![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'De cijfers evolueren positief, het virus wordt moe'
Dat de cijfers positief klinken dat is een goede zaak maar, ik wil nu niet zwartgallig doen, is dat ook wel zo dat het virus 'moe' aan het worden is? Zolang er géén vaccin is dat het virus de kop kan indrukken blijft het gevaar/besmettingsgevaar bestaan. Weet men het eigenlijk zelf nog wel denk ik soms? De éne dag verschijnen er dramatische berichten over een hoger aantal doden en de andere dag zou het dan weer minder zijn. ![]() Goed dat het uiteindelijk zou verminderen of stoppen natuurlijk want de meeste mensen zijn de manier van leven die wij er nu moeten op nahouden door de komst van het Covid-19 al ferm beu aan het worden en dat zou best andere toestanden met zich mee kunnen brengen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2020 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik hoop het. Voor zover een virus "moe" kan worden. Maar ik vrees dat we ons voorlopig vastklampen aan strohalmpjes. En er zijn tal van landen waar het ergste nog moet gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is verre van opgelost denk ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2020 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar weken geleden hadden we het virus bij het nekvel en nu is het moe. Af en toe zal de commentator ook wel eens iets anders willen zeggen dan pure cijfers. Veel betekenis zou ik er niet aan hechten. Nu eerst afwachten hoe we dit weekend doorgekomen zijn, want daar waren ze dan weer wel heel pessimistisch over.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben dat nietszeggend gelul rond die cijfers eerlijk gezegd kotsbeu. Deze morgen nog ergens gelezen: we betalen de hoogste belastingen ter wereld maar we hebben in verhouding ook bijna het hoogste dodencijfer ter wereld. En niemand moet afkomen met uitvluchten en telmethodes en dergelijke, we worden hier genaaid waar we bij staan in deze crisis.
In plaats van ons als idioten in ons kot te houden had de overheid al lang massaal moeten beginnen testen en mensen die toch buiten komen verplichten om mondmaskers te dragen, in andere landen deelt de overheid nu zelfs mondmaskers uit aan de bevolking. Hier worden we bijna wekelijks geconfronteerd met het geklungel van onze heren ministers die anderzijds we de hele tijd de volle pot uitbetaald krijgen want zo kennen we ze wel. Dit land werkt niet en dat is tijdens deze crisis keer op keer bewezen en het zal nog vele malen bewezen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit weekend stelde ons wel op meest op de proef, doordat het Pasen was, en net mooi weer. Ik vraag me meer af hoe dat virus het warmere weer heeft doorstaan. Welke invloed dat teweeg bracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 april 2020 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel eng dat je je laat adviseren door iemand die gelooft dat een virus "moe kan worden"
Dat verklaart veel trouwens. Zelfde meneer die 19 maart (Belgie had 38 coronadoden) dit beweerde: ![]() Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 april 2020 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is Van Ranst intussen nog niet heilig verklaard?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen... Maar HIJ wordt moe. Als een "wetenschapper" begint met dat "extra gelul" erbij te zeggen (zoals dat "nekvel" van een tijdje geleden),waar de Persmongolen weer een eigen draai aan zullen geven......dan is het misschien tijd om een ander persoon,die gewoon verder "droge" informatie kan blijven geven,zonder "speculatie",op die stoel te zetten Nog even en er worden "emo-gevoelens" aan dat virus toegekend. ![]() Speculeren zullen WIJ wel doen,hier op het forum.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 april 2020 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben gefeest met de kinderen, de kleinkinderen en een broer en een zus van de vrouw. Ik had aan ieder gezin gevraagd om zelf het menu af te halen bij ons favoriet restaurant, zodat iedereen dat bij zijn thuis kon opeten. De taarten heb ik zelf bij eenieder aan de deur geplaatst. Via een vergaderprogrammake hebben we toch met elkaar kunnen communiceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan niet, Paus Johannes Paulus II heeft bepaald dat communisten naar de hel gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde wat men in Nederland, Frankrijk, etc ook vaststeld. Of we er daarmee vanaf zijn is een andere zaak.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu lijken we de cijfers ongeveer te *stabiliseren* met een lockdown. Het is misschien nog wat vroeg om al definitief te stellen dat de lockdown mislukt is, maar alles wijst toch voorlopig in die richting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn idd gewoon uitdrukkingen, meer niet. Of kent er soms iemand een virus dat een 'nekvel' zou hebben ? ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, die ![]() ![]() En als je wat inventief bent, kan je zelfs in deze rare tijden het ook nog best gezellig maken. Je hebt dit dus ook mooi bewezen. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 14 april 2020 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij moet communiceren voor het grote publiek en hij doet dat goed. |
|
![]() |
![]() |