![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan nog eens iets verplichten, als dat al zo niet is.
https://www.hln.be/woon/ga-je-een-re...eten~aa38db2e/ Als je bouwt, grondig renoveert of je bestaande woning met meer dan 40 m2 uitbreidt, ben je verplicht om een regenwaterput van minstens 5.000 liter te plaatsen. Is je bouwperceel groter dan 250 m2, dan heb je ook een infiltratievoorziening nodig om overtollig regenwater in de grond te laten sijpelen Binnenkort, als er veel regenwaterputten geplaatst zijn, regenwater belasten? De afvoer van overtollig regenwater dat naar de riolering loopt, via een digitale teller registreren en belasten? Ze zijn er hier toe in staat. Straks gaan ze ons per kg lichaamsgewicht belasten hoeveel CO2 we persoonlijk uitstoten.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is dat regenwater daarna van u, of moet ge betalen om het te mogen gebruiken?
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regenwaterput is pas januari 2014 verplicht in Vlaanderen.
In Duitsland sinds 2010 verplicht. (maar slimmerikken met een grote tuin hadden die verplichting niet nodig, zeker als de kinderen nog wat willen ploeteren in het waterbassin) Citaat:
Dan kan men de droogtes en overstromingen beter controleren. En de mensen krijgen daarvoor nog wat vergoeding. Citaat:
https://www.livios.be/nl/bouwinforma...20sinds%202008. Vele legden toen ook een regenwaterput aan. Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2021 om 11:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben aan't het denken hoe ik een regenwaterput in mijn 25m² stadstuintje kan plaatsen?
Zo'n 5m³ betonnen kuip kan niet door de woning, en de tuin is volledig ingekapseld door de tuinen van de buren. En dan de gescheiden afvoeren van de straatkant terug naar achter brengen. Om dan nog eens een semi overheidsbureaucratie te laten beslissen over een investering die ik voor niks nodig heb. Ik zal het wel op zijn Belgisch oplossen, geen slapende ambtenaren wakker maken. Renovaties en verbeteringen in kleine beetjes uitvoeren, elk jaar een stukje.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2021 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar zijn ze zeker toe in staat. U zegt daar zoiets...
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tut tut tut, geen excuses :
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gemeente kan zoiets verplichten bij een bouwvergunning.
Allee toch bij industriebouw, particulier, dat weet ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() pas maar op, ooit was er belasting op vensters en deuren; betalen voor zonlicht dus
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja zo’n bouwkraan. Poepsimpel.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was in een tijd dat men amper wist welk vermogen en welke inkomsten de burgers hadden. Men ging toen op basis van het aantal vensters en deuren schatten de persoonlijke rijkdom van de mensen schatten. Kortom: hoe sjieker uw gebouw, hoe meer belastingen. Nadien werden nog enkele andere factoren toegevoegd zoals aantal haarden, meubilair, paarden, personeel,... Deze belastingen op geschatte rijkdom verdwenen toen men inkomstenbelastingen invoerde. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 januari 2021 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw las ook vaak tussen de regels... ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iets dat je zomaar op het straat mag neerpoten. Daar komt een volledig stabiliteitsverslag bij. Maar ik denk dat je al gauw aan 2 werk-mandagen en de huur van de machine zit. Als er geen voorbereidende werken voor de plaatsing moeten gebeuren. Niet elke straat kan de pootjes van zo'n ding verteren, en de stoep al helemaal niet. En dan mag ik een regenwaterafvoer uit dat vat gaan voorzien, want die er nu ligt stopt ongeveer 7 meter voor de plaats van zo'n regenvat in de grond, De reden voor die 7 meter is simpel, 22 ton gewapend 10" dik naaldbeton. Oftewel, mijn werkplaatsvloer.
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb de grootste waterput van Vlaanderen, alle regen loopt in geslagen put van 8 meter .
Die kan je niet vullen . Je hoort het water naar boven komen en door gewicht van water injecteert het in onderste waterlaag. cyclus herhaalt elke keer. Zuiver water neem ik terug op 4 meter met klein waterpompje dat wc's vult op 5 min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() rechtermuiklik : nieuwe-500-tons-kraan-Liebherr-LTM1500-8.1
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 januari 2021 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |