![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() We zitten nu 3 weken in ons kot, dagelijks krijgen we "dezelfde" cijfers om de oren geslagen.
Ik zou weleens meer gedetaileerd willen weten hoe, waar en opwie dat coronavirus nu toe slaat. Momenteel moet iedereen binnen blijven, terwijl waarschijnlijk voor het grote deel van de bevolking het 'slechts' een lichte tot harde huisgriep is. Daarom vind ik dat men eens wat meer leeftijd mag kleven op de getroffen personen. Het ziet er trouwens uit de lichaam zwakke, en oudere personen het meest getroffen worden die ziekenhuis gebonden zijn. Men kan nu toch met de huidige cijfers een meer gerichte aanpak samenstellen, zodat onze samenleving op een weliswaar trage maar zekere manier terug opgang komt. Gaat men effectief wachten tot de huidige modellen van grafieken dalen? Dan gaat er geen rem meer opstaan, en schiet iedereen terug in zijn oude gewoonte...met alle gevolgen van dien. Dus hoogtijd dat er eens wat meer duidelijk komt hoe de (nabije) toekomst gaat verlopen Laatst gewijzigd door De Prof : 3 april 2020 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niemand kan zeggen wat de gevolgen zouden zijn geweest zonder die lockdown. Hoelang alles nog gaat duren en wanneer alles terug normaal gaat zijn, kan niemand zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowat iedereen draagt continu een personal tracker die onze whereabouts bijhoudt. Niet enkel waar en wanneer we ons ergens begeven maar ook bij wie we minder dan 1.5 meter afstand houden.
In China gebruikt men een smartphone heb om de coronacrisis in te dijken. In ons land laat men deze technologie onbenut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zouden we allemaal best nog een beetje geduld oefenen tot na Pasen...
1) KOMT er nog een "peak",of is er al sprake van een lang uitgerekt plateau waardoor de schommelingen in "dagelijke dodencijfers" eigelijk irrelevant zijn 2) Kan men ondertussen de risicogroepen nog wat meer en nauwkeuriger omschrijven. 3) Hoe gaat het met Zweden? Laat ondertussen maar de pers ,en stuurlui aan wal,zich zelfbevredigen in het bedenken van de meest bloederige en beschuldigende titels boven hun opiniestukjes.....miserabele hoopjes str*nt ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2020 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar er moet toch al een scenario klaarliggen of gemaakt worden, om terug uit die lockdown te komen. En men kan die beter nu bekend maken, ipv tegen dat het zover is. Met de gegevens die men nu heeft, moet dat toch kunnen? Het zal in fase's moeten gaan, zoveel is zeker. Maar duidelijkheid, goede informatie die "tijdig" kenbaar is, is van cruciaal belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
sensatie en spectaculair. Dan zijn de kernwoorden voor de media Laatst gewijzigd door De Prof : 3 april 2020 om 17:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand belet u om RTL of BFMTv bij u thuis in Grenoble te onthalen en dit als wetenschapper in Frankrijk wereldkundig te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Mijn prognose :
Scholen : begin mei opstart en half mei terug echte lessen in school. Bedrijfsleven : begin mei heel beperkte opstart en half juni volledig. Horeca : half juni beperkte opstart restaurants. Cafés begin juli. Toerisme internationaal : ergens in de zomervakantie maar heel beperkt. Grote evenementen en bijeenkomsten : niet meer in 2020. Allemaal met de nodige controle op social distancing! De soft lockdown is dan ook een lachertje. Betaalde vakantie om huis- en tuinklussen te doen. Je mag niets behalve gaan werken. En ondertussen maakt De "poedel" Crem er zijn eigen politiestaat van. Ik ben benieuwd wat het weekend gaat geven. Maar gisteren op de smoelenboek iets mooi zien verschijnen. Ik heb er wel enkele zaken weg gedaan omdat ik geen zin heb ik een klacht wegens laster : Pas binnen gekregen. Een chauffeur van een transportbedrijf uit ... reed 3 dagen ziek en met milde symptomen nog voor zijn werkgever rond. Verplicht tot werken door de werkgever tot ze hem op tijdelijke werkloosheid konden zetten. Want anders ging hij op ziekte en was het op kosten van de werkgever. Winstbejag boven de gezondheid en veiligheid van mensen. De werknemer zou ondertussen ook al positief zijn getest. 3 dagen lang meerdere stops per dag dus een potentieel gevaar voor vele tientallen mensen. En nog blijven ze alle maatregelen aan hun laars lappen en blijven ze gewoon verder doen alsof er niets aan de hand is. Wanneer sluit de overheid dit bedrijf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet om wie er gevolgen aan heeft, de bedoeling is om het virus niet te verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeveer evenveel mensen als België. Ik ken wel de bevolkingsdichtheid van Zweden niet in de stedelijke gebieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat gebied staat de wetenschap nog in z'n kinderschoenen. In zo'n gevallen is het beter niet te communiceren i.p.v. informatie te verspreiden die nergens op gestoeld is. Ik denk dat dit al meermaals gezegd is op den televisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo lang je maar niet bij die 5% zou zijn. En je geen gevolgen zou overhouden aan een besmetting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Doe verdomme iets, want zoniet riskeren er in de wereld 40 miljoen mensen te sterven !". Zo geformuleerd leek dat "erg", maar aangezien er in de wereld gemiddeld 100 miljoen mensen normaal sterven per jaar of zo, zie je het miezerige van het "drama" in, he. 40 miljoen doden in de wereld, dat is piepklein. Dat komt overeen met wat ik bereken: 5% van 60% dat is waarschijnlijk ook wat ze bij de WHO berekend hebben, want de cijfers van China. Maw, de cijfers zijn juist (als bovengrens, we weten dat de Chinese cijfers "erger" lijken dan de echte, omdat veel onder de radar is gegaan). Alleen vertelt men ze in paniek modus, terwijl het volstaat om daar 2 minuten over na te denken - iets dat in onze politiek correcte emo wereld not done is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel kans dat ik mijn "lotje" al moeten trekken heb. Kijk, ik heb ook 20% kans of zo om aan kanker te sterven, en men zal daar ook niks aan kunnen doen. Dat is nu eenmaal het leven he: dat je van iets zal sterven. Ik hoop dat je dat niet erg vindt, want dat is het lot van iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil dat moment zo lang mogelijk uitstellen, zeker als de mentale en geestelijke gezondheid nog goed is. Ik wil dit jaar op pensioen gaan, op pensioen gaan na 43 jaar gewerkt te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Uw pensioen is u gegund
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor zijn er te veel verschillen tussen de landen en de bevolkingsgroepen. |
|
![]() |
![]() |