![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() ![]() Veel gekker moet het niet meer worden. De zwarten zijn helemaal losgeslagen. De link met racisme is me volledig onduidelijk. Het is niet omdat men een aapje afbeeldt dat men bedoelt dat zwarte kinderen apen zijn. Er werden allerlei dieren afgebeeld Ophef over choco pops Een voormalig Brits parlementslid wil van multinational Kellogg Company weten waarom de mascotte van Coco Pops een aap is, terwijl Rice Krispies wordt aangeprezen door “drie blanke jongens”. Fiona Onasanay, oud-afgevaardigde van het Britse Lagerhuis en oud-lid van Labour, richtte zich tot Twitter en gaf aan eerder een brief te hebben gestuurd naar de Britse afdeling van de ontbijtgranengigant. Deze bleef onbeantwoord. “Coco Pops en Rice Krispies hebben dezelfde samenstelling (alleen zijn Coco Pops bruin en hebben ze een chocoladesmaak). Ik vraag me dus af waarom Rice Krispies drie blanke jongens als mascotte gebruikt en Coco Pops een aap”, twitterde de advocate met Nigeriaanse roots gisteren. Fiona Onasanya @Fiona_Onasanya @KelloggsUK, as you are yet to reply to my email - Coco Pops and Rice Krispies have the same composition (except for the fact CP's are brown and chocolate flavoured)... so I was wondering why Rice Krispies have three white boys representing the brand and Coco Pops have a monkey? 5,143 5:52 PM - Jun 15, 2020 Twitter Ads info and privacy 15.5K people are talking about this Haar tweet over ‘Coco’ en ‘Snap’, ‘Crackle’ en ‘Pop’ zorgde voor een stortvloed aan reacties op sociale media. “Het zijn geen jongens, het zijn elven. Elves lifes matter”, reageerde iemand. “Ik ben opgegroeid met Coco Pops en Rice Krispies. Wat jij aanhaalt, heb ik me nooit afgevraagd. Sommigen onder ons kunnen een onderscheid maken tussen de echte wereld en een fantasiewereld”, luidde een andere reactie. Anderen wezen Onasanay erop dat Rice Krispies en Coco Pops respectievelijk ook een melkchocolade-versie en een witte chocolade-versie verkopen. Voor beide varianten gebruikt Kellogg’s de oorspronkelijke mascottes. Toenmalig Lagerhuis-lid Fiona Onasanya (rechts) ten tijde van haar proces in Londen in januari 2019. AP Toenmalig Lagerhuis-lid Fiona Onasanya (rechts) ten tijde van haar proces in Londen in januari 2019. Een woordvoerder van de Kellogg Company verklaarde aan de Daily Mail “discriminatie niet te tolereren. Wij vinden dat mensen ongeacht hun ras, geslacht, afkomst, geaardheid, religie en capaciteiten met de grootst mogelijke waardigheid en respect moeten worden behandeld. De apenmascotte, die zowel op de dozen van de melkchocolade als op de dozen van de witte chocolade-variant staat, werd gecreëerd in de jaren tachtig ‘om het speelse karakter van het merk te onderstrepen’. In onze ambitie om plezier te brengen aan de ontbijttafel hebben we een reeks personages op onze dozen, waaronder een tijger, een giraf, een krokodil, elven en een narwal (tandwalvis, red.).” Andere twitteraars brachten Onasanays gerechtelijke veroordeling in de herinnering. Begin 2019 kreeg ze drie maanden cel wegens liegen over een snelheidsovertreding en dwarsbomen van de rechtsgang. Ze zat effectief vier weken in de gevangenis en werd zo het eerste zittende parlementslid dat achter slot en grendel verdween in bijna dertig jaar. Labour zette haar uit de partij. Op haar proces verklaarde Onasanay aan multiple sclerose te lijden.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 juni 2020 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vergeef me mijn bulderlach maar daar is zelfs geen zinnig debat over mogelijk.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks mogen we enkel die chocolade eten, die met onze huidskleur overeen stemt.
![]() Pech voor de "geeltjes" ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Waarom niet. Waag uw kans zou ik zeggen. Alles is racisme tegenwoordig.
Je kan het zo gek niet bedenken.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks misschien de helft vd Nero-albums van Marc Sleen op de poco-Index.
Neem nu bijvoorbeeld "Moea Papoea" of "De Daverende Pitteleer", waarschijnlijk niet echt flatterend voor de negerkes om uitgebeeld te worden als menseneters :
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 juni 2020 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Te gek voor woorden. En al helemaal als je bedenkt dat de ouders van die zwarte jongen zelf, er helemaal geen racisme in zagen. The Beatles zijn trouwens ook racisten. The White album? Hadden ze iets tegen zwart? Kunnen we Paul nog aanklagen hiervoor? Het zou zomaar kunnen ...
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De klok horen luiden...., het was een reclame boodschap. ![]() Maar je hebt gelijk, op die manier banaliseer je dus de bestaande racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En die vliegtuigen met hun black box?
Maar dat mag blijven, het is het eerste waarnaar ze zoeken (na een ongeval). ![]()
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Black is de naam van de oorspronkelijke uitvinder, niet van de kleur van de Black-Box.
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Ik zal me met een ander voorval verwarren) Maar goed. In de essentie gaat het inderdaad om het banaliseren van racisme.
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks geen nutella meer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste anti-racistische film is "Reservoir Dogs" als ik me goed herinner, want iedereen wou "Mr. Black" zijn en niemand "Mr. Pink".
Maar o wacht, dat waren gangsters en moordenaars, dus misschien toch vuil racisme ! ![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk gaat het meer over het voeren van intentieprocessen: als je iemands woorden of gedrag lang genoeg onder de loep neemt, dan vind je altijd wel iets om over te neuten. Zeuren om te zeuren, quoi. Dat is op zich al hatelijk maar als het dan nog eens een politieke dimensie krijgt, dan ontstaat er een gevaarlijke situatie waarbij niemand nog zijn mond kan/durft open doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het correcte woord niet "vluchtrecorder"?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mogen deze nog optreden? Nu, voor mij niet gelaten dat ze aan de kant worden gezet, 't is mijn genre niet.
https://www.youtube.com/watch?v=kQQhqIcB_rg |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |