Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2004, 15:00   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard Varken wordt bewaakt wegens Islamfilm

Op het forum van Marokko.nl staat volgende boeiende thread:

[size=3]Varken wordt bewaakt wegens Islamfilm[/size]

De openingstopic gaat als volgt:

Van Gogh bewaakt wegens islamfilm

Filmmaker Theo van Gogh wordt tot dinsdag door de politie bewaakt vanwege een provocatieve film over de islam die hij met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft gemaakt.
Dat heeft Van Gogh zaterdagavond gezegd in het radioprogramma Met het oog op morgen. In het tien minuten durende filmpje Submission worden de meest vrouwonvriendelijke teksten uit de koran onder de aandacht gebracht.
In de film bezingt een vrouw in een doorzichtig gewaad, waarbij haar borsten zichtbaar zijn, in een gebed in een moskee de liefde en toont Allah wat de gevolgen zijn van zijn voorschriften in de koran. Op de toegetakelde lichamen van de figuranten zijn een aantal omstreden tekstfragmenten in het Arabisch 'gekalligrafeerd'.

Consternatie
In verband met de veiligheid van de acteurs zijn zij onherkenbaar in beeld gebracht. Hun namen en die van de overige medewerkers zijn niet bekendgemaakt. Van Hirsi Ali is alleen de stem te horen als zij een traditioneel islamitisch gebed voorleest.

Van Gogh wil Submission internationaal distribueren. Zo wil hij de film onder andere opsturen naar de Arabische televisiezender Al-Jazeera. "Die zenden ook filmpjes uit van Bin Laden, dus zullen ze hier vast geen moeite mee hebben", zegt Van Gogh.

Volgens Hirsi Ali zal de film tot grote consternatie leiden. "De hele moslimwereld zal over me heenvallen", zegt zij in NRC Handelsblad. Submission is zondagavond te zien in het tv-programma Zomergasten, waarin Hirsi Ali te gast is. Komende week komt Submission ook de op de website van Van Gogh.

[Bron: ANP/Planet, zondag 29 augustus 2004]

[size=2]Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven, terwijl jullie dood waren en Hij jullie leven gaf! Vervolgens zal Hij jullie laten sterven, waarop Hij jullie tot leven wekt en tot Hem is de terugkeer. (Soerat al-Baqarah: 28 )

Het hele topic kan je lezen op : http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=349010

[/size]
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 15:09   #2
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Een van de reacties in de thread:

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Origineel gepost door Islemia
Ik weet nu al wat ons hier in Nederland staat te wachten!!!!!

( dezelfde aanslagen als die van Amerika en Spanje)

Maar de Hollanders hebben er zelf om gevraagd!!!!
JA, het maken van een filmpje is wel erg kwalijk, doe eens normaal mens.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 15:52   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

De reactie op die reactie past toch niet in je kraam?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 20:40   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

mag het woord 'varken' nog wel gezegd worden?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 10:28   #5
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ik heb de volledige thread gelezen, en op 5 pagina's vol reacties (daterend tot augustus dit jaar!), heb ik 1 rechtstreekse oproep gelezen, die ook Wreker aanhaalde. Die reaktie werd direkt bekritiseerd.

Verder nog 3 reakties die richting geweld uitgingen zoals "ik hoop dat ze in brand vliegen".

De meeste reaktie's waren zelfs niet eens zo negatief, sommige zeiden zelfs eerst de film te bekijken voor hem af te knallen, en achteraf bleek een van hen de film zelfs te herkennen als een regelrechte kopij van een Iraanse (!!) film.

Voila, ik heb Wreker's recht op meningsuiting aangevuld met jullie recht op het volledige onverknipte verhaal.
Oud 29 november 2004, 10:47   #6
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ik heb de volledige thread gelezen, en op 5 pagina's vol reacties (daterend tot augustus dit jaar!), heb ik 1 rechtstreekse oproep gelezen, die ook Wreker aanhaalde. Die reaktie werd direkt bekritiseerd.

Verder nog 3 reakties die richting geweld uitgingen zoals "ik hoop dat ze in brand vliegen".

De meeste reaktie's waren zelfs niet eens zo negatief, sommige zeiden zelfs eerst de film te bekijken voor hem af te knallen, en achteraf bleek een van hen de film zelfs te herkennen als een regelrechte kopij van een Iraanse (!!) film.

Voila, ik heb Wreker's recht op meningsuiting aangevuld met jullie recht op het volledige onverknipte verhaal.
Waarvoor dank mijn beste
Oud 29 november 2004, 10:53   #7
Funghus
Schepen

Standaard

Inderdaad, er is heel wat kritiek op radicale islam in Iran zelf. Veel jongeren streven naar een andere levenswandel die veel meer aanleunt bij het Westen.
Oud 29 november 2004, 12:34   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

De moord op Van Gogh was een inside job.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 12:49   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
De moord op Van Gogh was een inside job.
Wat bedoel je?
Oud 29 november 2004, 16:54   #10
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Origineel gepost door achmad
ben benieuwd wat dat filmpje inhoud maar ik denk niet dat ik kijken ga. die fokking media, histirie ali en van koch, ze krijgen het zo wel voor mekaar zeg...............hoeveel kijkers schatten jullie vanavond naar een domme film waarbij vermoedelijk niets word uitgelegd en een verkeerd beeld over de islam geschapen word? haat gekweekt jegens moslims en onbegrip naar onze religie?

als je beetje moslim bent dan kijk je niet naar zo een film want men kent die twee nu zo zagjes aan, daar kun je niets goeds van verwachten, de moeite niet waard dus.............

boycot die film

[size=4]en wacht rustig af tot de afstraffing van die twee komt[/size], geduld is een schone zaak nietwaar?

profetische woorden.

was dat niet het forum waar de moordenaar Mohammed B. ook actief was tot de avond voor hij van gogh vermoordde?
zijn posts zijn wel allemaal gewist naar het schijnt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:12   #11
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

gevoel voor humor hebben ze gelukkig wel.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:47   #12
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Wat bedoelde die Achmad met afstraffing? Een aanslag of een of ander goddelijk oordeel?
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:59   #13
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Hahaha
Oud 29 november 2004, 18:02   #14
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Volgens een imam of zoiets (geloof de turkse Islamversie) laatst op "nachtwacht"
was het toen de profeet Mohammed zijn openbaringen kreeg nog eens hoog tijd
volgens God/Allah/Jahwe etc...etc>.. dat er nog eens een goeie profeet kwam ant het was al 650 jaar geleden.
Het is dus nu nog eens 1400 (???) jaar geleden dat we nog eens een goeie profeet
hadden..
Het is maar dat elke nieuwe profeet al het werk van zijn voorgangers mag afbreken en helemaal opnieuw mag beginnen.
Dus waarop wachten al onze politics.be profeten eigenlijk nog op ? Niemand kandidaat
om bv. een religie op te starten met 1 middaggebed dat ook om 11h30 opgezegd mag worden ? Veganisme als verplicht dieet ? Een meer "up to date" kalender ?
Een nieŭw liturgisch verplicht taaltje (Bv.Esperanto)

Leg het ons uit aub ! Waartoe dienen de regels die sommige vertegenwoordigers van
godsdiensten aan iedereen willen opleggen ? Zou men de bestraffing van godslastering
niet beter aan de godheid zelf overlaten ? De bliksem moge mij dadelijk treffen als het niet waar is !
Oud 29 november 2004, 18:55   #15
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Lol.....
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be