![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Gelezen op de site van een Libanese krant....
[font=Arial][size=2] L’Arabie saoudite va autoriser les téléphones portables équipés d’appareil photo L’Arabie saoudite va lever l’interdiction d’importer et de vendre des téléphones portables équipés d’appareil photo, a rapporté hier le journal al-Iqtisadiah. Bien que très largement utilisés dans tout le royaume wahhabite, les téléphones-appareil photo y sont illégaux et sont condamnés par les chefs religieux qui y voient une intrusion dans la vie privée, particulièrement chez les femmes. Plusieurs bagarres ont été déclenchées lors de mariages ou dans les écoles de filles �* cause de la circulation de photos de femmes non voilées en public, ajoute le journal. Al-Iqtisadiah, se référant �* des sources anonymes, a ajouté que les autorités avaient demandé au ministère de l’Intérieur de mettre sur pied une législation qui empêche « l’usage néfaste des appareils photo sur les téléphones ».[/size][/font]
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Een Nederlandse vertaling s'il vous plait
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En nieuws van Bush z'n beste vrienden interesseert me atijd.
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Deze uit de BBC past hier ook eigenlijk wel. Misschien moeten de VS hun gevangenen daar naartoe zenden
![]() [size=4] Prisoners praise Saudi conditions [/size] Jailed suspected militants have appeared on Saudi TV praising prison conditions and calling for al-Qaeda sympathisers to turn themselves in. The programme was the latest effort by Saudi authorities to try to contain the wave of Islamic militant violence. It paints an extraordinarily rosy picture of al-Hayer prison near Riyadh, showing spotless and modern facilities. It is in stark contrast to regular reports of torture and prisoner mistreatment by human rights groups. 'Family ties' The men described their conditions in jail as better than in their own homes. One of them, Othman al-Ahmari, number 21 on the country's most wanted list, said the prison guards were nicer than his own parents. Another said: "We did not witness the torture of which we used to hear. "The prison authorities sympathise with the prisoner and respond to the prisoners' wishes. "I would describe it as a family tie between the prisoner and the prison authorities." To reinforce the point, the programme showed footage from inside al-Hayer prison of gleaming white corridors and clean, modern equipment. Amnesty International's reports routinely denounce prisoner abuse and the use of torture in Saudi jails. Five British expatriates held in al-Hayer and since released have said they were tortured in order to extract televised confessions to crimes they had not committed. Earlier this year, a fire at the prison killed more than 60 prisoners. Surrender The aim of the programme seems to have been to allay the fears of militants considering surrender but fearful of the consequences. Saudi Arabia's efforts to counter the wave of Islamist violence that has left more than 170 people dead in the past 18 months have already embraced similar tactics of persuasion as well as force. A month-long amnesty was offered to militants in June, while Saudi TV has broadcast a series of programmes showing former militants appealing to others to give themselves up. Many televised debates have seen leading religious figures condemning Islamist violence as against the Koran. This has all indicated a new openness within Saudi Arabia to face up to the country's problems. But it does not yet appear to have done enough to stem the tide of violence.
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Saoedi-Arabië zal de draagbare telefoons toestaan die met fotoapparaat worden uitgerust, Saoedi-Arabië zal het verbod opheffen om in te voeren en om draagbare telefoons te verkopen die met fotoapparaat worden uitgerust, gisteren heeft de krant al-Iqtisadiah gerelateerd. Hoewel zeer in ruime mate gebruikt bij het heel wahhabite koninkrijk, telefoon-fotoapparaat er illegaal zijn en door de religieuze hoofden veroordeeld die een indringen in het privé-leven, in het bijzonder bij de vrouwen er zien. Verschillende ruzies werden bij huwelijken op gang gebracht of in de meisjesscholen wegens het verkeer van foto's van vrouwen die niet in publiek worden gesluierd, voegt de krant toe. Al-Iqtisadiah, die naar onbekende bronnen verwijst, heeft eraan toegevoegd dat de autoriteiten aan het ministerie van het Binnenste hadden gevraagd om een wetgeving op touw te zetten die "het schadelijke gebruik van de fotoapparaten op de telefoons" verhindert. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 17 december 2004 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
BTW, zijn jullie wel in België naar school geweest? Normaal waren de Vlaamse scholieren toch de beste van Europa (enfin, die van 15 jaar...) PS. Merci beaucoup Babelfish. Je was even sneller...
Laatst gewijzigd door nadine : 17 december 2004 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat volstaat naar mijn normen. Ik heb het Frans ook nooit een leuke taal gevonden, maar dat is natuurlijk een persoonlijke impressie. Btw, dank aan de vertaler. En kan je geloven dat ik bijgod niet eens wist dat er zoiets als vertaalcites bestaan. Bedank voor de hint. Ga ik zeker eens opzoeken.
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hieronder ook een link naar een dergeliijke cite http://www.systranbox.com/systran/box Vermoedelijk maken beiden gebruik van dezelfde 'translater' gezien de vertaling van de bedoelde tekst identiek dezelfde is. Wat alleszins ook een aanrader is dat is www.gurunet.com ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 17 december 2004 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fielen tank. Thx Merci beaucoupe. Tesekkur ederim. 8)
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Hier de Babelfish met vele links..
http://www.babelfish.org/ je vindt er zelfs [size=2]Hochdeutsch->Schwäbisch Wanneer Nederlands -> Vloms ? [/size] "Now back to topic please," en door een van de sites vertaald in "Wel weerom voor onderwerp wees zo goed ," ![]()
Laatst gewijzigd door nadine : 17 december 2004 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar back on topic? De titel is "Enorme vooruitgang in S.A." Dit was toch ironisch bedoeld, of zit ik er weer naast? ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() OEPS, sorry, back on topic! OK... JA! Inderdaad! Die Saoudi's zijn flink aan het evolueren ![]() ![]() ![]() Binnenkort worden vrouwen van zevenderangs (geiten en kamelen komen eerst) wel zes-en-een-halfderangsburgers!
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 december 2004 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blij dat ik er nog bij hoor, bij de jeugd. Ik heb ooit, lang geleden, een eed gezworen. En dat was dat ik het altijd voor "de jeugd van tegenwoordig" zou opnemen. En ik zweer niet gauw eden, maar �*ls ik het doe, dan hou ik me eraan. "Een man, een woord", is één van die gezegdes die in onze huidige maatschappij geen greintje meer voorstellen. Je wordt bedrogen en besodemietert dat het geen aard heeft. Maar ik acht de idee achter dat gezegde hoog in m'n waarden. Maar enfin, we wijken weer af van het topic. Straks worden ze nog boos op ons. ![]() Waar zaten we? Oh ja. 't Ging goed in Saudi - Arabië. Ik vond de titel best grappig considering de tekst die er op volgde. Ik gehad gehoopt iets te horen te krijgen over bin Laden die op bezoek was geweest, of zoiets. ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 18 december 2004 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Maar we dwalen weer af... Ja, Saudi-Arabië. Mag men daar trouwens wel met een fototoestel (desnoods het oudste model kodak-color) fotograferen, of is dat ook verboten wegens Vrouw op Prentje? Ten slotte betekent vrouw zonder doek: man met zondige gedachten, niet aan koran denken of aan Allah maar aan zondige vrouw! ![]()
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 december 2004 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Arabieren kunnen nu eindelijk fotootjes pakken met hun gsm, gelijk beschaafde mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In theorie, als onze extreme moslimetjes uit zandbakkiestan consequent zouden zijn, waren er geen TV's, camera's, en al zeker geen bioscopen toegelaten.
De Koran staat niet toe dat de mens levende wezens nabootst, is dat nu getekend, gebeeldhouwd,geboetseerd of geschilderd zoals in de middeleeuwen mogelijk was. met als argument dat alleen Allah zulke perfectie kan creeren. Ook is het een vereiste dat elk gemaakt ding een foutje heeft. Een foto is een realistische "perfecte" afbeelding, evenals de opnames voor film enzoverder. Allah houd er niet van geevenaard te worden.... Oftewel, zelfs de meest vrome moslim is eigenlijk een hypocriet.
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Maar zelfs in de minder extreme versie betekent het dus een soort van Einde van de Cultuur en de Beschaving. Hè! Dat ik daar nog niet opgekomen was! |
|
![]() |
![]() |