Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2018, 16:26   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.827
Standaard Het roestspook is terug doordat een aantal merken flink bezuinigt op corrosiepreventi

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat auto's stonden te roesten terwijl je er naar keek, hopelijk komt die ellende niet terug !

Citaat:
Het roestspook is terug doordat een aantal merken flink bezuinigt op corrosiepreventie.

https://www.hln.be/auto/deze-negen-m...elst~a5fa00a0/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 17:56   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat auto's stonden te roesten terwijl je er naar keek, hopelijk komt die ellende niet terug !
Tja, de milieunormen zullen hier ook niet vreemd aan zijn zeker.

Galvanil was een goed product dat redelijk tegen roest kan. Alleen bij het lassen komen er giftige dampen vrij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:32   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb nog de tijd meegemaakt dat we roestgaten mochten dichten nog voor ze verkocht waren als nieuw.

Het lijkt me nogal vreemd dat dit opnieuw begint en ik stel me er toch de vraag bij of dit niet wat opzettelijk is.
Samen met al die filter toestanden , de mensen verplichten nieuwe wagens te kopen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 13:50   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Samen met al die filter toestanden , de mensen verplichten nieuwe wagens te kopen?
Oude occasiewagens zijn ook goed, maar dan benzine, lpg of cng. Keuze genoeg.

Met een euronorm 3 benzine/lpg/cng van pakweg bouwjaar 2000 kom je elke LEZ binnen totdat je in je graf ligt.

En oldtimers van 40 jaar mogen ook altijd binnen.



Nieuwe wagens zijn ook goed, maar dat moet jezelf maar weten.



.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2018 om 13:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:03   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oude occasiewagens zijn ook goed, maar dan benzine, lpg of cng. Keuze genoeg.

Met een euronorm 3 benzine/lpg/cng van pakweg bouwjaar 2000 kom je elke LEZ binnen totdat je in je graf ligt.

En oldtimers van 40 jaar mogen ook altijd binnen.



Nieuwe wagens zijn ook goed, maar dat moet jezelf maar weten.



.
Er zijn toch al velen die wel een nieuwe wagen gekocht hebben hierdoor.

En die terugkomende roest is toch wel iets eigenaardig vind ik. Vooral omdat het bij meerdere merken schijnt te zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:06   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn toch al velen die wel een nieuwe wagen gekocht hebben hierdoor.
Waarom niet? En wat hebben ze met hun oude wagen gedaan? Ook verkocht?
Dus so what?

Citaat:
En die terugkomende roest is toch wel iets eigenaardig vind ik. Vooral omdat het bij meerdere merken schijnt te zijn.
Wslk die wat meer winst willen maken.

Maar dat is wel heel dom, doet hun imago niet goed. Ze schieten in hun eigen voeten.

Kijk ze worden al aan de schandpaal genageld:

Citaat:
Het best bestand tegen roestvorming zijn auto’s van de merken Audi, BMW, en Renault, zo luidt de conclusie van de AutoBild. Ford, Peugeot en Citroën behoren tot de zwakkere broeders op dit gebied. Hieronder een overzicht van de onderzochte modellen. De auto’s met de meeste sterren zijn het best beschermd en daardoor het minst gevoelig voor corrosie.

5 Sterren: Audi A8, Audi A6, Mercedes S-Klasse, Renault Espace

4 Sterren: Audi A4 (inclusief Allroad en Avant), BMW 1 Serie, Lexus LS 500h, Mercedes A-Klasse, Opel Insignia Country Tourer, Renault Megane ST, Seat Arona, VW Golf, VW e-Golf, VW Passat Alltrack, VW Passat Variant, VW Tiguan/Tiguan Allspace

3 Sterren: Citroën C3 Aircross, Dacia Duster, Hyundai i30 Kombi, Hyundai Ioniq Electric, Jeep Compass, Kia Ceed, Opel Grandland, Peugeot 308 SW, Skoda Karoq, Volvo V60, Volvo XC40, VW T-Roc

2 Sterren: Citroën C4 Cactus, Ford Ecosport, Ford Focus, Ford S-Max, Honda Civic, Kia Stonic, Nissan Leaf, Nissan Qashqai, Subaru XV
Zelfs de electrische Nissan Leaf. Maar dat zal wel die zijn zonder batterijmanagement ....

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2018 om 14:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 14:18   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom niet? En wat hebben ze met hun oude wagen gedaan? Ook verkocht?
Dus so what?

Wslk die wat meer winst willen maken.

Maar dat is wel heel dom, doet hun imago niet goed. Ze schieten in hun eigen voeten.

Kijk ze worden al aan de schandpaal genageld:



Zelfs de electrische Nissan Leaf. Maar dat zal wel die zijn zonder batterijmanagement ....
Ik denk het ook dat het hun geen goed zal doen.
Maar hoe komt het dat er nu plots weer zoveel zijn?

Dat is toch geen constructie foutje mijn gedacht?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be