Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2016, 16:05   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard fietsstraat die niet werkt en gemeentebestuur durft geen gezicht verliezen ?

We hebben hier hoekje om een straat die te smal is om 2 parkeerstroken en 2 bussen te laten passeren. Dus tijdens de schooluren zit die straat vast, en de perceptie leeft bij de mensen dat die straat onveilig is... Dus buikgevoel zonder onderbouwde statistieken, want statistieken zitten bij de politie en dat is te lastig om te maken dat wil je toch die mensen niet aandoen ?
Men richt zijn pijlen tijdens hoorzittingen op de politiek, en jawel stel u voor depolitiek probeert te scooren. Dus doet er iets aan... Dus de heren voelen de adem van de verkiezingen en willen allerlei dingen realiseren zodat ze kunnen uitpakken met hun realisaties in de krant...

De veiligheid zoals ze dat percipieren de mensen is dus altijd wel iets dat ze moeten doen. Ofwel ronde puntjes, drempeltjes, knikjes in de baan etc Dus als ze maar iets doen dat is het belangrijkste...

Wat ze nu gedaan hebben is de max:

Eerst beslissen ze om de straat éénrichting te maken... zodat iedereen kan blijven parkeren voor de deur. Ik zou denken, zorg dat iedereen achter zijn huis parkeert en dat de straat breder wordt, nee de beslissing is uiteraard subtieler en anders... want zo is het beter...

Gevolg in de straat rijden ze dan harder dan tevoren...
oei ramp... de Vmax was gestegen boven de 50 in een straat met school...
waarom geen dynamisch bord vraagt een mens ? omdat de mensen dat toch niet respecteren luidt het antwoord ? alo tijdens de schooluren staat de straat vast remember... dus ze hebben liever een eenrichting met overtredingen dan een tweerichting met file tijdens de schooluren...
De hulpdiensten vergeten eventjes te reclameren, en jawel de brandweer kan een deel van de gemeente niet meer blussen met haar grootste wagen.. of er staan dar drie appartementen die niet meer geblust kunnen worden zonder de buurgemeente op te roepen... Mag je niet zeggen natuurlijk dat is eventjes taboe.

Tweede beslissing kort erop: we maken een fietsstraat...
De lijn is tegen de fietsstraat, dat is niet ideaal met de bus. Nu ineens is de lijn niet belangrijk, in de vorige beslissing was de lijn zogenaamd doorslaggevend voor de richting van de eenrichtingsverkeer..

en jawel niemand die het concept kent, want een fietsstraat is 30km/u en je mag geen fietser voorbijsteken ook niet met een snorfiets, een artikeltje is genoeg en dan komt ineens de Vmax terug op de proppen, ze is gezakt jawel naar 40km/u. Je zou denken het is goed zo, ze hebben wat ze willen ? Nee hoor Maar gvd een fietsstraat is maar 30km/u dus iedereen rijdt te hard...
Wat is de oplossing in de gemeenteraad voorgesteld door de commissie 'im'mobiliteit ?
Juist ja een permanente flitspaal... van 70.000 euro om de wet te doen respecteren...

je ziet hoe het werkt in Belgie: niet kijken hoe de mensen rijden vanuit de Vmax en zorgen dat de borden aangepast worden aan de vraag van de burger die rijdt in de auto, maar de Vmax gebruiken als systeem om de snelheid te doen zakken. Een logisch redenerend mens zou zeggen, de school opent haar poorten 1uur per dag, dus er staat een school volgens een logisch denkend iemand die dynamisch werkt..., dus je bent nu verplicht om daar altijd 30 te rijden en in feite moeten ze dat maar 1uur per dag doen. En dus de ambtelijke/politionele/politieke logica doet wat ze moet doen...

