![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ik ben Pol Goossen, acteur. Maar deze keer speel ik geen rol. Daar heb ik even geen zin in omdat ik zo verbolgen ben over toestanden geschapen door hufters, door regelrecht uitschot dat tegen pákken poen sukkelaars naar hier haalt om ze voor hen te laten werken en om uiteraard zélf hun zakken te kunnen vullen. Zij blijven natuurlijk buiten schot in hun eigen land en hoeven zelf hun handen niet vuil te maken. Regelrechte schurken, als je het mij vraagt!
Neem nu 'het geval Sergey', die jonge bouwvakker uit Perm in Rusland. Drie jaar geleden las hij een advertentie in de krant: een arbeidsagentschap zocht 'werkvolk' voor een werf in Spanje; hij kon er maar liefst zes keer méér verdienen dan in Rusland. Tja, wat doe je dan, als kansarme jonge gast met poten aan je lijf? Een contract tekenen, natuurlijk! Het agentschap zou de reiskosten voorschieten, geen probleem. Hij mocht ze zelfs terugbetalen met het geld dat hij ging verdienen. In Spanje werd hij 'opgevangen' door iemand van het agentschap. Die iemand vroeg zijn paspoort 'om de administratie in orde te brengen'. Sergey geloofde dat natuurlijk. Hij werd naar Portugal getransporteerd en daar 'mocht' hij, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, travakken op een werf omgeven door prikkeldraad. En naar zijn loon fluiten, maandenlang, dát mocht hij ook. Wat moest hij aanvangen? Zonder paspoort vloog hij in Portugal zonder pardon achter de tralies. Maar op een dag riskeerde hij het toch om te vluchten en was foetsjie ... ribbedebie ... tot in Duitsland waar de 'Polizei' hem oppakte wegens 'geen papieren'. Hij vertelt dat hij toen veel slaag heeft gekregen en dat de 'Polizei' het weinige geld dat hij bij zich had niet heeft teruggegeven toen ze hem retour-naar-Rusland stuurden. En toen zat hij daar, terug thuis, terug naar AF, durfde niet meer buiten te komen. Op hulp van wie dan ook moest hij niet rekenen. Na maanden heeft hij dan al zijn moed bijeengeraapt en is hij terug aan de slag gegaan, nog altijd zo bang als een wezel. En wat denkt u dat er gebeurd is met de schurken die hem dat gelapt hebben? Niets, dames en heren! Noppes, niente! U raadt het goed: hopen sukkels hebben ze ondertussen al liggen gehad, dat lijdt geen enkele twijfel. Kijk .. wat u doet weet ik niet, maar ik laat het er niet bij! Ik weet dat Amnesty International, samen met andere NGO's, hard aan 't lobbyen is. Zij wil dat binnen Europa de slachtoffers van mensenhandel anders bekeken en vooral anders behandeld worden. Op mijn steun mogen ze rekenen. Op die van u ook? Bedankt, ik had niet anders verwacht. Pol Goossen, acteur. bron ( zie link die het meest rechts staat in mijn onderschrift) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Aha, ontmaskert! Ge zijt Pol Goossen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zucht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben overtuigd lid van AI, maar is dit communautair?
Mensenrechten zouden absoluut moeten zijn, en NIET communautair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Waar zou ik dit dan volgens u moeten plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maatschappelijke discussies.
|
![]() |
![]() |