![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() https://www.lewrockwell.com/2020/11/...-down-society/
Opgesteld door de Belgische dokter Pascal Sacré. Helder, leesbaar, "verhelderend," en ontluisterend. ik ken de mens niet, maar ik verwacht dat de covid-believers hem wel zullen wegzetten als idioot.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al lang geweten.
De PCR test, test niet op het virus. Maar de schapen, de meute, loopt mooi in de pas. Je zal hier ook amper reacties krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet omdat hij zijn werk niet goed deed, maar wel omdat hij aankaarte dat volgens hem andere niet-coronapatiënten stierven door de maatregelen en de media aan paniekzaaierij deed. Hij is geen covid-ontkenner, wel een arts met een kritische visie. Maar dat mag niet in deze virocratie. https://www.mondialisation.ca/dr-pas...eponse/5650433
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal de manier zijn om de pandemie te stoppen, nu worden er 45+ routines gedaan bij een test en dan vind je elk virus in de kleinste dosis. Als ze dit verminderen naar 35 of minder gaan ze enkel de echte besmettingen vinden en is dit allemaal zo goed als voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Inderdaad zelfs de uitvinder van de test zei dat ze niet geschikt is om een medische diagnose te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet daarmee ophouden. Juist, de PCR test test niet of je klinisch ziek bent. Maar test wel dat je in contact bent gekomen met het virus, en dat het virus zich op een zeker ogenblik aktief heeft gepropageerd in uw lichaam.
Aan de hand daarvan is het goed mogelijk - en daarvan zien we nu toch het bewijs - om een epidemische propagatie in een maagdelijke bevolking mee vast te stellen. Men kan nu toch niet ontkennen dat de toename in positieve testen gecorreleerd was met een toenemende propagatie van het virus in de bevolking he. Anders zou men geen toename in ziekenhuis opnames en dergelijke zien wat later. Het is dus wel degelijk een meetinstrument om de propagatie in een bevolking mee vast te stellen. Het is anderzijds perfect juist dat het helemaal niks zegt over uw klinische toestand, en weinig over uw besmettelijkheid. Maar wel over de epidemische propagatie. Wat wel juist is, is dat "PCR positief zijn" een totaal ander concept is dan "ziek zijn" of "actief besmettelijk zijn". Wij leren nu waarschijnlijk dat voor vele andere ziektes er "asymptomatischen" zijn. Tot hier toe hadden we nog nooit zulke dingen gedaan. Zo goed als per definitie kon men geen asymptomatische patienten vaststellen voor griep of zo, doodgewoon omdat als je asymptomatisch bent, je gewoon "niet ziek" bent, en zonder zulk een circus, men nooit of te nimmer enige test zou ondergaan. In die mate is dit wereldexperiment wel interessant. We leren bijzonder veel bij over besmettelijke ziektes. Alle beweringen dat "dit virus anders is" of dat deze ziekte "niet normaal is" zijn terug te brengen tot "tot vandaag wisten we bijzonder weinig over besmettelijke ziektes !". Het is de eerste keer dat we zo nauwkeurig een NORMALE ziektekiem volgen. En we zien dat normale ziektekiemen zich anders gedragen dan we naief dachten. Dat vele mensen asymptomatisch zijn, en dat we bijzonder weinig weten over echte besmettingen en de paden daartoe. Het is wel juist dat om deze kennis te vergaren, we de maatschappij omzeep moeten helpen, maar kom, alles voor wetenschap he ![]() Hoewel wat ons aangedaan wordt op maatschappelijk vlak pure waanzin is, is wat we nu leren over besmettelijke ziektes bijzonder leerrijk. Zonder al die dwingelandij zouden we nooit of te nimmer zo een goed beeld krijgen op de propagatie van een virus. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2020 om 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat we zouden kunnen geleerd hebben is dat lockdowns niet helpen, maar dat willen ze dan niet horen in hun blinde paniek. Wat ik dan weer geleerd heb is dat we wel degelijk fucked zijn met dergelijke politiek en media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vreemd genoeg duikt de verklaring van waar RT-PCR wel voor staat verderop wel op, maar zonder deze link te erkennen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie op dit punt dat het artikel nog heel lang is, maar ik ga toch niet alles meer doorlezen. Ik weet al dat het op basis van deze verdraaiingen onmogelijk gaat zijn om tot een goede conclusie te komen. Ik verwacht op dit punt dan ook te vinden dat de dokter in kwestie een huisarts is. Daar blijk ik er toch iets naast te zitten: Citaat:
Dat CRG is overigens geen medisch onderzoekscentrum, maar meer een soort politieke denktank: Citaat:
Citaat:
Echt, dokters, wanneer gaan ze die mensen eens een fatsoenlijke opleiding geven? Er zijn er echt teveel die dwepen met alles dat onbewezen is zonder zich schijnbaar ook maar bewust te zijn van waarom ze onzin uitkramen. Ik ben er soms wel eens verbaasd over dat er nog zoveel behandelingen zijn die wel werken.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 november 2020 om 14:58. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het punt is dat met een PCR test men de lat veel lager legt dan men gewoon was om te zeggen dat iemand "ziek" is.
Men kan dus niet de normen gebruiken die gangbaar waren om van epidemie en zo te spreken toen men het had over mensen die symptomatisch zodanig ziek waren dat ze medische hulp opzochten, om die toe te passen op mensen die positief zijn op een PCR test. Aan de andere kant is het waarschijnlijk de eerste keer in de geschiedenis dat we een epidemie zo goed opvolgen met PCR testen, en ik denk dat we heel veel bijleren over "asymptomatische dragers", een notie die bij besmettelijke ziekten blijkbaar nogal onderschat werd. Ik kan best begrijpen dat een klinicus het wat moeilijk heeft om iemand "ziek" te beschouwen die perfect normaal is, geen enkel klinisch symptoom heeft, maar die "positief" test. Men weet zelfs niet hoe besmettelijk die asymptomatische gevallen zijn. Men weet, maw, niet goed wat het eigenlijk betekent, om positief te zijn. Niettemin geeft die test wel degelijk interessante informatie over de propagatie van de epidemie, op een manier dat we vroeger nooit wisten. Het is een beetje alsof we voor het eerst aan infrarode telescopie doen. We zien allerlei aspecten van het universum dat we niet kenden. We mappen dat op wat we kenden, het zichtbare universum, en mensen stellen zich vragen over de pertinentie van die gelijkstelling. We noemen hete bollen in het IR "sterren", maar we zien die sterren niet door een optische telescoop. Sommige astronomen zeggen dat het idioot is om dat sterren te noemen. Ze hebben ergens gelijk. Een nieuwe manier om naar ziektekiemen te kijken werd geopend, en we zitten nog met een ouder paradigme. Naast "gezond" en "ziek" hebben we nu "PCR positief". We doen alsof dat "ziek zijn" is, maar het is iets anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen is drager van iets, dat is een vaststaand feit. Als we alles gaan meten zoals we nu corona meten met PCR dan wordt dat een ongelofelijk boeltje. Ik begrijp dat ze dat doen voor Ebola maar in de corona situatie is het enkel iets dat de paniek verhoogd, ze gebruiken het Ebola draaiboek op het verkeerde virus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je daarop zou getest hebben en gereageerd zoals voor corona, had je ieder jaar een lockdown.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij - en een hoop andere mensen - willen graag de epidemische propagatie zien. Prima, dat is uiterst nuttig. Als we dat hadden willen doen, dan hadden we bijvoorbeeld in april kunnen vastleggen dat we daarvoor de PCR test met 30 cycli gingen gebruiken, en met die standaard procedure dagelijks 1000 willekeurige mensen testen. Maar dat hebben we niet gedaan. Omdat het nooit de bedoeling is geweest om met die test de epidemische propagatie te meten. Die test wordt vanaf het begin tot vandaag gebruikt om individuele diagnoses te stellen - wie moet in quarantaine, wie mag/moet gaan werken, wie gaat naar de covid-afdeling. Wat de dokter hier aanklaagt - en het is niet de eerste om daarop te wijzen, je bevestigt het zelf - is dat de test daarvoor niet geschikt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja uiteraard is die test geen test die zegt dat je ziek bent noch dat je besmettelijk bent. Uw kans om ziek te zijn en/of besmettelijk neemt wel toe met een positieve test, ttz, de fractie mensen die besmettelijk zijn of die ziek zijn, in de categorie "positieve test" zal stukken hoger liggen, dan die fractie in de categorie "negatieve test". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Wat is een "case?"
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Technisch gezien is het mogelijk dat je bijvoorbeeld ziek bent geworden van iets anders zeer kort nadat je ongemerkt een asymptomatische corona infectie hebt doorgemaakt waardoor RNA van enkel dode, niet langer besmettelijke virusdeeltjes gevonden worden. Dus dat betekent dat alle cijfers vals zijn en we wereldwijd worden voorgelogen en corona helemaal geen probleem is. 2 punten als je ziet waar deze redenering precies verkeerd ging. Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 november 2020 om 16:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Toen in april-mei bleek dat die reden dikke kul was, veranderde het narratief. Het aantal "cases" moest naar beneden. De test die men gebruikt zegt net zoveel over "risico" van dit vallingeske dan het feit of men kan zien of je "ooit" 130km/u op een verlaten snelweg hebt gereden, en je dan nu een verkeersrisico zou betekenen. Hulpa, opnieuw alles op slot, alles waar je maar een greintje plezier aan zou kunnen beleven. Dus, is het aantal "cases" vastgesteld op basis van een test die niets kan zeggen over "gevaar?" En, wat is de definitie van een "case?" Is een doelpunt ook geldig als de bal in de buurt van de doellijn is geweest? Of moet een "case" dus besmet EN ziek zijn? Of is de positieve uitslag van een test die géén "risico-aanduiding" en géén "actieve besmetting" kan aanduiden al voldoende om als "case" aangeduid te worden?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 november 2020 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/zieke...omen~b4842f8e/ Citaat:
Citaat:
|
|||