![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vond dit filmpje terug in een muf, stoffig hoekje op men schijf, en ik dacht, hé laten we die nog eens bekijken. Ongeloofelijk grappig eigenlijk, hoe de salonflaminganten van de N-VA erin slaagden om op minder dan 2 jaar tijd volledig van koers te veranderen. Ik wilde u laten meegenieten, dus ik plaatste het terug op het internet. (van N-VA-site is het overigens spoorloos verdwenen)
http://www.belgischeunie.be/grapjassen_nva.mpeg
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Hilarisch gewoon. Die man zijn tenen moeten nu toch krullen van schaamte, wanneer hij deze zeik terugziet, terwijl hij nu de partijen depanneert en goedspreekt terwijl hij ze in zijn film zo zwart als een Moor maakt.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie net dat Morelleke Forelleke ook nog tot de figuranten van het clipje behoorde.
![]()
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat zeggen de N-Va'ers hierop? Ik denk aan Zeno, Zorroaster, Giserke, Axel North... ????
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen lid van de NVA, doch ik denk dat ze wellicht door langer en harder onderhandelen meer hebben binnengerijfd.
Ik denk ook soms in andere kwesties: 't zijn maar de ezels die nooit van gedacht veranderen. In de politiek denk ik zeer vaak: na een verkiezing zijn de kaarten deftig geschud, de strategie zal moeten aangepast worden. Wat ik jullie aanraad? Wacht maar rustig af. Bijvoorbeeld tot het advies van de Raad van Strate het wetsvoorstel omtrent BHV af is en de bespreking in het parlement kan beginnen. Of zou het initiatief van de regering, waar Verafstoot dus geen termijn op wou plakken - doch die termijn is dus sowieso de start van de bespreking in het parlement - eer klaar zijn? Wacht maar rustig af dus. En als je het echt niet kan laten om flaminganten te jennen, ja dan moet je diskussies zoals deze opstarten. Maar dan liefst wel met enige kennis van zaken. Anders is het zo zo dom, zo zielig. (vergelijkbaar met de commentaar van mijn grootmoeder op een interantionale voetbalmatch op TV: amai den diene kon toch hard stampen.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 november 2004 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mening is echter nog iets anders dan een partij-programma. Wanneer politici zich laten op een programma verkiezen, dan behoren ze dit onverwijld en zoals beloofd uit te voeren. U eerst laten verkiezen en 's anderendaags een bocht van 180° nemen heeft niks te maken met van mening veranderen. Dat is uw programma én uw kiezers de rug toekeren. Dat is klinkklare misleiding. Als ik dan dit filmpje zie, en de daaropvolgende handelswijze van de N-Va, dan is het verschil niet enkel schrijnend, maar dan voel ik zelfs als tegenstrever van de N-VA standpunten plaatsvervangende schaamte voor zoveel bedrog. Wanneer je als politieker wenst 'van mening te veranderen' dan mag dat ook! Maar dan geef je het mandaat dat je via je 'eerdere mening' verkreeg terug, aan iemand van je partij die nog niet van gedacht veranderde. Tenminste als je ook maar een greintje zelfrespect bezit.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een partijprogramma kan toch niet veranderen vlak na de verkiezingen.... Dat is zoals een contract tekenen voor een luxekamer, maar je krijgt een duivenkot.
Ik hoor je duivenkot-baas al tegen je zeggen met een vettig lachje op z'n smoel: "Jamaar, ik ben van mening veranderd. T'zijn enkel de ezelfs die dat niet kunnen nietwaar" Echter, contract is contract, en iedere afwijking is bedrog. Men zou bijna partijen voor het gerecht moeten kunnen dagen voor deze woordbreuk, politiek zou er heel anders uitzien, helaas is dat onmogelijk, en stemmen we dan maar de volgende keer iets anders. Maar dat filmpje is niet hélémaal verkeerd. Geert Bourgouis vertelt hoe hij het zich gemakkelijk had kunnen maken door aan te sluiten bij een grote partij, zodat hij zeker was van een zitje.... Kennelijk wist hij ook toen al wat hij ging doen en is al de rest gewoon een farce... Superstaaf gaat echter nog even moeten wachten op de schaamte van de N-VA'ers, vermits die nog in een soort van fase zitten waarin niet hun partij-leiding, maar derden de oorzaak zijn van hun miseri. Tegen 2006 zijn ze nog maar een "ideen-partijtje" zoals Spirit. Nauwelijks de moeite waard om nog een thread voor te openen.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Hebben jullie die dan nodig? Iedereen kent die partij maar bijna niemand stemt erop.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
En die "niemand" is nog altijd 20 X meer dan de BUB. Kun je nagaan! ![]()
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 14 november 2004 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opiniepeilingen? Gewoon de verkiezingsresultaten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben even gaan kijken op http://verkiezingen2004.belgium.be om de resultaten van de BUB te bekijken en ik kwam op 13.162 stemmen uit. Van 15.000 stemmen is geen sprake!
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja manneke ik zij BIJNA HEE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er nu verkiezingen zouden zijn zou BUB véél meer halen. Onze aanhang is explosief gestegen.
ALs BUB in de media zou komen, evenveel als den Blok, zouden wij de absolute meerderheid halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |