Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2024, 15:34   #1
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard De overwinning van de NVA was 100% dankzij de wever.

De voorbereiding in de maanden ervoor.
In de campagne vakkundig zowel VB als ovld in de grond geboord.
Getoond dat er een alternatief is en een weg ernaar uitgezet.
Elke debat gedomineerd .
Eigenlijk geen enkele fout gemaakt.

En nu natuurlijk nog het echte werk om dat om te zetten naar wat regeringen die het beleid dat NVA naar voor schoof effectief uitvoeren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 19:39   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nu eenmaal politieke talenten.

Nu, die twee verrassers in de Walen, hun prestatie is ook niet min. Maar zal het een evenlang vervolg krijgen als het parcours van Bart???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 19:43   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Elke debat gedomineerd .

En nu natuurlijk nog het echte werk om dat om te zetten naar wat regeringen die het beleid dat NVA naar voor schoof effectief uitvoeren.
Hij heeft eindelijk naar mij geluisterd. Ik zei allang dat hij het VB frontaal moest aanvallen.
Oud 11 juni 2024, 19:48   #4
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft eindelijk naar mij geluisterd. Ik zei allang dat hij het VB frontaal moest aanvallen.
Dan is het maar te hopen voor hem dat hij slaagt in zijn voornemens, dewelke dat ook moge zijn.
Nva is all-in.
Oud 11 juni 2024, 20:09   #5
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Goh, geen fouten gemaakt, dat zou ik nu ook weer niet zeggen.
Het is typisch dat op het einde, nadat het resultaat bekend is, men nu doet alsof alles geniaal was, en dat het allemaal één voorbedachte strategie was.
Was het anders uitgedraaid, dan hadden ze ongetwijfeld gezegd dat zijn campagne niet goed was, dat hij in het begin veel te veel geflipflopt had tussen wel of niet met VB, tussen wel of geen staatshervorming met PS, en dat het opgeven van de onafhankelijkheid hem zijn kop gekost had.

Het is hineininterpretieren.
Als de strategie werkelijk geniaal was geweest, dan had men voor de verkiezingsavond gezegd dat De Wever ongetwijfeld een grote overwinning tegemoet zou komen.
Het omgekeerde is waar, al die waarnemers waren verrast.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 juni 2024 om 20:10.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 20:24   #6
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

NVA is stabiel gebleven, VB heeft een eclatante overwinning behaald en Open VLD heeft een pak rammel gekregen.

Omdat de Blok-stemmen achter het cordon zitten en de Forza Flandria sterker staat dan ooit is het electorale gewicht van NVA nu wel toegenomen.

Zo lees ik de verkiezingsuitslag.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 20:30   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De resultaten van NV-A en VB kunnen evengoed aan het droge min of meer zonnige weer gelegen hebben als aan het genie van De Wever of de kemels van Van Grieken.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 20:35   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De resultaten van NV-A en VB kunnen evengoed aan het droge min of meer zonnige weer gelegen hebben als aan het genie van De Wever of de kemels van Van Grieken.
Zo van:
Fucking slecht weer, ik zal ze eens een lesje leren en stem voor het VB!
Of
Lekker weertje, die van de NVA zijn zo slecht nog niet.

Oud 11 juni 2024, 20:57   #9
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke debat gedomineerd .

Eén simpele vraag

En hoeveel kiezers heeft de NVA gewonnen? tov van de vorige verkiezing.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 21:04   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Eén simpele vraag

Op Vlaams niveau, geen enkele. Daar ging het Vlaams Belang met de winst lopen: 208.527 stemmen meer dan in 2019. Als dat het Vlaams Belang de grond in boren is, wil ik volgende verkiezing wel meer van dat.

Enkel federaal ging de N-VA erop vooruit: plus 80.274, maar het Vlaams Belang gaat op dat niveau bijna dubbel zoveel vooruit: 151.424 stemmen meer dan in 2019. Ook hier zou ik zeggen: laat dan maar nog eens zo'n "vakkundig in de grond boren" als het weer eens dubbele winst oplevert!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 22:10   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

N-VA heeft ooit 33 zetels gehaald federaal. Nu amper 24.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 16:40   #12
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Goh, geen fouten gemaakt, dat zou ik nu ook weer niet zeggen.
Het is typisch dat op het einde, nadat het resultaat bekend is, men nu doet alsof alles geniaal was, en dat het allemaal één voorbedachte strategie was.
En dat was het toch? Het conclaaf bijvoorbeeld werd ergens april opgenomen daar al was die duidelijk : geen coalitie met VB.

Migratie en vlaanderen uit de weg gaan, de excuses van "500 dagen in een kasteel" wegnemen, zelfs tegen zijn eigen aprtij ingaan met minder belang aan staatshervorming.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 12 juni 2024, 16:41   #13
k9

Standaard

Citaat:

Eén simpele vraag

0.8% dacht ik dus een 100 000? Waarom?