De fietsstraat WERKT NIET, om de simpele reden er zijn maar 7% gebruikers die fietsen, dus die remmen niet genoeg het verkeer, omdat de straat ook te breed is. Dus conceptueel zitten ze er volledig naast en daardoor rijden de mensen 40ipv de verhoopte 30.... Nog eens bewijs op bewijs dat ze foute beslissing nemen maar volharden is de boodschap. Niemand geeft toe dat hij effe fout zat

Een derde beslissing komt op de proppen: jawel er rijden vroeger 2000 mensen in elke richting, ineens rijden er nu 1500 mensen door een straat met lokaal verkeer... euch hoe kan dat nou ? Ze mogen daar niet door die mensen... juist ja... Aangezien die straat lokaal verkeer, is zouden we beter die straat ook KNIPPEN... zo heet dat dat. Een vasectomie noem ik dat. Je kan het bord lokaal verkeer wegnemen ??? Ahne dat is een beslissing die naar de vlaamse gemeenschap moet, en ja dat is wel te doen maar dat duurt effe. Terwijl een straat knippen dat kunnen we lokaal beslissen... De lijn is tegen de knip, maar nu gaan ze weer effe het advies van de lijn in de wind slaan de conclusie is we knippen..

Nu komt de klucht, om dus van het ene kant van het dorp naar het andere te moeten, zal iedereen na de knip 2 km ommetour moeten doen... Dus ja ze doven de lichten in de gemeente om 80K te sparen, en laten de mensen rond de blok krossen met 80k meer verbruik, duizenden werkuren verlies etc... en het dorp wordt geisoleerd, dus de twee scholen zijn nauwelijks nog bereikbaar en de zelfstandigen ook niet meer? Ah geen probleem tenzij natuurlijk als iedereen zich verzamelt in een committee en begint tegengas te geven...

Wat voor zot land is dat eigenlijk ?? Werkt dat echt overal op die manier ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2016, 16:36   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat voor zot land is dat eigenlijk ?? Werkt dat echt overal op die manier ??
Blijkbaar bent u een heel gefrustreerd man. Achter het stuur gedraagt u zich schijnbaar als een opgefokt beest dat zelfs geen drie minuutjes traag kan rijden in een fietsstraat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2016, 17:09   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar bent u een heel gefrustreerd man. Achter het stuur gedraagt u zich schijnbaar als een opgefokt beest dat zelfs geen drie minuutjes traag kan rijden in een fietsstraat.
Wat voor conclusie Jan ? ik ben een kritiekbak, een thinkthanker, een perfectionist, zie de fouten, kan mathematisch goed analyseren hoe er een betere oplossing bestaat, en inderdaad ik geloof nooit een argument die zomaar gratuit aangereikt wordt

Wist u dat ze de ze niet kunnen bewijzen dat de ongevallen stijgen of dalen ? Omdat ze simpelweg teveel werk zou zijn van de (politie) diensten om die statistiek te maken, dus doen ze dat niet. Ze beslissen dus op buikgevoel...
Oud 1 oktober 2016, 17:11   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor conclusie Jan ? ik ben een kritiekbak, een thinkthanker, een perfectionist, zie de fouten, kan mathematisch goed analyseren hoe er een betere oplossing bestaat, en inderdaad ik geloof nooit een argument die zomaar gratuit aangereikt wordt

Wist u dat ze de ze niet kunnen bewijzen dat de ongevallen stijgen of dalen ? Omdat ze simpelweg teveel werk zou zijn van de (politie) diensten om die statistiek te maken, dus doen ze dat niet. Ze beslissen dus op buikgevoel...
De regels voor de fietsstraat zijn helder als pompwater. Als automobilist ben je er te gast; je haalt geen fietsers in en je rijdt hoogstens aan 30 km/u.

Wie dat niet begrijpt en niet kan toepassen, kan niet fungeren achter een stuur. Hoe moet zo iemand dan omgaan met veel complexere situaties in het verkeer...?
Oud 1 oktober 2016, 17:39   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pas toch op paul of we zijn weer vertrokken voor een honderdtal pagina's Jan van den Berghe. en uwen draad is naar de boem.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2016, 17:44   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De regels voor de fietsstraat zijn helder als pompwater. Als automobilist ben je er te gast; je haalt geen fietsers in en je rijdt hoogstens aan 30 km/u.

