Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2020, 21:42   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Schappen in supermarkten afgedekt tegen klanten die willen kopen.

Ja haha.
Winkels bestaan om te verkopen.
En de koopwaar wordt, op BEFEHL van de NV overheid, afgedekt.
VERBOTEN te verkopen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 22:15   #2
denkimi
Banneling

Standaard

Om geen oneerlijke concurrentie te doen ontstaan.

Maar online mag je natuurlijk alles kopen, dan hoeven we plots geen regels meer te hebben.

Deze regering doet er echt alles aan om de lokale handel kapot te maken en iedereen naar bol te jagen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 22:18   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja haha.
VERBOTEN te verkopen.
De grootwarenhuizen moeten opdraaien voor de detailhandel.
Wat een klucht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:51   #4
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De grootwarenhuizen moeten opdraaien voor de detailhandel.
Wat een klucht.
Je vraagt je af wie met dat idee is gekomen.
Denken die nu echt dat consumenten de weg naar het internet niet kennen.
Bol.com, Amazon, Zelande, enz.... lachen zich een weg naar de bank ten koste van de lokale handel.
En krijg die internetconsumenten daarna nog maar eens terug.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 00:57   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja haha.
VERBOTEN te verkopen.
WAT is er afgedekt ???
Hier NIETS gezien.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 02:58   #6
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Geen probleem hoor. Ik heb mijn buik vol van online boodschappen. Ofwel negeren ze dat je de wekelijks levering annuleerde. Ofwel leveren ze niet doch rekenen ze wel aan. Ofwel ontbreken er een aantal items.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 03:28   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Geen probleem hoor. Ik heb mijn buik vol van online boodschappen. Ofwel negeren ze dat je de wekelijks levering annuleerde. Ofwel leveren ze niet doch rekenen ze wel aan. Ofwel ontbreken er een aantal items.
Tot heden geen negatieve ervaringen met online.
Ik gebruik ze evenwel alleen voor specifieke aankopen van meer technische merkartikelen, nooit voor alledaagse shopping, laat staan eetwaren, kleding e.d.

Wel voor o.a. boeken, computer of foto- en filmmateriaal waarvan exacte specificaties, merk, model enzo me goed bekend zijn. Geen reden gehad voor bezorgdheid en de logistieke kant is me in al die jaren slechts 1x tegengevallen.
Online marketing folders van Amazon, Alibaba of AliExpress zijn wat mij betreft slechts een minimale ergernis of hinder.
(Veel minder dan al die spammer advertenties die hier via de telefoon binnenkomen: Aaaargh, da's pas erg!)
Oud 5 november 2020, 03:42   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

P.S.: (Geen online aankoop maar...) Verleden jaar in Belgenland wel eens een leverprobleem gehad via jullie vermaarde en Top-of-the-Art gereputeerde BPost:

Philips HUE led plafonnières moesten worden bezorgd. Speciaal thuis gebleven om zeker het levertijdstip niet te missen en... toch een nota in de brievenbus gevonden dat ik de spullen (wegens niet thuis bij levering schreven ze) mocht gaan afhalen op het hoofdpostkantoor 's anderendaags.
Ondertekend: Belgenlandse BPost klootzakkendienst!
Oud 5 november 2020, 03:53   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn ogen ook een noodoplossing. Komt er nog bij dat je moet thuis zijn als ze leveren.....of je moet zorgen dat ze het ergens anders kunnen leveren....of ze vinden je adres niet.

Als ik (in de toekomst) iets nodig heb ga ik wel naar de winkel. Ondertussen kom je nog eens naar de mensen en fysiek iets kiezen is toch nog iets heel anders dan uw keuze maken op een scherm. Te veel gedoe.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 04:01   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Als ik zie hoeveel volk er verleden weekend nog rondliep in de winkelstraten terwijl dit tens stelligste werd afgeraden dan denk ik niet dat mensen snel zullen wegblijven uit fysieke winkels.

Naar de winkel gaan is ook meer dan alleen maar iets kopen . Het is sociaal contact het is een praatje maken met gelijke zielen.....het is iets helemaal anders dan een steriele aankoop via een scherm. Dingen met eigen ogen zien ruiken en voelen is toch nog iets heel anders en geniet toch nog altijd mijn grote voorkeur.

Ik koop bijvoorbeeld graag onderdelen voor mijn old timer......die grote speciaalzaak binnengaan is voor mij als de grot van Ali baba ......dat gevoel is totaal onbestaande via internet aankopen.

Een standaard boekenhandel binnengaan heeft toch iets. Kijk maar hoeveel mensen nog naar vakantiesalons gaan of autosalons......dat zegt veel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 04:45   #11
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik vind online shoppen wel goed voor bv eindejaarsaankopen. Ik ben niet zo gek van die drukke shopping malls, dat verkeer en die ellendig grote parkings. Dan is het boetiekje in en boetiekje uit en over de koppen lopen. En geen garantie dat je gaat vinden wat je wil. Dan liever thuis zoeken en prijzen vergelijken in alle comfort met een warme choco bij de hand.

