![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.514
|
![]() Geen elektrische bussen meer in Duitsland
We kunnen ons ogen niet geloven!!! Het is nog ernstiger dan we denken. En natuurlijk geen woord in het TV journaal...... Tijdschrift "Die Welt": https://www.welt.de/.../Elektrobus-l...Grossbrand-aus... Het blijkt dat elektrische bussen drie keer verantwoordelijk waren voor het ontstaan van grote branden in de depots van Stuttgart, Düsseldorf en München terwijl ze 's nachts werden opgeladen. Deze branden vernietigden enorme wagenparken. In de stad München zijn ze sinds gisteren verboden. Het is verbazingwekkend dat noch de Belgische en Franse pers, noch de groene partij erover spreken. Binnenkort komt er een verbod op het parkeren van elektrische auto's in openbare parkeergarages, net als in de tijd van gasauto's. Elektriciteit als batterijsysteem heeft eigenlijk geen toekomst. De enige oplossing is ongetwijfeld de waterstofbrandstofcel. Schotland profiteert van de waterstof en nutsbedrijven gebruiken waterstofauto's. Wat zijn we nu aan het doen? Niets anders dan de unieke gedachte van de ecologen, degenen die nooit een oplossing voor altijd en alleen problemen hebben om te stellen, het bestaan van iedereen vergiftigen en de economie verpesten. Stel je een rij elektrische en thermische auto's voor die langs trottoirs in de stad worden opgeladen, met elektrische spanningen van 318 volt, wat denk je dat de brandweerlieden zullen kunnen doen? Er zullen geen straten meer zijn en waarschijnlijk geen gebouwen meer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpele oplossing, iets groter accu's, maar met de LiFePo4 chemie. Als het dan nog brand is het geen accu brand.
Minder simpele oplossing, betere BMS en verpakking van de accu's. Het is een leerproces. Hoeveel jaar hebben geleerd met 25-150l benzine rond te rijden zonder elke week af te fakkelen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
|
![]() Citaat:
Volgens deze link - die wel werkt - weten ze het niet, en is er dat risico bij dieselbussen ook: https://www.focus.de/auto/ratgeber/s..._24296881.html De dieselbussen staan tesamen met de electrische bussen zelfs bij die eerste busbrand, en daar was de oorzaak een van de dieselbussen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2021 om 20:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk heeft geen enkele e-bus de brand in de busremise veroorzaakt 13-10-2021 Na de verwoestende brand in een busremise in Düsseldorf in april gaan de speurders er niet vanuit dat een elektrische bus de oorzaak was. De Rheinbahn houdt daarom vast aan zijn e-strategie. Er zijn altijd branden in busremises in grote steden - zoals begin april in Düsseldorf: 38 Rheinbahn-bussen werden vernietigd in de brand, de schade bedroeg bijna 50 miljoen euro. Maar elektrische bussen waren waarschijnlijk niet de oorzaak van de brand, zo blijkt nu uit een brandrapport, waarover de "Rheinische Post" bericht. Het brandalarm was dan ook al afgegaan toen de e-bussen hun batterijen bleven opladen en dit proces stopte pas later door oververhitting. De brand moet zijn uitgebroken in een ander deel van het depot - waar ook dieselbussen stonden geparkeerd. https://www.t-online.de/region/duess...rursacher.html Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2021 om 20:20. |
||
![]() |
![]() |