![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.408
|
![]() Test VW T Cross een compacte SUV van VW, ligt met 4,11 m lengte tussen Polo en Golf.
ADAC test beide 95 PK versies, benzine heeft daar maar 999 cc voor nodig, diesel 1600 cc. Dieselversie wordt wel met 7-DSG bak getest, verbruiksverschil met manuele 5-bak is in de praktijk verwaarloosbaar, volgens norm identiek (CO2 110 g/km zie https://de.wikipedia.org/wiki/VW_T-C...chnische_Daten De dieselversie stoot in de ADAC test 10 g/CO2 meer uit dan de benzineversie, beide 95 PK. Testverbruik hé, en Well to wheel hooggerekend. Het verbruikverschil in liter is nauwelijks 0,5 liter minder voor de diesel, wat te weinig is om de CO2-uitstoot te compenseren, diesel stoot daarom 6 g/km meer CO2 uit dan de benzineversie bij de praktijktest. Beide dezelfde euronorm euro 6d-Temp. Diesel met SCR-cat (adblue) enz... benzine met verplichte roetfilter. Benzineversie heeft op alle gebied iets betere prestaties, ook bij geluid. In elk geval is het de eerste keer dat ik van de ADAC hoor dat de dieselversie zich niet echt loont, zelfs in Duitsland (de diesel is daar nog altijd ~20 cent goedkoper dan de benzine, net gecheckt) Citaat:
Volledige link: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...vw/vw-t-cross/ pdf benzine, ik plak vooral de gemeten verschillen (ADAC Messwerte) : Citaat:
Citaat:
de benzineversie is ook met DSG verkrijgbaar en dan is het verschil 1000€, maar heeft dan wel 115 PK ipv 95 PK). Spijtig dat ADAC die niet getest heeft, want dan is het verschil nog duidelijker (de 115 PK verbruikt volgens norm zelfs iets minder dan de 85 PK, wslk omdat de 115 PK standaard een manuele 6-bak heeft met langere eindoverbrenging: https://de.wikipedia.org/wiki/VW_T-C...chnische_Daten) En alweer geen woord over het adblue verbruik van diesel, nochtans is dat ca. 6% van de diesel extra. Wslk vertaalt zich dat in nog hogere onderhoudskosten voor de diesel. Er zijn alleszins 3 benzineversies en 1 dieselversie qua vermogen. Buiten Europa wordt de dieselversie helemaal niet meer aangeboden. En ik verwacht dat binnenkort ook binnen Europa... (zoals andere merken met hun compacte modellen het inmiddels al doen) Laatst gewijzigd door Micele : 22 juni 2020 om 09:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.408
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 juni 2020 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |