Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2021, 19:04   #1
edwinp
Banneling

Standaard Media één van de oorzaken van de angstgolven

herinnert men zich de tientallen artsen en verpleegkundigen die in Noord-Italië overleden tijdens de eerste golf daar, waarom zijn die elders niet gestorven ?

Herinner u de beelden van de lijken op straat in China en zelfs de beelden van de doodgeschoten covid patient ?

De media publiceert alles als een hersenloze copycat, als een expert zijn snavel opendoet staat hij op de voorpagina, ongenuanceerd en kritiekloos...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2021, 20:12   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ha, ja dat was nog eens wat he. Al die dode verpleegsters.

Nu, wat mij verbaast is die Chinese dokter die alarm had geslagen en daarvoor op zijn vingers was getikt, Li of zo. Die was vooraan in de dertig, en is ook aan covid doodgegaan. Statistisch gezien was dat bijna onmogelijk, dat op die PAAR jonge dokters, er daar in dat kleine groepje ene dood ging van covid he.

Tenzij die eerste Chinese covid (die nu verdwenen is) veel dodelijker was... het was de niet D614G versie he. Men bazuinde toen rond dat er veel jonge mensen aan dood gingen...

In gans Belgie zijn er onder de 45 jaar nog geen 100 doden gevallen, en toen zou, van die 12 dokters of zo, er al minstens ene doodgegaan zijn.

Raar he.

Ge vraagt U af waar al die jonge Italiaanse verpleegsters die met honderden en honderden doodgegaan zijn zogezegd, allemaal aan gestorven zijn. Want in Belgie zijn op de verschillende honderdduizenden mensen onder de 45 jaar die het opgedaan hebben, maar 100 gestorven.

Ze moeten in Italie dus vele honderden duizenden verpleegsters hebben als de regel van 3 toepasselijk is...

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2021 om 20:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2021, 22:00   #3
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
herinnert men zich de tientallen artsen en verpleegkundigen die in Noord-Italië overleden tijdens de eerste golf daar, waarom zijn die elders niet gestorven ?

Herinner u de beelden van de lijken op straat in China en zelfs de beelden van de doodgeschoten covid patient ?

De media publiceert alles als een hersenloze copycat, als een expert zijn snavel opendoet staat hij op de voorpagina, ongenuanceerd en kritiekloos...
dat klopt ja. dat is al van in het begin de basis van het probleem.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2021, 23:42   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Ze tonen dan een beeld van de slachtoffers, toevallig de jonge generatie. De media is de grote schuldige in deze, zij hebben de paniek veroorzaakt en in stand gehouden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 11:08   #5
edwinp
Banneling

Standaard

Mijn achterlijke Waalse 'zorgcollega's' zijn dusdanig gebrainwashed door de Franse media dat amper de helft zich wil laten vaccineren...

Ter vergelijking, in onze wzc's is dat 89%
Oud 3 februari 2021, 11:18   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn achterlijke Waalse 'zorgcollega's' zijn dusdanig gebrainwashed door de Franse media dat amper de helft zich wil laten vaccineren...

Of ze achterlijk zijn zou ik niet zo durven zeggen.
Toen ik nog in de provincie Luxemburg woonde was wel duidelijk dat er vooral naar de Franse media werd gekeken en geluisterd. De affiniteit met Frankrijk was (is) groot.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 11:25   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze tonen dan een beeld van de slachtoffers, toevallig de jonge generatie. De media is de grote schuldige in deze, zij hebben de paniek veroorzaakt en in stand gehouden.
het wc papier was bijna op
Oud 3 februari 2021, 11:36   #8
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Of ze achterlijk zijn zou ik niet zo durven zeggen.
Toen ik nog in de provincie Luxemburg woonde was wel duidelijk dat er vooral naar de Franse media werd gekeken en geluisterd. De affiniteit met Frankrijk was (is) groot.
Ze hebben zelfs geen eigen identiteit...het is een blamage voor de zorg dat daar nog geen 1 op 2 zorgverleners zijn bewoners wil beschermen.
Oud 3 februari 2021, 11:50   #9
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

En toch komt het niet in u op dat het net zo goed u zou kunnen zijn die gebrainwashed bent door onze vlaamse media om het tegenovergestelde te geloven.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg B_AiI9_XIAA67_t.jpg‎ (80,8 KB, 760x gelezen)

Laatst gewijzigd door denkimi : 3 februari 2021 om 11:50.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 12:17   #10
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Media-cultuur is belangrijk, sommige media in Vlaanderen zijn ook hopeloos, of toch zeker het publiek dat ze aantrekken.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 13:53   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Als ze zo verder blijven tellen zullen er meer besmettingen zijn dat dat er mensen wonen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 13:54   #12
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

wallonie is gebrainwashed

ja maar vlaanderen ook hoor

lol lol lol
Oud 3 februari 2021, 13:59   #13
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wallonie is gebrainwashed

ja maar vlaanderen ook hoor

lol lol lol
het gaat niet over de doorsnee jan-met-de-pet, het gaat over een paramedische sector die zeer zwaar getroffen is door deze pandemie en alles vanop de eerste rij heeft meegemaakt, ik had toch een 'intelligentere' reactie verwacht..

Vlaanderen vergaapt zich tenminste niet aan wat Rutte allemaal verteld...wij zijn 'onafhankelijker'
Oud 3 februari 2021, 14:01   #14
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
En toch komt het niet in u op dat het net zo goed u zou kunnen zijn die gebrainwashed bent door onze vlaamse media om het tegenovergestelde te geloven.

niet te vergelijken, de vermeende nadelen van vaccins zijn louter fantasie, de voordelen (van vaccins in het algemeen) zijn al decennia wetenschappelijk onderkend..
Oud 3 februari 2021, 14:29   #15
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Is er paniek dan? Nog niets van gemerkt in ieder geval. Ik ken wel al verschillende mensen in mijn omgeving die door Covid in het ziekenhuis zijn beland - al dan niet met coma.

Kortom, iemand met gezond verstand weet dat hij beter die ziekte niet oploopt en doet daarvoor dan ook het nodige.

Media is enerzijds ook wel sensatie, dat verkoopt immers. Met betrekking tot deze pandemie heeft men ook wel bepaalde dingen laten zien, omdat een beperkt aandeel van de mensen niet weet of beseft waarom het gaat of wat de gevolgen kunnen zijn. Dat zijn dan vaak mensen die het nieuws niet kijken, die denken het allemaal beter te weten, ook veel vreemde bevolkingsgroepen, enz.

Kortom, bekijk het als mensen sensibiliseren.
Oud 3 februari 2021, 14:41   #16
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik ken wel al verschillende mensen in mijn omgeving die door Covid in het ziekenhuis zijn beland - al dan niet met coma.
Hoe oud moet u dan wel niet zijn?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 14:46   #17
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, iemand met gezond verstand weet dat hij beter die ziekte niet oploopt en doet daarvoor dan ook het nodige.
Voila, eigen verantwoordelijkheid eerst en laat de rest maar waaien.
Die evidentie had reeds in maart vorig jaar de regel moeten zijn.
Oud 3 februari 2021, 14:47   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Hoe oud moet u dan wel niet zijn?
Zo cynisch hoeft het niet.
Iemand van 20 jaar kan dit ook vaststellen hé. De crisis is nog maar ongeveer een jaar bezig.
Het volstaat dat er uit de kennissenkring of familiekring enkele in het hospitaal zijn beland.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 14:51   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt echt wel af van o.a. leeftijd. Mijn oudste zoon en AL zijn kennissen hebben het opgedaan of heel vermoedelijk opgedaan in september of zo. 50% van de faculteit geneeskunde in Grenoble had het zitten. De meesten daarvan, om niet te zeggen, iedereen heeft daar tussen niks van gemerkt, een snotneus, of enkele dagen met wat koorts en een zwaar hoofd in bed.

Maar ja, ik ken ook mensen van mijn leeftijd die in het ziekenhuis in de coma lagen. En velen die een week goed ziek geweest zijn in bed. En een paar die vele weken ziek lagen in bed.

Uiteraard is all else equal het beter om niet ziek te zijn dan ziek, zoveel is een evidentie. De vraag hoeveel je daarvoor aan de kant wil schuiven is echter iets totaal anders. Naarmate de leeftijd aantikt, is het meer en meer de moeite om in "vermijden" te investeren.

Maar zelfs om in het ziekenhuis te liggen met coma is het nog twijfelachtig of zo een snertjaar te verkiezen is he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 14:56   #20
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat hangt echt wel af van o.a. leeftijd. Mijn oudste zoon en AL zijn kennissen hebben het opgedaan of heel vermoedelijk opgedaan in september of zo. 50% van de faculteit geneeskunde in Grenoble had het zitten. De meesten daarvan, om niet te zeggen, iedereen heeft daar tussen niks van gemerkt, een snotneus, of enkele dagen met wat koorts en een zwaar hoofd in bed.

Maar ja, ik ken ook mensen van mijn leeftijd die in het ziekenhuis in de coma lagen. En velen die een week goed ziek geweest zijn in bed. En een paar die vele weken ziek lagen in bed.

Uiteraard is all else equal het beter om niet ziek te zijn dan ziek, zoveel is een evidentie. De vraag hoeveel je daarvoor aan de kant wil schuiven is echter iets totaal anders. Naarmate de leeftijd aantikt, is het meer en meer de moeite om in "vermijden" te investeren.

Maar zelfs om in het ziekenhuis te liggen met coma is het nog twijfelachtig of zo een snertjaar te verkiezen is he.
dat worden dan de nieuwe MVR's

Er zal NIEMAND die in een covidcoma is geraakt gaan twijfelen over dit snertjaar..
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be