![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() 't is Chipie niet gelukt, maar ik wil er toch nog een discussie over voeren, want het is belangrijk vind ik. Onderaan mijn mening.
Citaat:
En nee, ik denk niet aan rechtse oplossingen, want volgens mij hebben zowel de stigmatiserende (wij tegen hun) partijen als de ziekelijk politiek correcten hier schuld aan. Als ik hier lees dat dezelfde mensen die wat graag allochtonen doppers noemen, openlijk toegeven dat ze nooit een allochtoon als collega of werknemer willen, gaat mijn bloed koken. Maar dat gebeurt evengoed met tentoonstellingen over naaktfotografie of kerstfeestjes die afgelast worden omdat de moslims daar misschien problemen mee zouden hebben. Dat is ten eerste iets eigen aan deze streken, en ten tweede doen veel allochtone gezinnen gezellig aan de feesten mee, kerstboom en al. Laatst gewijzigd door VlaamseBelg : 23 december 2004 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() eerste stelling: baas in eigen land. wie naar hier komt, hoort zich aan te passen: dit wil zeggen 1. taal leren, 2. proberen kansen op de arbeidsmarkt te verhogen door cursussen te volgen, en dus niet enkel naar hier komen om te profiteren, 3. onze gebruiken accepteren, en dus niet komen bleiten dat het vieren van kerstdag, bloot op de tv, of moeten werken op een vrijdag een provocatie is.
tweede stelling: de moslimcultuur is in sé imperialistisch. hoewel er grote gematigde groepen zijn, is bijna iedere moslim in meer of mindere mate fundamentalist en extremist. getuige daarvan het gejuich in de Arabische wereld en in westerse steden als Antwerpen, Brussel of Amsterdam toen talloze moslims op straat kwamen om de aanslagen in New York en Washington te vieren. iemand die een beetje humaan ingesteld is, kan toch niet feestvieren dat duizenden mensen die ze niet kennen lafhartig vermoord werden?!