemmen in elke taalgroep van elke Kamer, op voorwaarde dat de meerderheid van de leden van elke taalgroep aanwezig is en voor zover het totaal van de jastemmen in beide taalgroepen twee derden van de uitgebrachte stemmen bereikt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be