Wie dat niet begrijpt en niet kan toepassen, kan niet fungeren achter een stuur. Hoe moet zo iemand dan omgaan met veel complexere situaties in het verkeer...?
Wel omdat er maar 7% fiets deelnemers in de straat zijn, functioneert de fietsstraat niet... voila dus conclusie we zetter er nog een flitspaal op ??

ik zou omgekeerd redeneren en zeggen dat is de verkeerde oplossing... dus we gaan de fietspaden breed houden en we maken een dynamisch verkeersbord voor de school zodat die snelheidslimiet omhoog kan... en omlaag tijdens de schooluren. Dat vind ik dan een oplossing op maat van de burger
Oud 1 oktober 2016, 17:50   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel omdat er maar 7% fiets deelnemers in de straat zijn, functioneert de fietsstraat niet... voila dus conclusie we zetter er nog een flitspaal op ??
7% waarvan? Van het totaal verkeersvolume in een stad, dorp...? Of 7% van het verkeersvolume in een bepaalde fietsstraat (welke dan wel)?

Graag dus een beetje duiding bij wat u poneert.
Oud 1 oktober 2016, 17:54   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zou omgekeerd redeneren en zeggen dat is de verkeerde oplossing... dus we gaan de fietspaden breed houden en we maken een dynamisch verkeersbord voor de school zodat die snelheidslimiet omhoog kan... en omlaag tijdens de schooluren. Dat vind ik dan een oplossing op maat van de burger
Waar haalt u het vandaan dat alle straten in een schoolomgeving tot fietsstraat zullen worden omgetoverd? De Gentse fietsstraten liggen bijvoorbeeld niet in die buurt. Snapt u het concept eigenlijk wel?
Oud 2 oktober 2016, 00:23   #9
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paul, het verkeersbeleid trekt op niet veel in Harelbeke, niet waar ?

De Generaal Deprezstraat is niet geschikt als fietsstraat (deze ochtend zijn de borden voor fietsstraat me voor het eerst opgevallen) - die straat is te breed en bovendien de belangrijkste verbindingsweg van het dorp.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 06:04   #10
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:

strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 06:48   #11
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht

De Generaal Deprezstraat is niet geschikt als fietsstraat (deze ochtend zijn de borden voor fietsstraat me voor het eerst opgevallen) - die straat is te breed en bovendien de belangrijkste verbindingsweg van het dorp.
da verwonderd mij nu ne keer niet dat den topicstarter van harelbeke is.

bijna alemaal verzuurde personen evenals die gasten leugenaars van waregem.

Laatst gewijzigd door Anitta : 2 oktober 2016 om 06:49.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 13:26   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
7% waarvan? Van het totaal verkeersvolume in een stad, dorp...? Of 7% van het verkeersvolume in een bepaalde fietsstraat (welke dan wel)?

Graag dus een beetje duiding bij wat u poneert.
7% van de gebruikers ban de straat zijn fietsers. Daarom werkt de fietsstraat niet remmend genoeg. De auto's geraken er ook te gemakkelijk voorbij de straat is te breed
Oud 2 oktober 2016, 13:28   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ben je nu aan het lachen of wat ?
Oud 2 oktober 2016, 13:32   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
da verwonderd mij nu ne keer niet dat den topicstarter van harelbeke is.

bijna alemaal verzuurde personen evenals die gasten leugenaars van waregem.
Ik vind mensen die niet spreken met elkaar bvb verzuurd. Mensen die tegen iedereen babbelt vind ik daarentegen niet verzuurd

Trouwens mensen die verzuurd zijn, zijn gewoonlijk gewoon eenvoudigweg depressief... Maar bon dit ter zijde. Weet je een verzuurd persoon heeft gewoon lange tenen bvb. Dus als je hem aanspreekt over een probleem en voelt zich persoonlijk aangevallen dan is die verzuurd.
Iemand die durft kritisch te zijn,over een beslissing van de regering is verzuurd als,hij,positieve effecten zoals groei in bnp nog altijd verhaaltjes vertelt dat zij. Inkomen zakt en dat de regering slecht is en geen visie heeft... Dat is dus verzuurd zijn

