Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2021, 23:22   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Geen symptomen -> geen quarantaine

We moeten af van het idee dat iedereen met een besmetting (en zijn omgeving) in quarantaine moet.

- Teveel mensen gaan besmet worden om nog nuttig te zijn
- Het leven zal haperen en stilvallen
- Vaccinaties gaan stilvallen, al is het wel logisch dat de vaccineerder niet besmet is. In feite moeten vaccinaties stoppen zo middenin een piek.
- scholen gaan stilvallen
- Testcentra worden overbezet, enkel laten testen bij ziekte
- Mensen zonder symptomen kunnen een minder ziekmakende variant hebben, het is net in ons voordeel dat die zich verspreidt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 23:48   #2
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Simpel toch, laat u niet testen
Oud 23 december 2021, 00:03   #3
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Te simpel voor de simpelen van geest...
Oud 23 december 2021, 08:47   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kindje in de klas die positief test of een collega is voldoende voor een kettingreactie aan verplichte tests.

Nu met omicron wordt dat een boeltje
Oud 23 december 2021, 08:51   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een kindje in de klas die positief test of een collega is voldoende voor een kettingreactie aan verplichte tests.

Zeker van? Hier zijn er al een aantal positief geweest over de voorbije maanden. De rest heeft zich nog niet verplicht moeten laten testen.

Er zijn er wel die al een aantal keer in quarantaine zijn gegaan. Eentje kwam achteraf weer werken met de witte verf nog in zijn haar....
Oud 23 december 2021, 09:27   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb tijdens de 2020-2021 nazi ambtstermijn welgeteld 1 vraag gehad voor een test, op het werk, na enige positieve tests van anderen, er stond achter de vraag "dank bij voorbaat". Ik heb toen die bus er stond verder gewerkt.
2021, deze zomer, hing er een papier uit dat diegenen die terug kwamen van vakantie een negatieve test moesten voorleggen. Toen heb ik spijtig genoeg niet kunnen weigeren want ik ga niet op vakantie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 09:31   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zeker van? Hier zijn er al een aantal positief geweest over de voorbije maanden. De rest heeft zich nog niet verplicht moeten laten testen.

Er zijn er wel die al een aantal keer in quarantaine zijn gegaan. Eentje kwam achteraf weer werken met de witte verf nog in zijn haar....
Op het werk hangt er al van in 2020 ergens (na zomer denk ik) een papier uit waarop de modaliteiten van een test staan: zo een tijdsduur binnen zo een afstand van een positief geteste, en nog enkele situaties.
Er staat wel niet bij verplicht of niet.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 10:15   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Hangt inderdaad af van het werk en of iemand anders je heeft aangeduid als contact. Gelukkig werkt die contact-tracing voor geen kloten.
Oud 23 december 2021, 12:48   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geen symptomen -> geen quarantaine
Dat lijkt me redelijk domme raad te zijn. Alleszins niet afkomstig van iemand die a) met kennis van zaken, b) het goed voor heeft met zijn medemens.

Ik ben benieuwd of het flut-voorstel enige kans maakt.
Maar dat is een leugen. Ik ben niet benieuwd, want ik weet het al.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 18:38   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me redelijk domme raad te zijn. Alleszins niet afkomstig van iemand die a) met kennis van zaken, b) het goed voor heeft met zijn medemens.

Het maakt zeker een kans, als omicron echt zo besmettelijk is zal het leven stilvallen door de quarantaines. Ze gaan alvast iets moeten doen dan.
Oud 24 december 2021, 06:55   #11
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad compleet debiel voorstel. Je kan net zo goed een covid safe pass invoeren en de regels opheffen voor iedereen met zo'n pas, of ze nu besmettelijk zijn of niet.
Oud 24 december 2021, 07:40   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt af welke medemens. De grote meerderheid van de medemensen, of het piepkleine groepje medemensen die op IC zullen sukkelen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 10:12   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al 210 kerstvluchten afgeschaft vanwege Covid besmettingen, in Australië 117 binnenlandse vluchten. We zien het eerst bij de luchtvaart omdat er maar enkele mensen moeten uitvallen om grote problemen te veroorzaken, je vindt ook niet zomaar vervanging.
Dit is nog maar het begin, het startschot.