Oud 12 juni 2024, 17:26   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eén simpele vraag

Vlaams 6.302 stemmen verloren. - 4 zetels
Federaal 80.274 stemmen gewonnen. - 1 zetel
Europees 41.820 stemmen gewonnen. Hetzelfde aantal zetels
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 17:30   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op Vlaams niveau, geen enkele. Daar ging het Vlaams Belang met de winst lopen: 208.527 stemmen meer dan in 2019. Als dat het Vlaams Belang de grond in boren is, wil ik volgende verkiezing wel meer van dat.

Enkel federaal ging de N-VA erop vooruit: plus 80.274, maar het Vlaams Belang gaat op dat niveau bijna dubbel zoveel vooruit: 151.424 stemmen meer dan in 2019. Ook hier zou ik zeggen: laat dan maar nog eens zo'n "vakkundig in de grond boren" als het weer eens dubbele winst oplevert!
Maakt allemaal geen kloten uit, wij zijn gewoon de winnaars.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 18:08   #16
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Eén ding is zeker: De Wever is een reus in ons politiek en zelfs ons cultureel-filosofisch landschap. Iemand die op een eenzame hoogte staat.

Dat is mijn conclusie na het bekijken van het gastcollege dat hij onlangs aan de Universiteit Antwerpen onder de titel "De valkuilen van woke".
Of je vriend of vijand bent, kijk ernaar en enjoy, want dit is om je duimen en vingers van af te likken: https://www.youtube.com/watch?v=ToACLzi_tc4

Die bewondering belet niet dat de kans groot is dat ik binnen een jaar alweer zwaar teleurgesteld zal zijn door Bart De Wever, net zoals ik na een jaar regering-Verhofstadt zwaar teleurgesteld was in de man van de Burgermanifesten.

Sinds de jaren '90 is het mijn ervaring dat mannen die haarfijn en intelligent de juiste dingen zeggen, bijna altijd hun ideeën ritueel verbranden eenmaal ze aan de macht zijn. Nog zo'n voorbeeld: ex-president Nicolas Sarkozy. Ik zal nooit zijn speech vergeten direct na zijn eerste verkiezingsoverwinning, maar wat een ontgoocheling is die man geworden.

Mijn bewondering voor Bart De Wever is dus dubbel: in de diepte smeult het wantrouwen. Ik hoop voor dit land en voor mijn medemensen dat Bart al maar een fractie van zijn gedachtengoed kan realiseren.
Oud 12 juni 2024, 18:10   #17
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Omdat de Blok-stemmen achter het cordon zitten en de Forza Flandria sterker staat dan ooit is het electorale gewicht van NVA nu wel toegenomen.
Boenk erop.
Oud 12 juni 2024, 18:13   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke debat gedomineerd .

Ik kan enkel toegeven dat de figuur van Bart De Wever het magistraal speelde, zijn campagne was foutloos en hij plukte er de vruchten van. Het is overduidelijk dat hij zich niet in de val van TVG heeft laten meetrekken. En door hun radeloze nutteloosheid te etaleren toen Janssens en na hem Tömmchen himself de cultuuroorlog tegen LGBTQ opgestart hebben, en dan vooral de stupiditeit van dat persoonlijk te gaan spelen op Petra Desutter zijn wellicht vele duizenden kiezers overstag gegaan.

De Blokkers hebben zichzelf gebutfucked door hun stupide uitspraken over homo's en C°, hun gender gelul en hun oerconservatieve dogmas. Wij leven niet meer in 1955.

De groteske nutteloosheid van TVG in het institutionele door te gaan zitten lullen over kookwekkertjes van de bomma heeft de rest gedaan.

Van zulke boer geen eieren.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juni 2024 om 18:38.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 18:16   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vlaams 6.302 stemmen verloren. - 4 zetels
Federaal 80.274 stemmen gewonnen. - 1 zetel
Europees 41.820 stemmen gewonnen. Hetzelfde aantal zetels
Mijn analyse:
  • een aantal Belang-gezinden hebben federaal N-VA gestemd om Vivaldi onmogelijk te maken
  • Europees hebben een aantal mensen niet voor het VB gestemd omwille van het risico dat de ID-fractie pro-Russisch en anti-Oekraïens zou zijn.
Oud 12 juni 2024, 18:20   #20
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik kan enkel toegeven dat de figuur van Bart De Wever het magistraal speelde, zijn campagne was foutloos en hij plukt er de vruchten van. Het is overduidelijk dat hij zich niet in de val van TVG heeft laten meetrekken. En door hun radeloze nutteloosheid te etaleren toen Janssens en na hem Tömmchen himself de cultuuroorlog tegen LGBTQ opgestart hebben, en dan vooral de stupiditeit van dat persoonlijk te gaan spelen op Petra Desutter zijn wellicht vele duizenden kiezers overstag gegaan.

De Blokkers hebben zichzelf gebutfucked door hun stupide uitspraken over homo's en C°, hun gender gelul en hun oerconservatieve dogmas. Wij leven niet meer in 1955.

De groteske nutteloosheid van TVG in het institutionele door te gaan zitten lullen over kookwekkertjes van de bomma heeft de rest gedaan.
En ondanks al dat geklungel heeft het VB een paar honderdduizend stemmen gewonnen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be