Daarom kan,ik dus eenvoudigweg argumenteren dat mij. Debat over de fietsstroken niet gaat over een verzuurde reactie maar over een probleem die vermoedelijk op en niet optimale manier aangepakt wordt. En daarover discuteren zonder lange tenen te hebben en naar argumenten to the point zoeken waarom dit goed of slecht is, is niet verzuurd zijn, dat is weldegelijk met evenwichtige geest, en alle opties overwegend durven laterale enken aannalternatieven en daarover durven debatteren met iedereen. Dus nogmaals,ik voel.mij duidelijk niet verzuurd omdat ik tegen die reactie inga
Ik vind zelfs dat iemand due zo'n argument gebruikt getuigt van zwak,inzicht, of van laaghartige manier van debatteren

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 oktober 2016 om 13:35.
Oud 2 oktober 2016, 14:08   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de mensen die graag inhoudsloze debatten voeren met etiketten te plakken: de vraag is toch duidelijk gesteld, is dat normaal dat wegen snelheid op die onwetenschappelijke manier gevoerd wordt ? Men hanteert de V85 als meetinstrument om een gedrag van de burger te beoordelen en stuurt dus het verkeersbeleid naar een punt waar je op de duur stil staat en terroriseert als (verzuurde ,) ambtenaren en politiekers de burgers met een rits beslissingen die men dan in een 'pseudo good nieuws show' wilt verkopen terwijl men al de bewijzen dat het misloopt onder tafel veegt. Daarover gaat het debat

Dus als de straat te weinig fietsers heeft is er geen fetsstraat; zoiets zou zin hebben te maken in het verlengde van een druk gebruikt fietspad; maar mist zijn doel in die context. Daar de bewijzen van verzamelen en dan concluderen dat,je nog meer maatregelen moet nemen is de burger totaal negeren. Daarover gaat het debat. Waar is de democratie vande burger aan het stuur die gemiddeld zijn snelheid tien km doet zakken maar blijkbaar ambtshalve nog altijd niet goed genoeg is...
Oud 2 oktober 2016, 14:11   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De berichtgeving laat toch anders uitschijnen:

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-234165.html
Oud 2 oktober 2016, 14:12   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
7% van de gebruikers ban de straat zijn fietsers. Daarom werkt de fietsstraat niet remmend genoeg. De auto's geraken er ook te gemakkelijk voorbij de straat is te breed
Hier zegt u nu dat autobestuurders zich blijkbaar niet aan de regels houden en u hiervoor dan de fietser wil gebruiken als een hindernis. Hiermee wordt duidelijk waar het probleem zit: bij de mentaliteit van menig automobilist.
Oud 2 oktober 2016, 14:23   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De berichtgeving laat toch anders uitschijnen:

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-234165.html
Dat is gewoon een copy paste persartikel, zo werkt dat de hersenloze media. Pol en soc is een opleiding, niet toevallig te samen zou je denken. Pers en politiek verbroederd in een opleiding. Allerwegen kennen ze niets van techniek, niets van wetenschap, niets, wiskunde niets natuurkunde, alleen hunne politieke zever hoe ze mensen kunnen manipuleren en dom houden
Oud 2 oktober 2016, 14:24   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier zegt u nu dat autobestuurders zich blijkbaar niet aan de regels houden en u hiervoor dan de fietser wil gebruiken als een hindernis. Hiermee wordt duidelijk waar het probleem zit: bij de mentaliteit van menig automobilist.
Jan: blow eens marihuana zodat uw geest wat ruimer kan denken. 40km per uur is echt wel met uw auto stilstaan
Oud 2 oktober 2016, 14:33   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan: blow eens marihuana zodat uw geest wat ruimer kan denken. 40km per uur is echt wel met uw auto stilstaan
U bevestigt dus wat ik al eerder schreef: achter het stuur bent u een opgefokt man. Een paar minuutjes traag rijden is voor al teveel gevraagd. U gaat er gewoon van uit dat de weg van de automobilist is en dat fietsers slechts getolereerd kunnen worden als ze hun ondergeschikte rol onderkennen. Bij een fietsstraat komt dat denken natuurlijk volledig op de helling.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be