The Guardian:
United Airlines and Delta Air Lines say they have been forced to cancel dozens of Christmas Eve flights due to Covid’s toll on its flight crews and other workers.

United cancelled 120 flights for Friday, while Atlanta-based Delta said it has cancelled about 90 flights, Reuters reports.

Meanwhile, thousands of Australians have also had their domestic flights cancelled in the hours leading up to Christmas, as frontline staff were ordered to test and isolate amid a rise in Covid cases.

There were 117 domestic services cancelled on Friday between Sydney and Melbourne.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 december 2021 om 10:12.
Oud 24 december 2021, 11:44   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Quarantäne muss sein!
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 15:19   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag dus 2000 vluchten geschrapt wereldwijd.

---
Airlines’ social media feeds have been filled with frustrated passengers asking for assistance after a spate of cancellations on Christmas Eve due to the rapidly spreading Omicron variant.

More than 2,000 flights were cancelled globally on Friday as the Omicron variant took a toll on airline carriers’ staff.

“@Delta really?! You cancel my Christmas Eve flight at 12:30am?? I got up at 2am to get to the airport with my baby and husband and don’t see the cancellation till I’m at the airport to get my bags checked,” one passenger tweeted at the airline on Friday – one of several similar messages directed at carriers that have had to call off flights.

There have been 458 cancelled flights within, into, or out of the United States, where Omicron now makes up more than 70% of new Covid cases.
Oud 24 december 2021, 15:33   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag dus 2000 vluchten geschrapt wereldwijd.

---
Airlines’ social media feeds have been filled with frustrated passengers asking for assistance after a spate of cancellations on Christmas Eve due to the rapidly spreading Omicron variant.

More than 2,000 flights were cancelled globally on Friday as the Omicron variant took a toll on airline carriers’ staff.

“@Delta really?! You cancel my Christmas Eve flight at 12:30am?? I got up at 2am to get to the airport with my baby and husband and don’t see the cancellation till I’m at the airport to get my bags checked,” one passenger tweeted at the airline on Friday – one of several similar messages directed at carriers that have had to call off flights.

There have been 458 cancelled flights within, into, or out of the United States, where Omicron now makes up more than 70% of new Covid cases.
Goed voor het milieu.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 15:38   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Goed voor het milieu.
Vandaar dat lockdowns tegen global warming ook al besproken worden
Oud 24 december 2021, 16:00   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens.
Dat manisch gedrag om te testen is de motor van de hysterie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 16:07   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn collega's weten dat allemaal : als ik een telefoontje krijg dat persoon X of Y positief is en dat ik die in de vorige dagen gezien heb, en dat ik dus moet in quarantaine gaan, ga ik gewoon op maandagmorgen naar het werk en zwijg ik daarover. Niemand zal het weten. En mij interesseert het niet.
Wat men nu in de scholen doet, is belachelijk. Georganiseerde collectieve hysterie.

Vaccinatie is de enige realistische weg, de rest is ruis op de lijn.
Oud 24 december 2021, 16:24   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat U niet testen, indien U als correcte burger uw 2 shots + (hopelijk) uw booster kreeg. Het probleem zit bij de Wappies, niet bij U die uw plicht hebt gedaan.
U hebt dan gedaan wat mogelijk is, de rest is bijkomstig.
Steun politici die gaan voor ofwel rechtstreekse vaccinatieplicht, ofwel onrechtstreeks (CST verplicht maken voor alle publiek toegankelijke plaatsen)
Steun politici die CST willen beperken tot gevaccineerden en de booster hierin opnemen
Eis van politici dat ze de kleine groep van diehard anti-vaxxers via dwang neutraliseert als risico. Ofwel gedwongen vaccinatie, ofwel incarceratie in gecontroleerde omgeving.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be