Zo een paar keer per jaar is dat goed maar zeker geen wekelijkse bezigheid.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:30   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Afgedekte gedeelten in supermarkten heb ik persoonlijk opgemerkt in de maand maart, in Frankrijk, net na de speech van Macron over "ns sommes en guerre".

Eerlijke concurrentie is erg belangrijk.
Een wijveke van de hema op tv verwoordde het subliem "geen verkoop van haarkleurmiddelen uit respect voor de haarkappers die moeten sluiten".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 12:45   #13
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik zie hoeveel volk er verleden weekend nog rondliep in de winkelstraten terwijl dit tens stelligste werd afgeraden dan denk ik niet dat mensen snel zullen wegblijven uit fysieke winkels.

Naar de winkel gaan is ook meer dan alleen maar iets kopen . Het is sociaal contact het is een praatje maken met gelijke zielen.....het is iets helemaal anders dan een steriele aankoop via een scherm. Dingen met eigen ogen zien ruiken en voelen is toch nog iets heel anders en geniet toch nog altijd mijn grote voorkeur.

Ik koop bijvoorbeeld graag onderdelen voor mijn old timer......die grote speciaalzaak binnengaan is voor mij als de grot van Ali baba ......dat gevoel is totaal onbestaande via internet aankopen.

Een standaard boekenhandel binnengaan heeft toch iets. Kijk maar hoeveel mensen nog naar vakantiesalons gaan of autosalons......dat zegt veel.
Net hetzelfde als ik kledij ga kopen. Ik moet dat kunnen zien, voelen, passen, kleuren en kwaliteiten tegen elkaar afwegen en tussendoor kijken of er geen schuune wijven rondlopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 14:19   #14
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afgedekte gedeelten in supermarkten heb ik persoonlijk opgemerkt in de maand maart, in Frankrijk, net na de speech van Macron over "ns sommes en guerre".

Een wijveke van de hema op tv verwoordde het subliem "geen verkoop van haarkleurmiddelen uit respect voor de haarkappers die moeten sluiten".
Dan wordt dat haarkleurmiddel gewoon online gekocht.
Webwinkels zijn zo naïef niet.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 14:23   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige manier om "eerlijke concurrentie" toe te laten is de mensen vrij te laten. Eens je zwaar in de burgerlijke vrijheden gaat snijden, bestaat het concept "eerlijkheid" en "billijkheid" niet meer natuurlijk. Als je billijk wil zijn ten aanzien van de dwingelandij, dan is dat de vlucht vooruit in het totalitarisme: er moeten hoe langer hoe meer meppen uitgedeeld worden om iedereen "eerlijk" veel meppen laten te krijgen.

Dus nee, eens ge daarmee begint is dat toch allemaal omzeep.

Want je zou kunnen zeggen: ouderen die opgesloten worden, hebben meer gezondheidsvoordeel dan jongeren die daar niks mee te winnen hebben. Die ouderen moeten we dus dat gezondheidsvoordeel afpakken, bijvoorbeeld door hen meer kankerverwekkende middelen doen te slikken. Zodat het eerlijker zou zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 november 2020 om 14:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 14:26   #16
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt.

Alle winkels en restaurants terug toelaten te openen is dus de oplossing. Dat is de enige eerlijke concurrentie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 15:42   #17
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Als dit afdekken moet omwille van oneerlijke concurentie, dan moeten ze eigenlijk ook alle online winkels deze artikels ook verbieden te verkopen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 15:53   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als dit afdekken moet omwille van oneerlijke concurentie, dan moeten ze eigenlijk ook alle online winkels deze artikels ook verbieden te verkopen.
En zo kan je verder gaan. Zoals ik stelde, eens je begint te snijden en "eerlijk overal wil snijden" is dat een vlucht vooruit. Men kan niet "eerlijk snijden". Het spreekt vanzelf dat sommigen zwaarder getroffen zijn dan anderen. De zwaarte vergroten voor anderen om het "eerlijk" te houden is nog waanzinniger.

Zoals ik al stelde is het dan oneerlijk dat sommigen genezen en anderen niet, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 16:22   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Online iets bestellen kan best handig zijn, en soms goedkoper dan wat je in een winkel betaalt.
Je hoeft je ook niet te verplaatsen, winkels afschuimen, om uiteindelijk ter plaatse iets bestellen om nadien nog eens te moeten terugkomen om het af te halen.
Een boek, een kabeltje, een oplader, zo besteld en binnen de 48 uur geleverd.
Daar hebben we positieve ervaringen mee.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 16:47   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Net hetzelfde als ik kledij ga kopen. Ik moet dat kunnen zien, voelen, passen, kleuren en kwaliteiten tegen elkaar afwegen en tussendoor kijken of er geen schuune wijven rondlopen.
Dat afwegen is voor de frime,
van die schuune wijven is de simpele eerlijke waarheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be