Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2004, 17:48   #1
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard Medicatie

Miljaar het lukt me nog steeds niet om te c/p'en in de uitgebreide editor.
Wordt vervolgd ...
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 18:02   #2
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel griepprik bij kinderen helpt tegen epidemie

ma 22/11/04 - Om griepepidemies echt in te perken, moeten vooral kinderen een inenting krijgen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van de medische Baylor-universiteit in Houston, zo schrijft De Morgen. Volgens de krant zou de eerste piek van de griepepidemie over zes �* acht weken plaatsvinden, tijdens de eindejaars-periode.

Vaccinatiefocus ligt nu op ouderen.
(foto VRT)

In ons land krijgen vooral 50-plussers de raad om zich te laten inenten. "Maar kinderen verspreiden griep het meest", zegt KULeuven-viroloog Marc Van Ranst. "Ook België zou overwegen om "de vaccinatiefocus" om te gooien van ouderen naar kinderen", aldus Van Ranst.

Wereldwijd komt men immers tot de vaststelling dat ondanks een stijging van het aantal inentingen, het aantal besmettingen blijft stijgen. Daaruit blijkt dat inentingscampagnes voor een groot stuk hun doel niet bereiken, namelijk het voorkomen van besmettingen.

In Japan is het griepvaccin tussen begin jaren zeventig en 1987 verplicht geweest voor schoolkinderen. Behalve minder zieken in de winter waren er vooral minder sterfgevallen bij ouderen. "Kinderen inenten heeft dus zeker een positieve weerslag op volwassenen", zegt Van Ranst.
Bron VRTnieuws.net

Ik ga hier niet beginnen schermen met wetenschappelijke publicaties die elkaar dikwijls in die mate tegenspreken dat ik me soms afvraag of er wel zoiets als wetenschappelijk bestaat, maar mijn boerenverstand zegt me dat hoe minder medicijnen je een kind geeft hoe beter. Hou een ziek kind gewoon van school en geef het de tijd om te genezen en sterker te worden. Ik vind het al schandalig dat dertigers op kantoren soms door hun leiding worden verplicht om dit prikje, dat je dan voor de rest van je leven maar beter kan halen, te laten zetten. Wat minder verwarming en de boel eens verluchten doet wonderen zowel in de klas als op kantoor. Een rolkraag staat ook sexy.
Ook denk ik dat door steeds het lichaam er bovenop te helpen met medicijnen, men de psyche in moeilijkheden kan brengen. Ik vraag me eigenlijk af of daar ooit al onderzoek is naar gedaan. Hoeveel van de mensen die heden ten dage antidepressiva nemen (zaten we al niet op bijna 1/4 van de bevolking ?) hebben als kind niet twee of drie keer per jaar antibiotica te slikken gekregen om toch maar naar school te kunnen. Ocharme, bronchitis knip amandelen eruit, antibiotica en doe maar op. En te weten dat de oorzaak bij luchtvervuiling ligt.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 19:25   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja daar zeg je zowat. De vele kantoren die destijds als "gesloten building" gebouwd waren deden dat om hun energie kosten laag te houden. Natuurlijk bij een gesloten gebouw moeten ze dan werken met een intern ventilatie systeem en nog eens natuurlijk moet zo een systeem "jaarlijks grondig gereinigd" worden. Dat laatste hebben ze een broertje aan dood, nochtans als je eens in die buizen kon kijken zou je nogal wat beestjes vinden. Maar kuisen kost geld en kuisen is niet cool.
Die ventilatie systemen zijn verantwoordelijk voor een groot deel van alle astma en andere lucht aandoeningen. En je ziet ze in bijna alle gebouwen, zelfs waar de ramen wel open kunnen. Liever een ganse dag in rook en zweetstink geuren zitten dan eens dat venster open te doen. Garantie dat als je er ééntje opent binnen de twee minuten een ander begint te kuchen. Zo een kuch van "doe die venster toe"!
Idem voor de airco van de wagen, jaarlijks moet dat ontsmet worden en niet velen doen het.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be